Hvem har best romkorrigering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem har best romkorrigering?

I prisklassen 10-15.000, hvem leverer surround receiver med best romkorrigering? Onkyo? Yamaha? Pioneer? HK? Andre??

Jeg har ett veldig spesielt rom (med tilhørende akustiske problem) så jeg er på jakt etter en receiver som kan gi best mulig resultat der. Hovedproblemet mitt er utfasing av bass så avanseert bassmanagement er viktigst kriterie.

Prøvde for 1,5 år siden Pioneer AX2 med fasekorreksjon uten å bli helt imponert over hva den fikk til, men der har vell skjedd endel på romkorreksjon fronten siden da!?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke akkurat det har skjedd så voldsomt mye på den fronten det siste året.

Hvis du brukte forsterkeren på høyttalerne i avateren din så vil jeg tørre påstå at feilmatching er ditt største problem. JBL på Pioneer låter tamt.. Prøv noe med litt mer futt i effektrinnet.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg, feilmatching er ikke det største problemet, rommet er Og for den del så var det ikke noen av de JBLene jeg brukte, men noen JBLer som var ca dobbelt så store Og effekttrinn har jeg selvsagt på frontene (både med de gamle høytalerne og nå) uten at det hjelper noe nevneverdig siden utfasing i problemet. Når jeg prøvde AX2 hjalp den noe på utfasinga men ikke på langt nær nok.

Trodde det hadde skjedd endel på romkoreksjonsfronten siste årene jeg, dumt dersom det ikke stemmer

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX 2 har veldig bra romkorrigering, den gjorde underverker hos meg, om den ikke funket hos deg så vet jeg ikke om det er noen bedre.

Hva med å låne med deg hjem en Denon spiller? de skal også vere bra på dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •