HDMI på Yamaha RX V1700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI på Yamaha RX V1700

Hei
    Har akkurat byttet ut min AVR1907 med V1700 , og den støtter HDMI 1,2. OG slik jeg har forstått det så kan jeg ikke bruke HD lydsignalene.
    Har forsterkeren kun mulighet til å oppskalere bildet, mens lyden må jeg fortsatt bruke DD/DTS og ikke DD+ osv?

Er det da det samme om jeg bruker HDMI kabel for lyden fra HD spilleren til reciever eller optisk? Siden jeg har HD DVD spiller så har jeg forstått det slik at jeg ikke trenger å koble den til recieveren da den oppskalerer selv.

Og en annen ting, hvordan får jeg menyene på skjermen? Hva for kabel må jeg ha?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sende HD lyd signaler til rx-v1700 over hdmi ved å sette kilde til å sende MPCM/LPCM. Da kan du så velge hd tracks på hd-dvd spillern og få hd lyd

Kobl HD spillern til receivern med HDMi kabel, Kobl receivern til tven med HDMI kabel. Sett HD spillern til å sende LPCM/MPCM til forsterkern.

Jo den har noen menyer som skal komme opp på tv, du må vel slå dem på kanskje? Står i manualen

PS her har du en stor Yamaha 1700 tråd: http://avforum.no/forum/receivere-fo...ht=1700%2F2700

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja, bra=) Takk for svar