Problemer med HDMI via Onkyo TX-SR606 til en eldre projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HDMI via Onkyo TX-SR606 til en eldre projektor

Vet ikke om det er en egen tråd for denne. Hvis det er det, så vær så god å flytt, hvis ikke, så kommer jeg med en bønn om hjelp med en gang ;-)

Jeg fikk min sorte Onkyo i dag, men sliter voldsomt med å få bilde fra HD-dekoder (Canal Digital) og videostreamer (Popcorn) via hdmi-inngangene på Onkyoen.

Jeg har snart ikke mer hår igjen på hodet. Rett ut fra komponentenes hdmi-utganger og inn i prosjektoren er bildet supert. Hvis jeg kjører via Onkyoen, så går det i ball og blir bare surr med bildet fra videostremaeren. Fra HD-dekoderen får jeg ikke bilde i det hele tatt...

Er dert kablene fra dekoderen og streameren som er dårlige? Er det noe jeg bare må huske på i Onkyoen, som jeg har glemt? Har vært inne og satt opp innputs på lyd og bilde i menysystemet, men får det ikke til. I utgangspunktet skulle det vel bare være å velge "Through" på innstillingen for oppløsning, så kjører den bildet tvers gjennom? Det funker jo utenom Onkyoen så hvorfor ikke når jeg går via den?

Håper på hjelp!

Mvh
    O

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI og Kabelkrøll

Når det gjelder mine HDMI-problemer, så ser det ut til at de er løst, sånn noenlunde. Alt fungerer prikkfritt på plasmaskjermen, men har problemer med å føre HDMI-signalene inn i Onkyoen og ut til en fire år gammel HD-klar prosjektor med DVI-kabel og HDMI-adapter.

Det rare er jo at jeg får opp OSD og komponentsignalene inn i Onkyoen går rett ut via HDMI-utgangen uten problemer. Dessuten blir jo HDMI-signalene perfekte om jeg kjører dem utenom Onkyoen og inn i prosjektoren med eksakt samme kabel...

Hvis noen har tips til hva jeg kan gjøre, så er jeg takknemlig for det - er ny HDMI-DVI-kabel kanskje tingen?

Eller kan det være problemer med såkalt HDCP-handshake? Prosjektoren skal være HDCP-kompatibel (Panasonic PT-AE500), men får altså ikke bilde.

Ser på amerikanske fora at flere har lignende problem, da også med forgjengeren TX-RS605.

Edit: Flere tankerekker om HDCP-handshake

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet ut å skru på komponentene i "rett" rekkefølge? Det er en kjent problemstilling. Prøv kilde, deretter receiver, så projector.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva kabel og lengde på denne til prosjektor har du??
    Mange som opplever at ein del kablar ikkje taklar lengre strekk, då over 10m.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vassis: Hei, har 10 meter lang DVI-kabel med HDMI-adapter til receiver-enden. Kabelen er like gammel som prosjektoren, altså cirka 4,5 år.

Virker veldig rart hvis det er kabelen, siden den fungerer prikkfritt dersom jeg kobler den direkte inn i dekoderen og mediastreameren.

TorAtle: Nei, har ikke testet det. Høres jo helt utrolig ut hvis det kan være tilfelle, må sjekke...

Takk til begge for svar

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Osiris
    Virker veldig rart hvis det er kabelen, siden den fungerer prikkfritt dersom jeg kobler den direkte inn i dekoderen og mediastreameren.
    Det er rart det virker når du kjører hdmi kabelen direkte inn i prosjektoren.
    Kan det være at onkyoen forårsaker ett singal tap tro? Burde jo egentlig være motsatt men... jeg ville prøvd en annen hdmi kabel, å med sånne lange strekk kostet på en skikkelig en.. kjøp den beste de har på elkjøp f.eks.. funker det ikke, så bytter du den å får pengene tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering

Hei

Jeg lurer på å skaffe meg en TX-SR606, og lurte på:

-Jeg tenker å plugge ps3, get hd pvr og wii inn, og en hdmi ut til tv, virker det? (Regner med det virker med hdmi-inn fra get og ps3, men usikker på komponent fra wii...)

-Get HD PVR sender ikke flerkanalslyd på hdmi-kabelen, kan jeg sette opp TX-SR606 til å plukke lyd fra spdif samtidig som den videresender bilde fra hdmi?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Probleme skyldes garantert at projektoren din ikke har HDCP-støtte, en kryptering Onkyoen er pålagt å legge til inngående signal enten det foreligger fra før av eller ikke...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •