Kjøp av rørforsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av merce

Kikket litt på nettsiden som er nevnt for forsterkeren, Tube amp online shop. Der er det også cd-spillere som "ser" bra ut men som jeg heller aldri har hørt om. Er det noen som kjenner til disse - om de er bra?

Kinesiske CD-spillere tror jeg generelt kan anbefales - ikke minst fordi slike jo uansett produseres i Kina, hva de enn heter av vestlige merkenavn. Og så blir det her også en helt annen pris ved direktekjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk igjen!

Har lest øyet stort og vått om rør-forsterkere på forumet og kjenner en liten tiltagende følelse av engstelse... mye snakk om modding, skifte rør, sånn og sånn... MÅ man ha stor kunnskap og påregne å fikse med jevne mellomrom for å ha noe som fungerer bra, eller er eierskap og bruk like ukomplisert som med en "ordinær" forsterker? (sammenligning: Harley Davidson og Honda.. ).

Er også svært takknemlig om noen har konkrete forslag til dugelige høyttalere. Sjjekket mine Evidence 470 - disse har "senisivity (2,83V/1m) dB 90, normal impedance ohms 4"

Er dette bra????? :-D

Hvordan vil f.eks. b&w 805, cdm9nt, Klipsch være?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren kan du bruke rett ut av esken uten noen form for modding.
    Det som kan bli litt spennende er å prøve andre rør i forforsterkerdelen (smårørene) disse er ikke veldig dyre.
    Liker du lyden, så la den være som den er :-D
    Vedr høytalere står du egentlig fritt da MAen er ganske kraftig, men ville vel styrt unna de mest tungdrevne. Følsomhet på 90 db og opp er helt greit.
    Av de du nevner går jeg av naturlige grunner for Klipsch fordi jeg liker spillestilen, driv og villighet er stikkordene. Her i gården står det i dag RF 82, RB 81 og selvsagt mine egne Heresy III :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Da får jeg vurdere om jeg skal selge hele surrond settet med høyttallere eller forsøke å bruke 470'ene. Har alltid likt lydbildet i disse men mener at de, med den forsterkeren jeg har hatt, ikke har gitt nok dynamikk og åpenhet som jeg mener å ha hørt på de samme tidligere... Kanskje det fungerer med MA, eller så må jeg lytte til Klipsch som du anbefaler.

Er ikke stor tilhenger av å lage disco hjemme - det er nytelsen av god musikk jeg ute etter. Har lest på en tråd i dette forumet at det ikke er særlig bra med 4 ohms høyttalere til MA - at de bør være 8 ohms? Stemmer dette?

Mine Evidence 370 stativhøyttalere låter bra men kan bli litt tamme i de laveste frekvensene. Noen ide om hvordan disse vil gjøre seg sammen med en swa 12 aktiv bass til MA? (Skjønner at det er vanskelig uten å ha hørt, men her sitter mye kompetanse som ikkert har hørt andre tilsvarende oppsett eller har ideer om dette fungerer på MA)

Nok en gang: Dette er et supert forum, mye GOD info å hente!!! Takk!!:-D

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dette med bias justering da? er det noe man gjør for å få forsterkeren til å låte bedre?

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hva er dette med bias justering da? er det noe man gjør for å få forsterkeren til å låte bedre?
    Det er drifts-spenningen til rørene. Er den feiljustert vil det resultere i kortere levetid på røra, og muligens dårligere lyd.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Det er drifts-spenningen til rørene. Er den feiljustert vil det resultere i kortere levetid på røra, og muligens dårligere lyd.
    Takker for svar, men denne regner jeg med er justert fra fabrikk? mener å ha lest at en må justere bias regelmessig.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Takker for svar, men denne regner jeg med er justert fra fabrikk? mener å ha lest at en må justere bias regelmessig.
    Den er justert fra fabrikk ja, men kan forandre seg under frakt. Den bør også sjekkes ved rørbytte. Og når rørene har spillt en stund kan den også ha forandret seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til nye rør-venner:
    Tro for all del ikke på alt det dere kan lese om rør og problemer. Det er gjerne skrevet av venner av hifi-bransjen som vil motarbeide utbredelse av den gode (rør-)lyden. Det myldrer av disse folkene på diverse fora og i hifi-pressen.

Bransjen ønsker seg pene enkle bokser de kan selge uten at kunden skal kunne gå inn og bytte komponenter (rør), m.m. Da selger man heller kabler til 10.000 - 100.000 kr. Altså ting som er enkle å håndtere og ikke krever teknisk innsikt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •