Marantz Sr12S1 VS Denon AVC A1SE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Marantz Sr12S1 VS Denon AVC A1SE?

Jeg sitter og vurderer to solide surroundrecievere til omtrent samme pris brukt, 11K.

Jeg har dog litt problemer med å bestemme meg, og tenkte jeg skulle henvende meg til dere for litt innspill.

Case: Jeg har ikke bestemt meg for høytalere ennå, men Klipsch, ProAc, Dali (Mentor 2 /Helicon 300) er sterke kandidater. Vil ha levende lyd som spiller veldig bra til musikk og film. Har en sub fra før av, B&W ASW675, 10" med en kraftig digital forsterker på 500W.

Bruken blir film, stort sett alt forskjellig, og musikk, ditto, fra Pink Floyd til DMX og Iron Maiden.

Recieverne er "gamle" og uten hdmi, men det plager meg ikke nevneverdig ennå. Når den tid kommer og jeg har flere bokser med hdmi-output enn hva min fremtidige tv kommer til å ha vil jeg ha nok penger til å kjøpe tilsvarende forsterker med hdmi. Jeg kjører optisk sp/dif fra pc, og vurderer også å kjøpe en DAC etterhvert som oppgraderingsspøkelse kommer.

Men - hvilken reciever? Vil gjerne ha erfaringer, synspunkter (helst velbegrunnende) og tanker. Alt er velkomment!

EDIT: Lydbildet jeg ønsker meg er detaljert, med "crisp" mellomtone. HK AVR 645 sammen med B&W 602S3 leverte ikke dette, det gjorde heller ikke Denon 3805 med samme høytalere. Begge ble kjørt sammen med nevnte sub. Lydbildet med Denon'en var flatere enn med HK.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at eneste måten du kan få nyte HD-lydformatene er via HDMI til receiver, og ikke via S/PDIF? Så med andre ord hjelper det ikke om du får overført bildet til TV uten å gå via receiver, da du kun får de lavoppløste lydformatene over S/PDIF. Selv ville jeg gått for Marantz, siden Denons svakeste område er nettopp en litt tilbaketrukket mellomtone, som gjør at stemmer o.l har en tendens til å ikke fremkomme så klart i lydbildet som de burde.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell er det?

Jeg har aldri hørt HD-lyd, og har sånt sett ikke noe sammenligningsgrunnlag. Om det er snakk om store forskjeller er det klart at dette kan bli avgjørende.

Kan man løse dette med å bruke en DAC eller en pre?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan kun løses på to måter:
    1. Enten HDMI til en HD-klar receiver med innebygget støtte for HD-formatene
    2. Kjøpe en blu-ray spiller som har muligheten til å dekode HD-formatene til sine analoge utganger for så å sende dem analogt til 7.1-inn inngangen på receiverne.

HD-lyd bør definitivt tilstrebes! Det er snakk om en betydelig forbedring i forhold til dd/dts. For en gangs skyld er det ikke bare snakk om noe som kun er en "oppgradering" på papiret for å få folk til å kjøpe nytt utstyr.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det gode blu-ray spillere (som fungerer godt som cd/dvd-spiller) med analog ut?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •