Cambridge 640A v.2 + Cambridge DVD89 + Dynavoice F6 = kupplyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge 640A v.2 + Cambridge DVD89 + Dynavoice F6 = kupplyd?

Jakten på den gode lyden og det beste kjøpet for småpenger fortsetter. Har lest at mange her på dette forumet skryter av ovennevnte produkter og tester konkluderer jo med at disse komponentene er meget gode alle sammen, til prisen vel og merke. Dette høres jo nesten for godt ut til å være sant, alt dette for skarve 6-7 000 kroner! Er det verd å gå for hvis man skal ha max godlyd (er ikke "hifil", men sliter med "grøt-lyd") for pengene og hører på variert musikk som U2, Pink Floyd, Neil Young, Yello, Elvis, Raga, Cohen + litt film nå og da??

Er også usikker på om kombinasjonen kan bli for "høy i toppen"?/For lite bass/for mye diskant/mellomtone? I såfall kan en sub kompensere og gi nødvendig tyngde i bunn?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine F6 lyder i hvertfall bedre og bedre. De spiller høyt og klart. Faktisk har jeg aldri prøvd å se hvor høyt jeg kan spille, fordi jeg er mer redd for at hørselen ryker før høyttalerne.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt F6, men de skal vist spille veldig bra. Cambridgen har jeg hatt og den er en fantastisk forsterker. Den bør brukes til stativhøytalere eller mindre gulvstående. Men låter veldig bra til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Har aldri hørt F6, men de skal vist spille veldig bra. Cambridgen har jeg hatt og den er en fantastisk forsterker. Den bør brukes til stativhøytalere eller mindre gulvstående. Men låter veldig bra til prisen.
    Det er bra siden jeg vurderer 640A seriøst nå sammen med DVD89 som jeg ser du har? fornøyd med den til lyd og bilde på den?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kjempe fornøyd Har også kjørt den i lag med 640A V.2

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jepp, kjempe fornøyd Har også kjørt den i lag med 640A V.2

Får mer og mer lyst til å kjøpe den "pakken" der, må si det...

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At F6 er lys i toppen trenger du ikke bekymre deg særlig om, tvert i mot ruller den av litt tidlig i toppen. Har selv et par F6 som jeg brukte en periode, og de spiller hverken veldig dypt eller veldig høyt. Høyttalerens sterkeste side er vel en klar og fin mellomtone. I tillegg spiller de mye penere (mindre boomete) om du setter propper i bassportene og setter høyttalerne på spikes.
    For min del ble disse høyttalerne litt "tamme i lengden", men til prisen de blir solgt for så er det greie høyttalere å leve med til en eventuelt oppgraderer.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gode greier

F6 og Cambridge er en bra kombinasjon.
    Ønsker man litt mer i bunnen så kjøp til en liten XTZ subb og jeg mener fortsatt det spiller vanvittig bra til prisen, det er såklart at de fleste her inne med systemer til det dobbelte og oppover forhåpentlig vis mener de har funnet noe de liker bedre, men sån i utgangspunktet så er det kanskje den pakken jeg ville annbefalt til de jeg kjenner som er på jakt etter kvalitetslyd til en relativt rimlig penge.
    Det tåler også å spilles høyt med selvom det ikke er dems sterkeste side, det er vel å merke ikke noe problem å spille så det er slitsomt å snakke med noen, er så varrierende hva folk mener er høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    F6 og Cambridge er en bra kombinasjon.
    Ønsker man litt mer i bunnen så kjøp til en liten XTZ subb og jeg mener fortsatt det spiller vanvittig bra til prisen, det er såklart at de fleste her inne med systemer til det dobbelte og oppover forhåpentlig vis mener de har funnet noe de liker bedre, men sån i utgangspunktet så er det kanskje den pakken jeg ville annbefalt til de jeg kjenner som er på jakt etter kvalitetslyd til en relativt rimlig penge.
    Det tåler også å spilles høyt med selvom det ikke er dems sterkeste side, det er vel å merke ikke noe problem å spille så det er slitsomt å snakke med noen, er så varrierende hva folk mener er høyt.

Jepp, om de sliter med å spille høyt betyr veldig lite for min del, jeg er ikke ute etter en partyhøyttaler men først og fremst en ok høyttaler som spiller bra på helt moderat lydnivå jevnt over. Selvsagt er det moro å dra på litt av og til men det kan de nok også klare som du sier...og en sub kan ev kjøpes for å komplettere, det gjør jeg i såfall senere

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv F6 som jeg har brukt på 540R, som flere har nevnt så er det klar og fin mellomtone, og langt i fra for mye diskant. Diskanten er myk og behagelig spør du meg. Syns også F6 spiller overraskendes dybt, høyt spillere det også om en vil. Det rister i allefall godt i sofaene i leiligheten min og jeg drar på, men pga av at jeg bor i blokk så spiller jeg aldri så høyt, ikke syns jeg det er behagelig med høy musikk heller.

HVis du evt vikl spare penger og kanskje også få litt bedre lyd med volum som bekostning så burde du vurdere t-amp eller trends fra fesk audiomagus.com

Og for all del, bruk propper på bassportene!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil bli kjempe fornøyd. Hvis ikke kan du jo kjøpe deg noen ok stativhøytalerar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har selv F6 som jeg har brukt på 540R, som flere har nevnt så er det klar og fin mellomtone, og langt i fra for mye diskant. Diskanten er myk og behagelig spør du meg. Syns også F6 spiller overraskendes dybt, høyt spillere det også om en vil. Det rister i allefall godt i sofaene i leiligheten min og jeg drar på, men pga av at jeg bor i blokk så spiller jeg aldri så høyt, ikke syns jeg det er behagelig med høy musikk heller.

HVis du evt vikl spare penger og kanskje også få litt bedre lyd med volum som bekostning så burde du vurdere t-amp eller trends fra fesk audiomagus.com

Og for all del, bruk propper på bassportene!

Dette lover bra, tror også det vil bli bra- du anbefaler propper til bassportene, for å unngå ullen eller grøtete bass det?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kekvalhe
    Dette lover bra, tror også det vil bli bra- du anbefaler propper til bassportene, for å unngå ullen eller grøtete bass det?
    Ja, men dette kommer veldig ann på rommet. Bare 1 av 2 porter tettet igjen hjalp også en del hos meg. Er bare å prøve seg frem, men til prisen så finner man vel ikke noe nytt som er bedre vil jeg tro? Men ikke hør for mye på meg, jeg er ikke så veldig audiofil av meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ja, men dette kommer veldig ann på rommet. Bare 1 av 2 porter tettet igjen hjalp også en del hos meg. Er bare å prøve seg frem, men til prisen så finner man vel ikke noe nytt som er bedre vil jeg tro? Men ikke hør for mye på meg, jeg er ikke så veldig audiofil av meg...

Jeg er heller ikke audiofil, da hadde sikkert ikke F6 vært aktuell men liker selvsagt ikke "rack" av den grunn...ser du har M65 også? syns du den er så mye bedre enn F6 at den kan forsvare merprisen på ca 1000 kroner?? Mer/bedre bass feks?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om M65 kan forsvare dobbel pris eller ikke kommer vel ann på brukeren, men for min del hvar det bedre og tyngre bass som var bedre, diskanten var vel ingen oppgradering for min del, da m65 er litt skarpere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •