hvordan få monosignal? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har kontakta de. Fikk svar også. De sa jeg burde kjøpe diy ferdigpakkene deres i stedet. Og HVORFOR må jeg bruke mange dager på et skarve delefilter? Jeg skal lodde sammen noen kondensatorer og motstander. Ferdig. Går jo ikke ann å bruke mer tid på delefilteret når man er ferdig med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om det låter dårlig når du er ferdig? Hva gjør du da?

Delefilterbygging er et eget fag. Noen dedikerer livet sitt til det. Noen lager et filter på 2 min. utfra elementspecs. Alt til sitt bruk.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har dedikert livet sitt til delefiltere her, og som vil lage to skarve delefiltere for meg? PM!

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cidd
    Noen som har dedikert livet sitt til delefiltere her, og som vil lage to skarve delefiltere for meg? PM!
    Et teoretisk kalkulert delefilter vil i praksis så godt som aldri fungere 100%. For mange variabler rett og slett.
    Skal du lage noe som låter bra fra bunnen må du ha måleutstyr selv, og det tar tid..... det er IKKE bare å "lodde sammen noen komponenter".

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et brukbart 3-veis passivt delefilter tar en erfaren konstruktør omkring 100-200 arbeidstimer med proffesjonelt utstyr, samt hjelpemannskap til lytting og ulike rom for lyttetesting. Får du det shitbillig kan du regne med 50 000kr for jobben. Er du villig til å betale for noe i nærheten av det?

Jeg tror du bør investere i et Behringer digitalt filter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Et brukbart 3-veis passivt delefilter tar en erfaren konstruktør omkring 100-200 arbeidstimer med proffesjonelt utstyr, samt hjelpemannskap til lytting og ulike rom for lyttetesting. Får du det shitbillig kan du regne med 50 000kr for jobben. Er du villig til å betale for noe i nærheten av det?

Er du helt fjern? Jeg er 19 år gammel og skal ha stereo på studenthybelen min. Jeg er ikke på jakt etter verdens beste delefilter. Om alt som er "brukbart" for deg må ligge i den absolutte verdensklasse, så deg om det.
    Brukbart delefilter = 50 000+ kr, er en tåpelig generalisering.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har bare èn forsterker: NAD 218.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Etter å ha lest noen av svarene du gir, og måten du fremtrer på forumet, så frister det ikke å hjelpe deg men. Hadde skrevet et innlegg, så for poste det i håp om at du roer ned holdningen din. Det er ikke din menneskelige rett å få hjelp av folk her inne, så oppfør deg skikkelig!

Svar:
    Jeg kikket litt på ljudia sine sider, å de har ingen delefilter som passer til dine ønsker ferdiglaget.

Hva slags bass og diskant skal du bruke?

Dette filteret er vel det nærmeste man kommer: 800/3500hz men å bare bruke den 8" fra 800hz og opp blir jo litt rart...

Skal du ha en "out of the box" løsning, så hadde jeg valgt å koblet en spole direkte på hvert av basselementene (6dB/okt) eller eventuelt en kondensator i paralell også (12dB/okt).
    For deretter å bygge "satelittene" dine som egne 2-veis høyttalere med dette filteret: 2khz 2veis, for den bassen din spiller jo meget linjært opp til 3,5khz.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt fjern?
    Kanskje ikke det mest hygglige å kalle folk?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt fjern? Jeg er 19 år gammel og skal ha stereo på studenthybelen min. Jeg er ikke på jakt etter verdens beste delefilter. Om alt som er "brukbart" for deg må ligge i den absolutte verdensklasse, så deg om det.
    Brukbart delefilter = 50 000+ kr, er en tåpelig generalisering.
    Så skriv nå i første post hva du er ute etter da!
    Forventer du virkelig at folk skal gidde å hjelpe deg når du holder en så sur og nedlatende tone?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Blir bare veldig frustrert når jeg på bruker mange tusen kroner av studielånet mitt på noe som viser seg å være et umulig prosjekt. Når jeg begynte var jeg sikker på at det var gjennomførbart med mitt budsjett, men etter flere signaler her fra forumet om at det er umulig tror jeg at jeg dropper hele greia.

Takk for all hjelp alle som har forsøkt

Men jeg står fortsatt for at det er fjernt å si at for å få et brukbart delefilter må man opp i 50 000 kr og oppover. Men det er kanskje bare meg som syns det var rart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mente selvfølgelig ikke at du skulle bruke 50k på et delefilter. Bare fortelle deg hvor komplisert det er å bygge delefiltere generelt. MEN jeg er ganske sikker på at du vil bli fornøyd med et delefilter satt opp av dynabel med de frekvensene du oppgir. Det vil sikkert holde i massevis til studentfester(?). Til kritisk lytting som mange her er eksperter på, blir nok denne løsningen for enkel. Sats på et enkelt delefilter med 12 dB pr. oktav (2 komponenter pr element). Ta med en motstand i tilfelle diskanten blir påtrengende.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer om jeg setter opp slik? Poenget er å slippe skillevegg i en subkasse med to elementer.

Kjør Høyre + og Venstre -

PerS

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et skjema, http://www.mamut.net/dynabel/delefilterkomp-2008.pdf
    da finder du de frekvenser du vil ha, og ser deg ut de komponenter du trenger fra nettbutikken.
    Skal du bruke motstander til å dempe f.eks. diskanten med må du se etter hvordan du gjør dette her : L-Pad (Driver Attenuation Circuit) Designer / Calculator

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for linker (: