Denon 2307 - to bilde-utganger ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2307 - to bilde-utganger ?

Hei,

Jeg har kjøpt meg en brukt Denon 2307, som jag hadde tenkt meg nede i kjellerstua. Hvor jeg har ymse kilder (dvd, xbox, dreambox, popcorn etc) med både hdmi, komponent og s-vhs utganger. Vil bruke HDMI switchingen - til projektoren (Panasonic PT-AE700E).

Men - jeg har også en TV stående nede i kjelleren, som ungene bruker når de spiller på xboxen, ser på filmer etc. Det jeg hadde håper er at jeg kan kople TV'n til "zone 2" utgangen - for så å la Denonen kunne switche både inn- og utgangene ?

Vil dette funke ? Kan Denon'en kunne enten;

- Sende bilde både på HDMI utgangen, og monitor zone2 (s-vhs/composit) utgangen?

- Kunne switche mellom hhv HDMI'n og monitor zone 2 utgangen ?

Finner jeg en lydutgang jeg kan bruke mot TV'n også ?

Takker for svar !
    Pompel

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2307 manual.

Slik det ser ut for meg ligger begrensningen i at du ikke kan nedkonvertere kilder koblet til receiveren via hdmi til lavere (analoge) signaltyper (altså, du kan ikke f.eks koble til en ps3 med hdmi til forsterkeren og sende dette signalet ut på andre utganger enn nettopp monitor-hdmi).

Komponent-kilder, svideo-kilder og kompositt-kilder (som xbox, wii osv) kan oppkonverteres og sendes til projektoren via monitor-hdmi, og de kan også sendes til TV#2 via de analoge utgangene (Komponent, svideo eller kompositt alt etter hva TV#2 takler). Det er kun HDMI inputs som ikke kan nedkonverteres. En komponent-kilde kan fint nedkonverteres og sendes via f.eks svideo eller kompositt (med de kvalitetstap dette medfører).

Dersom TV#2 støtter HDMI ville jeg helt klart fått meg en ekstern HDMI-splitter koblet til monitor-HDMI-output`en og strukket til TV#2.

Det kommer altså an på hva slags input TV#2 støtter og hvor langt unna den er.

• Støtter den HDMI og er nær --> kjøp splitter og trekk HDMI til TV#2. Lyd kan hentes via den samme HDMI-kabelen dersom kilden er hdmi m/lyd. Dersom input kilden er lavere (analog video) sender ikke receiveren lyden via HDMI. Da må du hente lyd f.eks fra en av rec-out utgangene (vcr1 eller vcr2) analogt med en 2xrca kabel (phono)
    • Støtter den _ikke_ HDMI (og forsåvidt er nært eller langt unna) bør du trekke den høyeste kvalitet-input TV#2 støtter. Du vil da gå glipp av HDMI-kilder på TV#2, siden AVR-2307 ikke nedkonverterer HDMI til analoge signaltyper, men kunne bruke alle de andre analoge kildene med både opp/nedkonvertering av kvaliteten (f.eks component til kompositt eller kompositt til component)
    Håper jeg har forstått manualen rett.

Jeg tror ikke AVR-2307 har video-matrise funksjon (altså at du kan se èn kilde på projektoren og en annen kilde samtidig på TV#2)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Og takker for svar ! Jeg stilte forøvrig spørsmålet før jeg hadde fått forsterkeren - men har nå kolet den opp, lest i bruksanvisningen - men er fortsatt ikke i mål. Ditt svar er i tråd med hva jeg håper å oppnå.

Jeg har koplet div kilder til forsterkeren, til hhv HDMI, component- og composit inngang.

Har koplet projektoren (Panasonic PT-AE700E) på HDMI ut. Og en "vanlig" TV på composit utgang.

- Har satt "video convert" til ON på alle innganger (da jeg ønsker å konvertere alle sign til HDMI ut). Ref s.54 i bruksanv.
    - Har satt "analog til HDMI converter" til ON (ref ønske om å bruke HDMI switchingen - kun én kabel til proj.) Ref s.54

Det jeg oppnår er følgende;
    - Ikke OSD på projektor (HDMI ut)
    - OSD på TV (composit/video ut)
    - Ved avspilling av DVD (HDMI input) - får jeg bilde på proj (HDMI ut). Ikke på TV, men den er grei mtp at den ikke nedskalerer.
    - Ved Xbox (component inn) - ikke noe på proj/HDMI ut - men på TV'n.
    - Ved PS2 (composit inn) - ikke noe på proj/HDMI ut - men på TV'n
    - Ved Dreambox - ikke noe på proj/HDMI ut - men på TV'n

Dvs at den switcher på TV'n (composit ut) - men ikke på HDMI utgangen.

Ergo funker ikke HDMI switchingen som jeg vil ? Ut fra hva jeg har forstått så skulle jeg ha satt alle settinger for at det skulle virke ? Men - siden jeg ikke får OSD på HDMI utgangen, så er det vel kanskje muligheter for at jeg ikke har det....:-|

På composit utgangen så switcher den mellom alle de analoge kildene - men jeg vil jo gjerne gjøre det på HDMI utgangen også ?

Er det forøvrig mulig å både kople en proj på HDMI utg, og en TV på composit ut ? Vil den sende bilde på begge utgangene samtidig (samme bilde - ikke matrisefunksjon) ?

Takker for svar...
    Pompel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker'n...håper indelig noen kan fortelle meg at jeg tar feil nå;

Leser i manualen til Denon under "analog to HDMI convert" :
    "A monitor compatible with a resolution of 480i is required in order to use this funktion. The on screen display signals of AVR-2307 are output with a resolution of 480i"

Leser så i manualen til Panasonic PT-AE700E manualen, under "list of compatible signals" at 480i (og 576i) kun er støttet på komponent inngangen. På HDMI derimot så støttes kun signaler fra 480p og oppover.

Betyr dette at projektoren min ikke støtter det "lav-oppløste" signalet som Denon'en gir ?

Hvor er det da HDMI switchingen kommer inn...? Greit nok at den ikke oppskalerer, men allikevel da...???

Betyr det at jeg da må gå for en receiver som oppskalerer i tillegg - opp til hvertfall 480p så HDMI inngangen på projektoren min støtter det ? Vil jeg kunne oppnå det jeg vil men en Denon 2807 ?

If so - så har jeg en Denon 2307 til salgs........:?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige greier... Ser ut som du har rett. Jeg hadde blitt skuffet jeg også!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt skuffa også, det er ikke å stikke under en stol. Men, jeg testet med en komponentkabel mellom reciver og proj i morges - og det funker jo. Selv om intensjonen min (og argumentasjonen fra Denon - med kun én kabel fra reciver til projektor) ryker.

Leser forøvrig om 2807 at den heller ikke oppskalerer videosignalet, men konverterer fra interlaced til progressivt. Hvis det betyr at den sender (minst) 480p ut på HDMI utgangen, så vil den kunne løse det jeg vil. Finner forøvrig ikke noen bruksanvisning til 2807 som kunne gjort dette klart på Denon sine sider ?

Alternativt så går det an å vurdere en receiver som også oppskalerer videosignalet på vei ut av HDMI utgangen, men da innbiller jeg meg at prisen fort blir en del høyere ? Og - hvilken receiver burde jeg da evt ta en nærmere titt på ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •