Kjøp av rørforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av rørforsterker?

Hei

Ser etter en rørforsterker,skal ikke være veldig dyr,bestiller fra utland.Har ett par Klipsch Rf 82.Så trenger noe som kan dra de godtHar da sett på disse.

New York Sound Online HiFi Store

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje fått min endå, så kan strengt tatt ikkje anbefale den, men les litt om temaet i desse trådane:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tube-kt88.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-horn-ror.html

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får svare som forrige : Kjenner ingen av dem ops:
    Har selv en Music Angel i bestilling , anbefalt av KjellB : Beste til prisen. Kommer på under 5K ferdig levert.

Litt småtips å se etter : Vekt , tyder på solide trafoer (MA veier 26 Kg)
    De du viser til over er kanskje litt pinglete untatt den fra Yacin som forøvrig minner litt om Nordic Ming ?????
    Anbefaler deg å lese gjennom de trådene som nevnt over , det hjalp meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.Har nå lest enn del på de linkene jeg fikk,var mye hjelp å få der men lurer på om det er mulig å koble Pair Mone Block King Tube "KT88 (Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player) til min harmon\kardon avr 645?Vil da det gå ann å bruke det på pre out?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så har jeg sett på disse.

Pair Mone Block King Tube "300B

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22

Når det gjelder 300B-blokkene, så tror jeg det er oppgitt feil effekt. Såvidt jeg kan se, er det kun ett 300B per blokk, altså 8-9W.

Frode

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.Har nå lest enn del på de linkene jeg fikk,var mye hjelp å få der men lurer på om det er mulig å koble Pair Mone Block King Tube "KT88 (Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player) til min harmon\kardon avr 645?Vil da det gå ann å bruke det på pre out?
    Det skulle vel gå heilt fint. Pre-out er berekna på bruk som forforsterkar og, rekner med at dei monoblokkene har heilt vanleg RCA-signalinngang.

Litt avhengig av musikksmak, har eg forstått. KT-88-rør er om eg har forstått det riktig dei beste for dei som vil ha litt "trøkk", medan 300B og EL34-baserte amps er meir "velkledde", best til akustisk musikk, jazz etc.

NB! Som sagt har eg nøyaktig 0 erfaring sjølv, så refererer kun til det inntrykket eg har fått ut frå andre diskusjonar.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz

Litt avhengig av musikksmak, har eg forstått. KT-88-rør er om eg har forstått det riktig dei beste for dei som vil ha litt "trøkk", medan 300B og EL34-baserte amps er meir "velkledde", best til akustisk musikk, jazz etc.

Ja det er ikke så dum beskrivelse. EL34 et sted mellom KT88 og 300B. Men svært mye avhenger også av selve konstruksjonen.

Har man en musikalsk forforsterker, er KT88 et selvsagt valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle vel gå heilt fint. Pre-out er berekna på bruk som forforsterkar og, rekner med at dei monoblokkene har heilt vanleg RCA-signalinngang.

NB! Som sagt har eg nøyaktig 0 erfaring sjølv, så refererer kun til det inntrykket eg har fått ut frå andre diskusjonar.

Jeg vil gjerne ha noe med litt trøkk i men er ikke et must.Jeg har null erfaring med rørforsterkere selv.Men noen somvil anbefale meg en av de tre som er nevnt kt88 ? 300B ? eller EL34.

Hører mest på rock og noe hip hop.Går mest i ac\dc,iron maiden,metallica og den slags.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt å kome med synsing når eg ikkje har testa noko av det omtalte utstyret sjølv, men litt skeptisk ang. dei monoblokkene, dei koster jo omtrent like mykje som ein Music Angel, men du får langt mindre effekt per kanal. MA er jo dessutan om eg har forstått det rett dual mono, altså bygd opp som eit monoblokkpar, men med forforsterkar innebygd i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt å kome med synsing når eg ikkje har testa noko av det omtalte utstyret sjølv, men litt skeptisk ang. dei monoblokkene, dei koster jo omtrent like mykje som ein Music Angel, men du får langt mindre effekt per kanal. MA er jo dessutan om eg har forstått det rett dual mono, altså bygd opp som eit monoblokkpar, men med forforsterkar innebygd i tillegg.

Hmm ok.Da dropper jeg nok det,men er det noen av de andre rørforsterkerne jeg eventuelt kunne brukt sammen med min forsterker?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni har noen som ikke er helt håpløse :-D
    Ellers har du Ayon.... Griselekre , med tilsvarende pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Music Angel kan du fortsatt fint bruke. Koble til via pre-out fra din forforsterker, og juster volumet på MA dit du vil. Volumet på MA trenger du ikke justere etterpå..

Litt keitete forklart men...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.Takk for alle svar.Men hvem av music angel vil dere anbefale?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for den med KT 88 rørene, tror det er beste valget.

Du kan jo koble CD spiller rett i MA uten å gå veien om reciver

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Gå for den med KT 88 rørene, tror det er beste valget.

Du kan jo koble CD spiller rett i MA uten å gå veien om reciver

Takk for raskt svar.blir nok en Ma XDSE KT88.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Leser med stor nysgjerrighet og tillater meg å kaste meg ut i diskusjonen i håp om å få noen svar.

Jeg har overhode ikke peiling på rørforsterkere men dette høres unektelig interessant ut... Spørsmål følger:

Kan denne AM KT88 forsterkeren brukes "med hell" på andre typer høyttalere enn horn? i så tilfelle: hvilke? hva bør man sjekke i forkant?

Er det mulig å benytte denne forsterkeren direkte sammen med cd-spiller, uten mye annet dill-dall, lodding og ting som må/bør modifiseres?

Siste spørsmål (så langt): Jeg hadde (tatt av lynet forrige mandag) en NAD T-760 surr. receiver, NAD T-550 dvd-spiller og har fremdeles Dali Evidence 470 (front), Dali C-70 (center), Dali Evidence 370 (bak) og Dali SWA 12 sub. Dette har fungert OK til stereo men jeg synes det låter best til film. Jeg vurderer å bytte ut høyttalerne (Strøkne!) og droppe filmlyd helt for å kunne nyte god stereo.
    Hva bør jeg gå for? (tenker meg ca. 10000,- + det høyttalerne er verdt) trenger da cd-spiller, forsterker (rør?) og evt. høyttaler om jeg ikke beholder 470'ene.

Takknemlig for alle innspill:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merce

1) Kan denne AM KT88 forsterkeren brukes "med hell" på andre typer høyttalere enn horn? i så tilfelle: hvilke? hva bør man sjekke i forkant?

2) Er det mulig å benytte denne forsterkeren direkte sammen med cd-spiller, uten mye annet dill-dall, lodding og ting som må/bør modifiseres?

1) Ja så absolutt. Den passer egentlig mer eller mindre alle normale høyttalere. Dette er en kraftig forsterker. Horn er noe som nevnes i forbindelse med svake forsterkere, såkalte single-ended.

2) Ingen lodding eller modding er nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!:-D

Den type svar er enkle å skjønne selv for meg...

Da ser det ut som om jeg må gå for en slik jeg også. Er det noen som har konkrete forslag til en god cd-spiller og evt. hva jeg bør gjøre med høyttalere? (beholde 470 eller bytte til andre?)

Kikket litt på nettsiden som er nevnt for forsterkeren, Tube amp online shop. Der er det også cd-spillere som "ser" bra ut men som jeg heller aldri har hørt om. Er det noen som kjenner til disse - om de er bra?

Lurer på mye så her kommer mer: Hvordan vil slik som garanti og reklamasjon fungere på import-varer? Finnes det forhandlere i Norge/Skandinavia? (som nevnt er jeg ikke alltid belemret med flaks - j.fr. nevnte lynnedslag...)

Fint om noen har synspunkter/erfaring!:-D :-D :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger gir et års garanti på produktene, shipping må du koste selv...
    Du er ikke beskyttet av Norsk kjøpslov v. handel i utlandet.
    En annen ting er at disse produktene er relativt enkle i oppbygging , så hvis uhellet er ute , skal det ikke by på problemer å få reparert her hjemme.
    MEN, hvis du tar pris i betrakning og sjansen for at lynet slår ned samme sted flere ganger, så tror jeg det skal gå i pluss :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •