Harman kardon 970+sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman kardon 970+sub

hei!

har planer om å kjøpe meg ny sub, men vet ikke helt hvilken jeg har lyst på.. og hva forsterkeren min klarer å drive!? spiller for det meste techno,trance og hiphop.. ser sjeldent på film, så den kommer til å bli brukt 95% til musikk

har en HK 970 som i skrivendes stund driver 2x Patos basic 510.. lurer på hva forsterkeren min klarer og drive av sub og hva som vil passe greit til patosene..

har sett litt på XTZ 99 W12, som har blitt skrytt opp i skyene, men det var i 2006 da.. så vet ikke om den fortsatt er aktuell, eller om jeg kan få noe som er bedre enn den til ca samme pris? vil (helst) ikke bruke mer enn 4000, men er åpen for forslag opp til 5500..

Takker for alle svar, Stephan

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ W12 er en aktiv sub, dvs med innebygd forsterker så den driver seg selv.

Har ikke 970 sub-utgang, så bruker du samme høyttalerkablene som en av frontene, (parallellkobling..) bak på XTZ'n.

XTZ'n har meget gode tilkoblingsmuligheter. Et trygt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

970 har subutgang, så det blir ikke noe problem.. burde jeg har 10" eller 12" ? patos er jo etter min mening gode høytalere, så klarer XTZ å holde følge? hvis jeg kjøper sub til ca 3-4 k..

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ'n går for å være en ganske musikalsk sub, så at den klarer å "holde følge" er jeg ganske sikker på. Jeg har selv 12", men har ikke rukket å få testet den skikkelig i oppsettet mitt enda.

Er det kun musikk, rekker det sikkert i massevis med 10", men spranget opp til 12" er ikke større enn at mange hopper i det. Tror ikke du vil angre.

Jeg havna vel på ca 4700, med 10 meter sub-kabel, 12" i pianolakk, y-splitt og frakt.

Med matt uførelse og kortere kabel kommer du nok litt billigere fra det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til..

ser litt på Cerwin Vega sin CLS 15 SX sub, noen som vet åssen den er?
    Og Polk Audio sin DSW PRO 600? noen som har erfaringer med noen av de subbene, eller har hørt positive/negative ting om dem?

takker masse for svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg lager Cerwin Vega ikke SUBwoofere, dvs de går ikke dybt nok, men likevel kan det være mye moro jo.....
    Hold deg til XTZ, veldig mye for pengene og veldig lett å selge igjen om du skal oppgradere senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •