denon link

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: denon link

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

denon link

hva er EGENTLIG detta denon link sakene? samme som signalkabel?

skal handle meg en denon AVR 4306 og har en Denon DVD3930. om det er for lyd, hva burde man bruke av denon link eller min Tara Labs Vector 1??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo evt kjøre Tara Labs`en mellom AVR4306 og Lyngdorf SDA2175 da?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ønsker å bruke dac'en i 4306 kjører du denon link om du ønsker å bruke dac'en i 3930 kjører du vector. Selv hadde jeg kjørt vector da jeg tror dac'en i 3930 er låter bedre enn den i 4306.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon link kabelen koster jo en formue........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Denon link kabelen koster jo en formue........

det følger en med dvd3930 som er like god. det har en hi fi klubben ansatt sagt. bare tull at den du kan kjøpe aleine på hi fi klubben skal koste så mye

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon link er en helt vanlig cat5 ethernet kabel hvis jeg har forstått det riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Denon link er en helt vanlig cat5 ethernet kabel hvis jeg har forstått det riktig.

ja det jeg har fått høre og. bare piss å gi 4500 for en slik kabel da så hadde evt brukt den kabelen som fulgte med dvd spilleren da.

ved å bi ampe med det ene surround inngangsettet eller bruke en lyngdorf sda2175, hvilke er best'? ser vel for meg å bruke SDA2175 er best men holder det bare med denon? blir en av disse ht jeg kommer til å bruke:

- b&w cdm9nt

- b&w CM7

- Dali Evidence 870

- Dali ikon 8

lite sannsynlig at det blir ikon8, kommer ann på prisen.

holder denon aleine så jeg kan bruke penger fra lyngdorf til senter og surround eller anbefales det å ha lyngdorf'? spiller mye musikk..

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    hva er EGENTLIG detta denon link sakene? samme som signalkabel?

skal handle meg en denon AVR 4306 og har en Denon DVD3930. om det er for lyd, hva burde man bruke av denon link eller min Tara Labs Vector 1??
    Har brukt DenonLink i mange år. Fungerer utmerket. Med min 3910 spiller fulgte det med en Denon link og en iLink kabel. Fungerer etter hensikten. Brukes for å overføre digitale signaler såkalt ijttefritt. Kan brukes for å overføre SACD og DVDAudio digitalt mellom DVDspiller og receiver. Største fordel med dette er at siden Link kabelen følger med Så slipper du å koble 6 dyre analoge kabler mellom receiver og dvd spiller. Holder med en kabel. I tillegg vil romkorrigeringen og høytalerinnstillinger i receiver fungere med DenonLink kabelen for SACD osv...
    Ellers må du jo gjøre disse endringene i dvd spilleren.

Jeg personlig syns også at kringlyden i DD5.1 og DTS var bedre separert, med mer fylde via DenonLink enn med den vanlige digital kabelen. Som om de to Denon produktene sammarbeidet bedre sammen med DenonLink tikoblet. Det er jo verdt å sjekke ut selv, spesielt viss kabelen følger med.

Ellers, hvis det er CD plater og sterio du skal høre på så legger jeg også en knapp på analog tilkobling. Bruker det også slik selv. CD analog tilkobling med relativt dyre Tara labs kabler, DenonLink til alt annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det er Pure direct som er det optilmale å kjøre på forsterkeren på audio(stereo)?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    så det er Pure direct som er det optilmale å kjøre på forsterkeren på audio(stereo)?
    Med analog tilkobling(phono) mellom sterio utgangen på 3930 til receiveren og forsterkeren i pure direkt får du et steriosignal som er minst mulig "tuklet" med. Min 4308 kan stilles inn med subb også i pure direkt, vet ikke hvordan det er med din 4306. Sansynligvis tar den bort subben. Men du kan jo eksperimentere om du vil ha med subb eller ikke. På noe musikk er det fordeler med subb til de dypeste bass tonene.

Du kan selvsakt også prøve med DenonLink i sterio eller pure direkt. Det funker også. Hva som er beste må du selvsakt lytte til selv. Dine ører er referansen på ditt eget anlegg.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har koblet opp reciver til dvd spiller med hdmi kabel. Er det da noe å hente med en denon link kabel? Bruker en hegel H200 med prossesorinngang på musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •