HK avr3000 - Ingen lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK avr3000 - Ingen lyd

Har en Harman Kardon avr 3000 som ble kjøpt for ca 6 år siden.

Problemet er at den nå har sluttet å fungere, så tenkte jeg skulle høre her før jeg kasserer hele forsterkeren.

Akkurat nå bruker jeg den kun til stereo, pre-outer til et effekttrinn. Det som skjer er at plutselig slutter den å fungere, det vil si at absolutt all lyd kutter. Eneste måten å få den til å gi litt lyd ifra seg er å skru på volumknottet ved høye volum. Den gir da lyd fra seg, men bare akkurat når man skrur på volumknotten.

Hvis jeg da plugger ut alt ifra forsterkeren. Altså pre-out ledningen og to optiske kabler og lar den stå uten strøm ei stund, så kan den plutselig begynne å fungere igjen når jeg så plugger alt sammen igjen.

Har sett over alt på forsterkeren, støvsugd den invendig og resatt den. Så jeg lurte på om noen har hatt samme problem før og hva som eventuellt er grunnen.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Har en Harman Kardon avr 3000 som ble kjøpt for ca 6 år siden.

Problemet er at den nå har sluttet å fungere, så tenkte jeg skulle høre her før jeg kasserer hele forsterkeren.

Akkurat nå bruker jeg den kun til stereo, pre-outer til et effekttrinn. Det som skjer er at plutselig slutter den å fungere, det vil si at absolutt all lyd kutter. Eneste måten å få den til å gi litt lyd ifra seg er å skru på volumknottet ved høye volum. Den gir da lyd fra seg, men bare akkurat når man skrur på volumknotten.

Hvis jeg da plugger ut alt ifra forsterkeren. Altså pre-out ledningen og to optiske kabler og lar den stå uten strøm ei stund, så kan den plutselig begynne å fungere igjen når jeg så plugger alt sammen igjen.

Har sett over alt på forsterkeren, støvsugd den invendig og resatt den. Så jeg lurte på om noen har hatt samme problem før og hva som eventuellt er grunnen.

Har du luft nok rundt den?
    H/K er ikke akkurat kjent for å gi fra seg lite varme. Har hatt endel H/K opp igjennom, så det vet jeg alt om.

Har den ikke nok kjøling, kutter gjerne elektronikken ut, inntil den er kald nok igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den faktisk inne i en tv benk nå da, men der har den stått ganske lenge. Det er vel ganske logisk det du sier, med tanke på symptomene forsterkeren har. Skal sette den en kjøligere plass og se om den er mer keen på å fungere da.

Tusen takk for svar, flere synspunkt er hjertelig velkommen =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •