Noen som vet noe om SC-LX81, SC-LX71, VSX-LX51, VSX-1018AH

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som vet noe om SC-LX81, SC-LX71, VSX-LX51, VSX-1018AH

Driver å ser på resiver og veldig gira på pioneer sin LX90. Drev å søkte en del på nettet og funnet ut at det kommer nye modeller: SC-LX81, SC-LX71, VSX-LX51, VSX-1018AH, er det noen som vet noe om disse?

Fant noe på denne linken:
    Four New LX AV Receivers for Studio-Quality Sound - Pioneer Europe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SC-LX71 og 81 kommer med ICE forsterkere som på SC90. Ellers blir det noen små forbedringer fra LX50 og LX60 idag på LX51 og LX61. LX81 får 2 HDMI ut og 4 inn. 7x190 Watt. 71 4 HDMI 1 UT 7X180 Watt. Synes SC-LX81 ser mest spennende ut selv. Komme til å koste ca 20k-25k for LX81.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    SC-LX71 og 81 kommer med ICE forsterkere som på SC90. Ellers blir det noen små forbedringer fra LX50 og LX60 idag på LX51 og LX61. LX81 får 2 HDMI ut og 4 inn. 7x190 Watt. 71 4 HDMI 1 UT 7X180 Watt. Synes SC-LX81 ser mest spennende ut selv. Komme til å koste ca 20k-25k for LX81.
    Ja LX81 virka veldig spennende, dersom den vil kosta 20k-25k. Men da blir det no et veldig spring mellom SC-LX90 og SC-LX81. Er det sikkert at den kommer "så langt ned i pris"?

Vet du noe om hva LX71 vil koste? Og vet vi noe når vi får mer info og ikke minst når disse kan handles?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX71 skal etter det jeg vet erstatte LX70 og vil koste ca 15k og vil få det meste som LX70 har idag+ICE som den største nyheten.

LX81 skal ligge i skiktet til Onkyo 905 m.fl og etter prisen skal derfor bli ca 20-25 slik jeg har forstått det. I usa er det antydet 1800-2200 USD for LX81. Den nye serien kommer til høsten dvs sep/oktober forhåpentligvis.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke har peiling på dette temaet så drister jeg meg til å spørre..
    ICE - det betyr at det er digital forsterker?
    Og hva har det å si for forsterkeren? Hvorfor blir LX71 bedre enn Lx70 med ICE?

Det er sikkert et dumpt spm, men siden jeg driver å skal kjøpe, så må jeg nesten spørre..

Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Soundgarden i dag for å forhøre meg anngående LX81 som et alternativ til SPA22 fra Primare..Pris mente de kom til å ligge på 19 lapper, som ikke er spesielt avskrekkende. Og den skulle visstnok dukke opp i løpet av sånn ca oktober..så da er det bare å smøre seg med litt tolmodighet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spennende

81 ser meget spennende ut , hva er ulemper og fordeler med ice teknologien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er en ekstra HDMI og 10W noe å betale 4000,- ekstra for

Når det gjelder 81 og 71 så er de så å si identiske. Det du betaler ekstra for på 81 er i hovedsak 1 ekstra HDMI ut. De såkalte 10 ekstra wattene merker du ingen forskjell på. Jeg personlig syntes man får mest for pengene ved 71. Men skal man kjøre TV og projektor i samme rom er det utrolig hendig med den ekstra HDMI utgangen. Vurderer selv SC-LX71. Så langt skuffer den ikke.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kommer vel også en LX61....

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. terminaler på LX71

Er det mulig å bruke bananplugger på Pioneer sine receivere? Tenker da spesielt på LX71.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheTitan
    Er det mulig å bruke bananplugger på Pioneer sine receivere? Tenker da spesielt på LX71.

Tror det blir vanskelig... desverre. Du har 2 små hull i hvert hjørne opp og nede som takler ca 4mm på skråi høytaler tilkobling og banan mulighet thats it! Er plastic fantastic.. derfor bruker jeg kun banan.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Tror det blir vanskelig... desverre. Du har 2 små hull i hvert hjørne opp og nede som takler ca 4mm på skråi høytaler tilkobling og banan mulighet thats it! Er plastic fantastic.. derfor bruker jeg kun banan.
    Det er vel derfor det IKKE blir vanskelig:wink: ....Pio takler banan. Spader derimot, ser det litt trangere ut for.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    upps gikk litt for der, trodde spørsmålet gladt spader men banan da er vi enig

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt LX81 en stund og er storfornøyd. Knallkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SC-LX81 og BDP-51FD Blueray

Jaja da røk jeg på en liten smell igjen og dermed ble det både LX81 og Pioneer sin nye Blueray spiller BDP-51FD. Helte først mot LX71 fordi jeg syntes det virket som om det var for lite forskjell mellom 71 og 81 i forhold til pris. Men men, etter nok av timer i lytte stolen og et valg om å ha både Projector og skjerm i hjemmekinoen var valget enkelt. Men når det gjaldt Blueray spiller var jeg usikker Hadde egentlig bestemt meg for LX71 men syntes den nye BDP-51 måtte sjekkes ut først. Etter sammenlikningen var det ingen tvil i mine øyne/ører at de 2000,- la heller i noen fete kabler etc enn å velge 71 fremfor 51. Men smaken er som baken for folk flest så det er sikkert noen som er uenig. Men anbefaler LX81 og BDP-51 på det sterkeste. Rått!!! Plenty av krefter!!!:twisted:

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her jeg
    Etter å ha siklet på både onkyo og yamaha fikk jeg greie på at jeg har mulighet til å få gode priser på pioneer gjennom en bekjent. Har da sett på vsx-lx51 da denne kom meget godt ut i test i lyd og bilde. Er de 150 wattene pioneer oppgir i 6 ohm troverdige? sammenligner da med de 70 Nad wattene jeg har i reciveren min nå. Ser at pioneeren er ca 7kg lettere

pioneeren har da støtte for hd-lyd og bra romkorreksjon som er hovedgrunnlaget for å oppgradere

Noen argumenter for å sikte lenger opp på lista til pioneer som lx71 og lx81?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Henger meg på her jeg
    Etter å ha siklet på både onkyo og yamaha fikk jeg greie på at jeg har mulighet til å få gode priser på pioneer gjennom en bekjent. Har da sett på vsx-lx51 da denne kom meget godt ut i test i lyd og bilde. Er de 150 wattene pioneer oppgir i 6 ohm troverdige? sammenligner da med de 70 Nad wattene jeg har i reciveren min nå. Ser at pioneeren er ca 7kg lettere

pioneeren har da støtte for hd-lyd og bra romkorreksjon som er hovedgrunnlaget for å oppgradere

Noen argumenter for å sikte lenger opp på lista til pioneer som lx71 og lx81?
    Hei! De 150 w,er nok litt "skrytewatt",men 110w i 8ohm 20 - 20khz er vel mer korrekt sies det! Men watt er jo ikke alt da - Ellers er jeg veldig fonøyd med min lx51! Syns den har en deilig lyd,både på musikk og film! Argumentet for å gå opp til lx 71,er vel muligheten for trådløs tilkobling,og enda litt mer krefter!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig at watt ikke er alt og det er jo mulighet for effekttrinn på frontene hvis det skulle skorte litt. Jeg har lest mye bra om romkorreksjonen på lx51, har faktisk lest at den fungerer bedre på lx51 enn lx71 samtidig som noen har vært litt skeptisk til ice teknologien! Noen meninger rundt dette?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med at lx51 har bedre RK enn lx 71 har jeg aldri hørt om,men så har da ikke jeg hørt om alt heller da,hehe,så det er mulig det??
    Når det gjelder ice-teknologien,så har jeg ikke hørt den selv,men ser nå også at den har fått mye skryt!! Er vel kansje mest en smaksak! Fordelen er jo at den bruker mindre strøm,og at den avgir mindre varme!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det med rk og ice teknologien ble nevnt i ett svar jeg fikk fra han som testet lx51 i lyd og bilde. Men han poengterte at han ikke hadde testet den sjølv!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •