Oppstartsproblemer med Parasound HCA-2205A, viser kun AC Line

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppstartsproblemer med Parasound HCA-2205A, viser kun AC Line

Hei, jeg er da en lykkelig eier av nevnte effektforsterker, men har kun et stort problem: effektforsterkeren gir meg ikke noe nevneverdige tegn til liv!

Effektforsterkeren det er snakk om; Discontinued Products > HCA-2205A 5 Channel Amplifier / Parasound HCA-2205A Reviews

Problemet er at den rett og slett ikke vil starte opp. Jeg har prøvd bryteren på fremsiden (manual turn on), prøvd å trigge den remote via 12v (automatic turn on)- og alt som bare hender er at det fremdeles lyser "AC Line" på displayet. AC Line indikerer bare at strømkabelen er i og at strøm er tilkoblet forsterkeren, den går altså ikke videre. Ikke noen 'oppladning'.

Det kommer en liten klikkelyd da, når jeg skrur den av og på, både manuelt og automatisk.

Det som normalt skulle skje er at det i 5 sekunder lyser "Standby" for deretter å gå over i "Normal". Standby vil òg lyse når det er noe feil i kretsen.

Hovedsikringen bak på effektforsterkeren er hel og intakt.

Jeg har prøvd å starte effektforsterkeren med og uten inngangssignal. Med og uten høytallere tilkoblet. Med og uten 12v strøm tilkoblet.

Jeg har åpnet opp dekslet og sett at det ikke er noen kabler e.l. som ligger løst og slenger.

Pakken ble sendt til meg i originalembalasje og embalasjen var i fin stand da jeg fikk pakken.

Jeg fant en kar på nettet som har hatt (2002) et lignende problem; http://www.audioasylum.com/audio/gen...es/166623.html - men dette hjalp meg ikke stort; relèt kan være ødelagt? Hva kan jeg gjøre med det?

Det hjalp heller ikke å skru den av og på 15 ganger / vente 10-15 minutter etc, slik som det kom frem i overnevnte tråd.

Noen som har noe heftige tips, vært borti lignende problemstilling eller rett og slett har løsningen på mine problemer?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprnaut
    relèt kan være ødelagt? Hva kan jeg gjøre med det?
    En TV/Radio-montør fikser svært enkelt denne hvis det er bare et relè som har gått heden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Interressant! Vil det være like enkelt å fastslå at det er det som faktisk er galt da?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprnaut
    Hmm. Interressant! Vil det være like enkelt å fastslå at det er det som faktisk er galt da?
    Jeg vil anta det. Effektforsterkere er sjelden rocket-science i oppbygging, så hvis det ikke er seriøse feil over flere komponenter så bør det være greit å finne ut av.

Det er jo en forsterker med noen år på baken(??), så det vil jo ikke komme som en bombe om det er en kondensator som er gåen heller.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •