RX-V3800 vs. AVR-3808 i B&W oppsett.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V3800 vs. AVR-3808 i B&W oppsett.

Noen som har noen innspill ang. disse to og hva som ville vært best for mine høytallere/romstørrelse. Jeg har en byggetråd inne her som gir info på mediarommet jeg skal bruke.

Har lest litt rundt på forumet og på Hjemmekino.no sine tester ang. disse to. Vekten tipper mest mot Yamaha akkurat nå. Har Denon AVR-1801 for øyeblikket og fornøyd med den.

Edit:

Er det noe interesse for powerbuy på V3800?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Denon 3808 selv men tror faktisk jeg er enig med deg at det kan være lurt med Yamaha 3800 på B&W da de kan være litt spisse i diskanten. Denon 3808 bør matches med en litt fet høytaler som Patos 401 som jeg har, og ikke en tynn B&W der en fet Yanaha 3800 trolig er bedre. Kjører selv en fet Xindak på mine B&W 703 og det passer meget bra i mine ører.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest film morro blir det garantert med 3800 av de 2.
    Har 3800 selv og går god for og sier det er sikkelig morro med film
    Og har ikke mye og utsette på dens musikkegenskaper heller.
    YAPO auto oppsett er enkelt og raskt i bruk, og du kan etter justere etter smak.

Er mulig at 3808 er litt bedre på musikk.
    Men Denon mangler noe kraft...eller "watt" om du vil opp til konkurentene.
    Har ikke så mye erfaring med denon, de fleste som kjøper denon er ute etter en god forforsterker med avansert auto oppsett.
    Denon har det alder beste auto oppsettet på markedet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    YAPO auto oppsett er enkelt og raskt i bruk, og du kan etter justere etter smak.

Har ikke så mye erfaring med denon, de fleste som kjøper denon er ute etter en god forforsterker med avansert auto oppsett.
    Er ikke enig med deg når det gjelder krefter. Det er vel heller snakk om at lyden i Yamaha er litt fetere og dermed kan høres litt kraftigere ut. Riktig matchet skal det ikke være store forskjeller ute å går. Musikk-messig er nok Denon best av de to med de riktige høytalerne. Nå skal det sies at jeg ikke har testet Yamaha 3800, men jeg har testet Yamaha 1800 i nesten 14 dager og Denon 3808 er et par hakk kraftigere enn denne pga bl.a. vesentilg kraftigere utgangs kondensatorer. Lydmessig er Denon 3808 og Patos en bedre match.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er en svært dårlig match på B&W og Yamaha en meget god match!
    Ville ikke vurdert Denon receivere i det hele tatt dersom du har B&W som høyttalere, selv om du har effektforsterkere i tillegg.

Ikke fordi B&W låter tynt, noe som i hvertfall ikke gjelder den nye serien DM68x.
    Denon låter rett og slett tamt og uengasjerende spesielt på musikk men også på film i forhold til Yamaha i de tilfellene jeg har hatt og testet Denon receivere (på B&W stort sett)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Det blir mest filmtitting hos meg, men kommer nok til å høre på god musikk i ny & ne. Etter all lesing om 3800, begynner jeg å lure på om jeg får bakoversveis hvis jeg kjøper den Kribler i magen allerede.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PerEspen
    Det blir mest filmtitting hos meg, men kommer nok til å høre på god musikk i ny & ne. Etter all lesing om 3800, begynner jeg å lure på om jeg får bakoversveis hvis jeg kjøper den Kribler i magen allerede.
    Høres ut som et bra valg så lenge du har B&W, ellers ville jeg valgt Denon 3808 med andre høytalere. Sørg for å få den levert med siste Firmware slik at du ungår DTS HD MA - bomben. Yamaha har vel akkurat rukket å begynne å levere med siste FW så det er best å sjekke så du ikke må levere den inn igjen.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...aha-onkyo.html

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Onkyo 805 i forrige uke, gikk selv fra Yamaha RX-V1700. Onkyoen kom med siste firmware (så ingen dts pop lyder).

Fikk den for 9500 på elkjøp (ordinær pris 12000). De bestilte den fra mono, tok 1 dag.

Hvis du skal bruke HTPC endel så er i alle fall onkyo et mye bedre valg. 0-255 farger, mot yamahas 16-235, lyd med ati 4850 går fint med onkyo men ikke med Yamaha.

Den er vel stort sett det samme som onkyo 875 borsett fra video prossesor, men hvem bryr seg om det i dag med canal digital hd kilder, ps3 og HTPC? Det som var viktig for meg var at den kunne sende video igjennom umodifisert. Lyd er i alle fall likt 875. Og på whathifi har onkyo gjort rent bord lenge.

Er kjempe fornøyd, du burde kanskje vurdere Onkyo 805. Syns i alle fall jeg gikk et hakk opp i lyd kvalitet både på film og musikk. Du kan vel ikke ta feil med 23kg

Her er en test av onkyo 875: Onkyo TX-SR875 review - whathifi.com

Se gjerne hva de skriver om de andre f eks Denon 4308 til dobbelte prisen:

Summing a product like this up isn’t easy. It’s a great receiver in many ways, and if you can afford one, it’s well worth your consideration. Our concern is that, good as it sounds, it doesn’t deliver a significant sonic improvement over Onkyo’s £1000 TX-SR875. Yes, the Denon is more flexible, and yes, it’s better to use – the issue is that it’s also twice as expensive.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Denon 3808 til mine CM7, men skulle jeg valgt igjen idag tror jeg kanskje jeg hadde gått for Yamaha's 3800.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •