Doxa signature på Yamaha RX-v 2500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Doxa signature på Yamaha RX-v 2500?

Hei!

Jeg lurer litt på å anskaffe meg en doxa 70 signature. Har i dag BEL MK1 og Yamaha rx-v 2500. JEg synes at lyden blir litt kjedelig. Litt lite "liv" i lydbildet. Særlig i toppen. Tror Yamahaen setter en demper på det hele..? Skal oppgradere høytalerne med bakdiskant, noe mange sier hjelper på og håper det blir bedre da.

Ønsker også å få litt mere futt i mellomtone og bass. Vanskelig å forklare problemet men synes det blir litt kjedelig. Akkurat som om jeg hører lyden gjennom et tynt teppe.

Saken er. Hvis jeg først skal gå til innkjøp av effektforsterker. Er det da noe vits å gå for Doxa? Hvordan er kreftene i denne? Vil den spille fletta av Yamahaen med tanke på krefter, lyd ol? Er redd hvis jeg oppgraderer høytalere ol at jeg da skal angre på at jeg ikke kjøpte noe kraftigere..

Feks på Audiovector MK2 Signature. Hvordan vil Doxa'en bli der?

Mvh Øyvind

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne hadde jeg glemt=)

Noen som kan hjelpe?

Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa må være en av mine alltime favorittforsterkere under 20000kr.
    Stikkordene må være en romfølelse og tilstedeværelse man skjeldent finner nesten uansett prisklasse. Den er best oppover i frekvens, og fungerer derfor kanskje aller best i et oppsett hvor man benytter subber i tillegg.

Min erfaring med Yamaha-recivere er at de har en dynamisk og engasjerende lydkarakter som svært mange liker, men mangler litt på oppløsning og holografi. Derfor TROR jeg ikke at Doxa Signatur er den beste matchen til Yamaha, siden man mest sannsynlig ikke får utnyttet Doxaens største styrker etter mitt skjønn. 100% sikker er jeg ikke, da jeg ikke har prøvd noen av mine Doxatrinn på Yamaha's recivere. Men min erfaring med Yamaha-recivere er at de ikke er like gjennomsiktige som f.eks Denon reciverene. Denon har en meget bra oppløsning og passer yppelig til Doxa. Med riktig matching på både kilde og effekt er dynamikken også bra. Slik sett er Yamaha-reciverene litt enklere å ha med å gjøre.

Kanskje Parasound's new classic serie hadde vært et "bedre" valg til din Yamaha-reciver ??

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var noe slikt jeg var redd for mtp yamahaen. Synes at lydbildet er litt lite oppløst ja.

Så jeg har ikke noe å vinne på å gå for en Doxa før jeg har noe annet som pre?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje på litt tynn is her, men prøver lell :-D
    Selv har jeg en 1800 brukt som pre mot en Music angel når jeg ser ( og hører ) på musikk DVD , og må si at det ikke skuffer :-D
    Har tidligere hatt en Advance acoustic Maa 406 til samme jobben og synes ikke Yamahaen er noe dårlig som pre. Nå kjenner jeg ikke 2500 , men hvis lydsignaturen er nogenlunde lik tror jeg ikke du trår mye feil med et Doxa effektrinn. Kjør i Pure direct når du lytter til musikk. Doxaen er likevel en god investering når reciveren skal byttes. La deg ikke lure av lav Watt, Doxaen er kraftig med god strømfosyning :-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WildRover
    Hei!

Jeg lurer litt på å anskaffe meg en doxa 70 signature.
    Et godt valg ! :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Et godt valg ! :-D
    Hehe=) men da skal jeg se om det blir Doxa på meg. Er en eldre herre som har en stående på noen dårlige høytalere ++.
    Nå vurderte han å gå over til noe enklere og mere kompakt. Vi får se!

Men hvis noen har erfaringer med rx-v2500 og eldre modeller vs nyere mtp lydsignatur så skriv gjerne noen ord!

Øyvind

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •