Forsterker til Dynaudio 140 og B&W 805S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Dynaudio 140 og B&W 805S?

Jeg skal kjøpe nytt anlegg, og kommer til å velge et av følgende høyttaler-par: Dynaudio Focus 140 eller B&W 805S.

Så blir spørsmålet hvilke forsterkere som passer best til hver av disse. Høyttalerne har jeg fått testet, men jeg bor ikke sånn at jeg kan låne hjem og prøve forsterkere. Så jeg må basere meg på tester og omtaler. Jeg har surfet litt rundt, og innenfor det prisområdet jeg vurderer, har jeg merket meg disse:

- Musical Fidelity A5, eller kanskje A3.5 har nok kraft?
    - Krell Kav400xi
    - Thule IA252B
    - Primare I30
    - Electrocompaniet PI1
    - Arcam A90
    - Hegel H200
    - Abrahamsen V2

Er det noen som har meninger om hvilke av disse som passer bra (best) til hvert av de to høyttalerparene? Er det noen av disse jeg absolutt bør unngå? Og kanskje det finnes andre, bedre alternativer til tilsvarende priser?

Og er det noe spesielt jeg bør tenke på når det gjelder valg av CD-spiller?

Er takknemlig for all hjelp.

-abre

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann!

Jeg har selv testet forsterkere rundt omkring, og da har jeg testet de høyttalerne du ser på. veldig gode stativ-høyttalere som jeg selv synes passer bra til min smak. De 3 forsterkerne som jeg da testet var:

Primare I30
    Hegel 200
    AVI 21(som jeg selv har)

Primare'n ble for svak, dessverre. låt veldig bra, musikalsk til tuusen, men for lite krefter.

Hegel'n ble i motsatt rekke. VELDIG kraftig, men kunne låte litt klinisk. dårlige innspillinger ble VELDIG dårlige innspillinger også.

AVI'en ble som en liten mellomting. Ikke like kraftig som Hegel'n(men ikke mye om å gjøre), og låter veldig bra på vokal og øvre del av registere. Kan bli veldig kraftig i bunnen til tider(men det TRENGER dynaudio 140, vet ikke så mye med 805s da jeg ikke fikk testet dette sammen. Men har hatt dynaudio 72 se før, og EC sin største integrert forsterker(som er større en den du vurderer), ble ALT for liten.

Gi en lyd hvis avi virker interessant, så kan jeg skrive noe mer om den

Mvh
    Simon Nordeide

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! AVI ser ut til å være en meget aktuell kandidat, ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •