Denon AVR 2807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 2807

Har en Denon AVR 2807 har tenkt å kjøpe meg en blu ray til høsten vil jeg da få brukt de beste lyd systemene?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Har en Denon AVR 2807 har tenkt å kjøpe meg en blu ray til høsten vil jeg da få brukt de beste lyd systemene?
    Ikke over HDMI. Må nok kjøre analogt fra spiller til reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ikke over HDMI. Må nok kjøre analogt fra spiller til reciver.
    Er det ikke noe vits da med å vente på en 2.0 spiller?må jeg kjøpe meg en ny receiver for å få brukt beste lyd system over HDMI?Jeg har bare 5.1 system er det da bare tull med DTS HD MA audio master?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

desverre

De beste lydformatene er det slett ikke sikkert kommer til å bli støttet av rimlige Bluray spillere engang, men nei 2807 har ikke støtte for Dolby true HD og de andre høyoppløste lydsignalene.

Til det må man kjøpe en ny reciver, tror faktisk en rimelig reciver som Yamaha 663 har alle de spesifikasjonene.
    Men, det er viktig å huske på at systemet ikke er bedre enn det svakeste ledd!, om man skal ha alle de fancy lydformatene så er det vel så viktig å ha optimalt plasserte høytalere og såklart er det ikke noe vits i å ha en forsterker som er langt bedre enn høytalerene du har nå.

Hadde jeg vert deg ville jeg sett litt på hva annet som kan oppgraderes før jeg tenker på å bytte ut en kjempebra Reciver som 2807.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tull

Er det ikke noe vits da med å vente på en 2.0 spiller?må jeg kjøpe meg en ny receiver for å få brukt beste lyd system over HDMI?Jeg har bare 5.1 system er det da bare tull med DTS HD MA audio master?
    Det skal vist nok ikke være direkte tull, men det meste annet skal være ganske optimalt om man skal få noe særlig igjen for den oppgraderingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    De beste lydformatene er det slett ikke sikkert kommer til å bli støttet av rimlige Bluray spillere engang, men nei 2807 har ikke støtte for Dolby true HD og de andre høyoppløste lydsignalene.

Til det må man kjøpe en ny reciver, tror faktisk en rimelig reciver som Yamaha 663 har alle de spesifikasjonene.
    Men, det er viktig å huske på at systemet ikke er bedre enn det svakeste ledd!, om man skal ha alle de fancy lydformatene så er det vel så viktig å ha optimalt plasserte høytalere og såklart er det ikke noe vits i å ha en forsterker som er langt bedre enn høytalerene du har nå.

Hadde jeg vert deg ville jeg sett litt på hva annet som kan oppgraderes før jeg tenker på å bytte ut en kjempebra Reciver som 2807.
    Ok,har ikke sånn veldig peiling på dette.Hva vil du anbefale i mitt tilfelle?har jeg kanskje ikke noe særlig bruk for den aller beste lydformat,vil kanskje ikke høre noe særlig forskjell allikevel?Er det da noe poeng å vente på 2.0 eller kan jeg da bare kjøpe en 1.3 spiller?eller har 2.0 spillerne noe mer som er bedre?Hjelp meg

Newcomer Golfo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge spilleren kan dekode alle formatene internt og sende disse ut som PCM er det ikke noe problem, da 2807 støtter PCM 5.1 inn via HDMI. Bruker selv denne løsningen i dag fra PS 3 til 2807.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer i dette. Det går fint å sende som multikanals PCM. Det begynner å bli en del Blu-Ray-spillere som kan dekode samtlige HD-lydformater internt, og da er det ikke et problem.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Golfo
    Så lenge spilleren kan dekode alle formatene internt og sende disse ut som PCM er det ikke noe problem, da 2807 støtter PCM 5.1 inn via HDMI. Bruker selv denne løsningen i dag fra PS 3 til 2807.
    Den støtter faktisk 7.1 inn over PCM.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 og 2807 funker som en drøm

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det 100 % klart, legger jeg ved det Hi-Fi klubben sendte meg av svar for litt over et år siden:

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi Klubben Kundeservice den 05 mars 2007
    Hei igjen XXXXX

Må faktisk rette på meg selv littegrann.
    Her er siste nytt fra Denon:

DENONs HDMI equipped AV receivers can ALL receive lossless digital 7.1 HD PCM audio via the current HDMI connections. In other words – today’s HDMI models are all pretty much fully compatible with HD audio formats available on HD DVD and BR.

HUH?

Read this carefully:

- Whether Dolby Digital Plus or DTS HD from a HDDVD or Blu-ray player THESE NEW HD FORMATS can be converted to 7.1 PCM without loosing anything.

- This is already happening in the HD players from Toshiba or Samsung that we sell today. Just check the display of one of the HDMI equipped AV receivers from DENON and you will see a small PCM sign lightening up in the display.

- The conversion from DD+ or DTS HD can be made with no loss at all. And PCM (being the original CD format platform) is in its nature lossless. The PCM format used with this type of HDMI transfer has 24bit/96kHz resolution – the same as the original content format of DD+ and DTS HD.

And DENON is quite special in this respect:

- DENON offers this feature on ALL models that DENON have ever made with HDMI input (ever since the first AVCA1XV or AVR3806). Almost all other competitors are at the best implementing this in models that they are launching now (f.x. the new Yamaha RXV 2700 but not the former RXV2600). Other brands have NO CONNECTION between their HDMI switching and the audio/DSP processing – on these models it is not possible at all.

- DENON offers full 7.1 PCM transfer via HDMI. The HDMI standard only standardizes 5.1 – but DENON made their HDMI reception better and offers full 7.1.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis du har en Blu-ray spiller som dekoder HD-lyden og sender den som multichannel PCM. Bruker selv en PS3 sammen med 2807 og det fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så da er konklusjonen hvis jeg kjøper meg den nye sony blu ray som kommer i september så for jeg brukt alle lydsystemer gjennom PCM via hdmi

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, hvis den har intern dekoding for alle HD-lyd formater gjør du det

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 har dekoding for alle lydformatene?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, etter siste firmware-oppdatering gjør den det

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON offers this feature on ALL models that DENON have ever made with HDMI input (ever since the first AVCA1XV or AVR3806).
    Mon tro om ikke Denon skryter på seg litt ekstra her? Se hva Hifiklubben skriver om AVR-1508:

AVR-1508 har to HDMI-innganger og HDMI-switching, slik at du kan sende bilder og lyd fra f.eks. dvd-spiller og HD-spillkonsol (PlayStation 3, Xbox 360 Elite) direkte til flatskjermen din via en enkelt kabel. Legg merke til at det her er snakk om en ren video-switching funksjon. Det betyr at du må supplere med en digital coaxial-kabel for å få full multikanal lyd på anlegget.
    Det samme står i produktbeskrivelsen for 1708. Først på 1908 står det at det er mulig med mottak av LPCM over HDMI.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Mon tro om ikke Denon skryter på seg litt ekstra her? Se hva Hifiklubben skriver om AVR-1508:

Det samme står i produktbeskrivelsen for 1708. Først på 1908 står det at det er mulig med mottak av LPCM over HDMI.
    Se på dato for e-posten - 1508 hadde ikke kommet på markedet enda.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Det begynner å bli en del Blu-Ray-spillere som kan dekode samtlige HD-lydformater internt, og da er det ikke et problem.
    Hvilke spillere er det tilgjengelig i dag som har intern dekoding?
    Jeg er på utkikk etter en ok Blu-Ray spiller med dekoding.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Hvilke spillere er det tilgjengelig i dag som har intern dekoding?
    Jeg er på utkikk etter en ok Blu-Ray spiller med dekoding.
    Pr d.d. er det vel bare PS3 som dekoder alle hd-lyd formatene internt. Kommer vel noen "ikke-PS3-BD-spillere" over sommeren som dekoder aller formater internt. Bla Panasonic BD 50 (heter noe slikt, husker ikke i farta) og Sony 550 (heter noe slik, husker ikke hva den heter i farten heller...).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •