Integrert forsterker for mine Dynaudio Contour 1.3 SE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert forsterker for mine Dynaudio Contour 1.3 SE

Heisann,

Som tittelen sier lukter jeg på en oppgradering av forsterker til mine Dynaudio Contour 1.3 SE.

Har foreløpig følgende på liste over mulige alternativer:

primare i20/i30
    bladelius Tyr/Thor2
    hegel H1/H200
    Abrahamsen V2
    lyngdorf sdai2175
    musical fidelity A3.5
    Arcam fmj A32/A38
    avi Laboratory series integrated
    T+A Power Plant

Listen er relativt lang og har ikke lyttet til noen av disse. Mangler helt sikkert noen kandidater også. Håper noen her med erfaring med Dynaudio 1.3 SE og/eller noen av forsterkerene kan komme med sine erfaringer. Først og frems luke ut uaktuelle kandidater evt. også noen gode jeg har glemt i farten.

Håpet er å få ned listen til et mer overkommelig antall før jeg kaster meg ut på lytterunde. :-)

Budsjett rundt 20k +-

På forhånd takk.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du også trenger en GOD CD-spiller / transport/DAC på disse høyttalerne.

Glem 5000 kroners spiller og 20000 kroners forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du bør bare glemme primare og abrahamsen, selv prøvd det på contour 1.4 se og focus 140, og INGEN fikk nok krefter av de. selv hatt dynaudio 72 se og electrocompaniet falt gjennom, samt cayin gikk dårlig ut. Det som passet bra sammen med de, var hegel(men må ha H200 for nok krefter), vincent passet også bra. samt MA 4.1 blokkene med shanling T100C CD-spiller med innebygd pre. Også AVI passer VELDIG bra til dynaudio. mye krefter og mye musikalitet, men selvfølgelig. det er av den nøytrale sorten vel å merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men på papiret er vel mine 1.3 SE med impedans på 6 ohm litt lettere å drive en 1.4. med impedans 4 ohm?

Dynaudio Contour 1.3 SE:

Sensitivity (2.83 V/1 m): 86 dB
    IEC Long Term Power Handling: > 170 Watts
    Impedance, Nominal: 6 ohms

Er passe grønn på dette området så mulig jeg tar helt feil.

CD spiller kommer også men må ta en ting om gangen. Satser på en XOClock++ oppgradering av min Thule spiller i første omgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kstenseth
    Takk for svar, men på papiret er vel mine 1.3 SE med impedans på 6 ohm litt lettere å drive en 1.4. med impedans 4 ohm?

Dynaudio Contour 1.3 SE:

Sensitivity (2.83 V/1 m): 86 dB
    IEC Long Term Power Handling: > 170 Watts
    Impedance, Nominal: 6 ohms

Er passe grønn på dette området så mulig jeg tar helt feil.

CD spiller kommer også men må ta en ting om gangen. Satser på en XOClock++ oppgradering av min Thule spiller i første omgang.
    Dynaudio Contour S1.4

# Sensitivity (2.83 V/1 m) 85 dB
    # IEC Long Term Power Handling 170 W
    # Impedance (nominal) 4 Ohm

De ALT for store forskjellene vil jeg ikke si at det var. kan selvfølgleig ha noe å si,da jeg ikke har testet 1.3 se, men tviler på at det gjør noe stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    De ALT for store forskjellene vil jeg ikke si at det var. kan selvfølgleig ha noe å si,da jeg ikke har testet 1.3 se, men tviler på at det gjør noe stor forskjell.
    Sorry, etter en samtale med NAT fikk jeg beskjed om at mine 1.3 SE var tyngre å drive en s1.4. Større last variasjoner etc.

Jaja, da fikk jeg skrellet vekk et par alternativer.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å teste en av de mye omtalte music angel forsterkerene.
    Det er nevnt i MA tråden at dynaudio var en meget god match.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    du bør bare glemme primare og abrahamsen, selv prøvd det på contour 1.4 se og focus 140, og INGEN fikk nok krefter av de. selv hatt dynaudio 72 se og electrocompaniet falt gjennom, samt cayin gikk dårlig ut. Det som passet bra sammen med de, var hegel(men må ha H200 for nok krefter), vincent passet også bra. samt MA 4.1 blokkene med shanling T100C CD-spiller med innebygd pre. Også AVI passer VELDIG bra til dynaudio. mye krefter og mye musikalitet, men selvfølgelig. det er av den nøytrale sorten vel å merke.
    Dette er i beste fall bullshit. Jeg har selv et par Dynaudio focus 140 og et par contour 1.8 mkII. En Primare i30 trekker begge uten problemer. På focus 140 fungerte det også fint med i21. Har også prøvd Abrahamsen v2.0 på begge. Dette ga ikke lyd helt etter min smak, men det var neppe forsterkerens krefter som var problemet. Størrelse på rommet anlegget skal spille i og hvilket volum man spiller på må selvfølgelig tas med i beregningen, men å hevde på generelt grunnlag at Primare og Abrahamsen ikke er kraftig nok blir rett og slett feil.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke skifte til xo3 clocks osv i din Thule egentlig, synes ikke du får mye igjen for de pengene.
    Om du ønsker bedre lyd er det en ekstern dac du bør se etter. Men, nu vet vi jo ikke hvilken Thule det er du har....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet Hegel H1, Primare I21 og AVI. Har hørt noen av de andre også, men ikke under kontrollerte forhold. Vil faktisk ikke anbefale noen av dem spesielt. AVi´en skuffet meg mye etter all rosen den har fått fra enkelte. Bladelius Thor syntes jeg ikke passet Contour 3.4. Litt for lyst og litt for lite fylde (men de har en ny modell nå?.

Hadde jeg vært deg hadde jeg snust litt på MF A5,5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kstenseth
    Sorry, etter en samtale med NAT fikk jeg beskjed om at mine 1.3 SE var tyngre å drive en s1.4. Større last variasjoner etc.

Jaja, da fikk jeg skrellet vekk et par alternativer.
    Dette er sikkert ikke aktuelt lenger, men:

Jeg hadde 1.3 SE for mange år siden. Kan bekrefte at de er tungdrevne. Brukte den gang en Krell 300il med suksess

Det er litt forskjell i å drive et par høyttalere, og å få de til å synge. Kvaliteten på watt er like viktig som antallet. På 1.3 SE trenger du både kvalitet og kraft. Høyttalerne lever godt med hi-end forsterkere.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Hegel H200 synes jeg at gjør en veldig god jobb på mine Dynaudioer, så kan lett anbefale den til hvem som helst som måtte ønske godlyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •