Marantz SR7400 vs. Denon AVR-3805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz SR7400 vs. Denon AVR-3805

Lurer på å oppgradere hjemmekinoen til sommeren, og har disse alternativene foreløpig. Men, hva skal man velge?

Marantzen har f. eks. den fordelen at den kan konvertere alle bildesignaler om til komponent, hvilket vil være bra for projektoren (x1). Har også Marantz effektforsterker fra før, så de vil vel matche?

Så var det Denonen, som etter det jeg har lest skal være et vidunder til prisen(?). Liker spesielt tanken på målemikrofon og parametrisk eq. Fint også med digital overføring av SACD.

Et tredje alternativ vil være en ren prossessor i samme prisklasse, men hva kan jeg velge i der? Tips mottas med stor takk!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å gi tips når det er snakk om en receiver som ikke er kommet på markedet enda (3805). Jeg ville ventet til den kommer, og tatt stilling til dette etter å ha hørt begge.
    Holder en knapp på 3805, og gleder meg til å teste den.
    Går du 4 tusen opp i pris, får du den desidert beste forforsterkeren på markedet i prisklassen under 25 tusen, nemlig Rotel RSP-1068. Denne har en veiledende pris, når den kommer på markedet her hjemme, på 14.995,-
    Jeg har testet den, og her er det snakk om et råskinn av en forforsterker. Den har alt, inneholder INGEN kompromisser og spiller alt fra vanlig stereo til 7.1 lyd, med HighEnd lydkvaliteter. Kalibreringsmulighetene er endeløse, og prosessoren er nøyaktig den samme som sitter i "storebroren" RSP-1098
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer denne? Har mulighet til å teste både Marantzen og evt. Rotelen hjemme i mitt eget "rede", vet ikke helt med Klubbens utlånsvilje.

Takk for svaret, forresten!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel'en kommer for salg i løpet av denne måneden i følge Neby HiFi Consept som er importør. Jeg har akkurat kost meg med ett ekemplar i noen uker nå, og kan si at jeg hadde problemer med å levere den tilbake. Hadde det ikke vært for at det var det eneste eksemplaret i Norge, tror jeg at jeg ville insistert på å ha den en stund til. :wink:
    Jeg skal også sjekke ut 3805 før jeg handler selv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du avskrevet Marantzen HiFil?

Må bare opplyse om at det er et godt produkt. Marantz er svært musikalsk. Mer musikalsk enn noen Denon har vært frem til i dag.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra det var liv i deg snickers. Du hadde jo ikke vært på forumet siden i mars. Trodde du var på flukt fra politiet eller noe sånt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men de har mistet sporet nå. Ja nå blir det fett anlegg her ja :wink: :lol:

Jeg har vært på vestlandet hos arbeidsgiver og svigers, så nå er jeg tilbake på kontoret mitt igjen

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forsterker som er best kan nok diskuteres i lange tider, for å gjøre diskusjonen litt kortere tør du kanskje å avsløre hvilke høyttalere reciveren skal brukes på?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du avskrevet Marantzen HiFil?

Må bare opplyse om at det er et godt produkt. Marantz er svært musikalsk. Mer musikalsk enn noen Denon har vært frem til i dag.
    Er du gal, Marantz avskriver en ikke. Meget gode produkter fra den kanten. Hm, lurer på om jeg skal låne en receiver for testing. Når det gjelder Denon så har jeg en forkjærlighet for merket. Koblet opp med noen gode forsterkere gir det et lydbilde jeg "kjenner" og liker godt (har hatt Denon receivere i 6 år nå).
    Når det gjelder den nye serien til Rotel kan jeg bare anbefale deg en lyttetest, de har blåst meg helt av banen og jeg er dødsforelsket i produktene. Tror ikke Neby kommer til å gråte når han leser testen får å si det sånn.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Rotel ligger veldig høyt i pris, sikkert gode produkter som er verdt prisen, men de selger liksom ikke noen billige versjoner og noen dyre, som f.eks Marantz og Denon.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Syns Rotel ligger veldig høyt i pris, sikkert gode produkter som er verdt prisen, men de selger liksom ikke noen billige versjoner og noen dyre, som f.eks Marantz og Denon.
    Nei det har du rett i. Men i forhold til kvalitet og ytelser er fortsatt Rotel produktene "billige" Jeg syns det er bra at Rotel ikke har kastet seg på "billig receiver" bølgen, og pumpet ut receivere på markedet som de selv ikke mener holder mål.

Rotels bedriftsfilosofi:
    Balanced Design Concept is a disciplined synthesis of physics, electronics, and mechanical engineering guided by our firm belief that the best need not be the most costly.

Balanced Design begins with basic circuits conceived by an international team of award-winning engineers. It includes an exhaustive evaluation of every part used in these circuits to determine not just which one will do... but which one will do best.

Balanced Design also means that we verify every choice we make with the most critical and sensitive laboratory instrument available anywhere --- the human ear.

That’s why our team of trained critical listeners evaluate every prototype, and then collaborate in fine-tuning basic designs until they fully meet Rotel’s demanding standards.

Balance Design combines both hard science and experienced intuition to bring you closer to the source…any source, be it music or movies…and to let you hear without compromise exactly what the artists intended you to hear.
    Nothing more. And certainly nothing less.

Ble kanskje litt mye Rotel dette her. Beklager hvis det er off-topic
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Araya: Du har enda ikke avslørt hvilke høyttalere det er snakk om.

F.eks det er mange som mener at Dali ikke passer med Denon (uten at jeg ka si det av egen erfaring).

Så hvis du har Dali så ville jeg utelukket Denon, p.g.a at jeg stoler på de som mener det er en dårlig kombinasjon.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy, du må kun stole på dine egne ører.
    Hvis ikke holder det at en person sier at det låter dårlig, så vil alle andre gjenta det de har hørt. Det er en kjedelig situasjon, hvis det viser seg at akkurat du egentlig ville syns det låt veldig bra. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer forsåvidt det, lett å glemme seg ut.. ops:
    Men som oftest så er det sånt at når noen sier at B&W passer veldig bra til Rotel og du kommer med en H/K og syns det låt bra, som oftest syns du vel at det låt bedre med Rotel (hvis du fikk hørt den etterpå).

Så egentlig bør man lytte med egne ører og kjøpe det man liker best, men allikevel ha i bakhodet at man kanskje må prøve den anbefalte kombinasjonen med Rotel til B&W før man handler. (bare et eks.)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne det er snakk om er Infinity Alpha og Audio Pro Focus. Så, Martin, hva sier du nå? 8)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass..... ops:

Du får vente til Denonen kommer og prøve å få lånt den og Marantzen med deg hjem og da bestemme hva du selv synes er best. :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vente til Denonen kommer og prøve å få lånt den og Marantzen med deg hjem og da bestemme hva du selv synes er best.
    Det var vel det som var meningen. Vet ikke hvordan Klubben er på utlån? :roll:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er flere her som har fått lånt med seg ting fra klubben hvis jeg ikke tar helt feil.
    Du får bare spørre pent :wink: [/u]

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må betale for den, og levere den tilbake etter en uke eller 10 dager eller noe. De har klare regler på alle HiFiKlubbens butikker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •