Finnes det en forsterker/receiver som kan drive dette B&W anlegget?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det en forsterker/receiver som kan drive dette B&W anlegget?

Hei!

Vurderer sterkt å gjøre et solid innkjøp, da dette er noe jeg har spart til siden ungdommen. Dette er høyttalerne som skal bli kjøpt inn:

B&W 802D (front)

B&W HTM2D (center)

B&W DS8S (bak)

B&W ASW855 (sub)

Vil en enkelt forsterker/receiver klare å drive dette anlegget? Hvis ja, hvilken anbefaler dere? =)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet

Dette var jo en skikkelig pakke må jeg si. Har lenge siklet på dette jeg også, men det koster jo litt da!

Tror jeg ville gått for et delt processor og effekt-forsterker oppsett til disse høyttalerne. Ligger en Krell Showcase receiver ute til salgs på AVtorget. Kanskje begynt med denne og bygd ut etterhvert med effektforsterkere.

802ene blomstrer jo mer kraft du gir de.

Hva er hovedfokuset? Kino eller stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg skal primært bruke dette til å lytte til musikk, og liker den ekstra fyldigheten et surround oppsett kan gi - til tross for at musikk egentlig er stereo.
    Selvsagt vil oppsettet også bli brukt under hver film jeg ser, og jeg tror disse høyttalere vil tilfredstille meg

Ettersom at jeg har spart opp i så mange år, vil jeg gjerne gjøre et godt kjøp av forsterker. Kunne gjerne tenkt meg å kjøpe en forsterker for hele anlegget i starten, for så å bygge ut. Men vet ikke om en forsterker vil duge, derfor håper jeg på flere svar her =)

Takk for raskt svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HTM2D. Skal du få det beste ut av det anlegget du lager her så må det inn en egen prosessor før eller siden, men inngangs billetten er dyrere...
    Startet selv(803D og HTM2D) med å kjøpe prosessor og 5x200w effektrinn, ønsket senere å ha enda fetere 2-kanals lyd og la til 2 monoblokker..
    (Rotel RSP 1098, Rotel RMB 1095 5x200w og 2stk Parasound JC-1..)

Vil tro at en reciver som skal yte nok for dette oppsettet vil nærme seg fort en prosessor løsning, da er valget ditt senere for oppgraderinger...
    Lykke til....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe inn så flotte høyttalere for så å ikke gi de skikkelig med strøm for å yte maksimalt??
    Kjøp den nye Marantz prosessoren og f.eks Bryston 2B SST til bakkanalene og 6B SST til frontene.
    En kjede blir aldri bedre enn det dårligste leddet osv.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du absolutt skal ha en receiver til å begynne med ville jeg tatt en titt på Sunfire TGR III
    High Sound i Danmark selger demo eksemplarer av denne til 23000 Dkr. (nypris 47000 Dkr)
    Denne er 7 x 200W, de som kjenner Sunfire kan skrive under på at det er meget kraftige og stabile Watt, de er stabile ned til 2 Ohm.

Les mere på High Sound - musik, kvalitet og livsnydelse ! - Receiver/Integreret - Ultimate Receiver TGR-3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •