Ruskete effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ruskete effektforsterker

Heisann

I det siste har effektforsterkeren min begynt å fuske, en Acurus 200x3 (tre kanaler med andre ord)

Det begynte med at bassen forsvant helt på den ene fronthøyttaleren, og etter litt feilsøking fant jeg ut at det ikke var høyttaleren det var noe galt med. Greit nok, hadde en kanal ledig, og flyttet den dit. Men i dag oppdaget jeg at det var tyst igjen, fra samme høyttaler (ikke at det har noe å si). Etter nok litt omkoblinger kunne jeg igjen utelukke høyttaleren. Den andre høyttaleren som er koblet til spiller som vanlig.

Det er ikke en helt ny forsterker, kjøpte den brukt for et par år siden, så jeg vet ikke helt alderen på den. Tror det er denne, er iallefall helt lik
    200X3

Så, hva kan være feilen her? Og er det noen steder i Oslo som tar en grei timepris for en liten sjekk av den?

Mvh AW

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lyden helt borte nå eller kun bassen? Har du uansett sjekket signalkilde/kabler at alt er som det skal der? Enkleste er isåfall bare å bytte om høyre/venstre signalkabel og sjekke om det er likt da, er det likt og du har utelukket høytaleren er det ihvertfall helt sikkert effektforsterkeren

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer det ikke noe lyd i det hele tatt. Har byttet om signalkabler og høyttalerkabler, da blir den andre tyst, så det er nok forsterkeren. Skal sjekke litt mer i morgen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •