Surroundprossor/forforsterker ANBEFALINGER - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har 3 stk like Music Angel integrerte forsterkere? Trodde det var effektfororsterkere du hadde siden du har spurt etter forforsterker eller surroundprosessor. Det er mulig det vil funke bra, har aldri testet et slik oppsett.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Du har 3 stk like Music Angel integrerte forsterkere? Trodde det var effektfororsterkere du hadde siden du har spurt etter forforsterker eller surroundprosessor. Det er mulig det vil funke bra, har aldri testet et slik oppsett.
    Det er ingen problemer med å benytte MA som ren effektforsterker, kun et lite inngrep. En billig og stilig løsning på multikanals rør-effekt.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ja, du har rett, 3 stk Intigrete forsterkere MA KT88.
    Da jeg startet tråden, visste jeg ikke særlig mye ang. Blu-Ray, HDMI, firmvare osv.

Jeg har da lest meg litt opp på temaet, det ser ut til da at er mulig å kjøre en Blu-Ray spiller rett inn i Intigrete forsterkere via analog 5.1 å la spilleren ta seg av dekoding.

Da er det mulig å spare seg 12-15 000 i første omgang, og evt vurdere nyttigheten med og oppgradere til 7.1 ,ytterlig med en surroundprossesor.
    Funker det ikke så jeg jeg jo nødt til å kjøpe en prossesor uannsett...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden er jo grei nok.. men finnes det kalibreringsmuligheter på den måten ?

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    lyden er jo grei nok.. men finnes det kalibreringsmuligheter på den måten ?
    hmm det vet jeg ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en form for forforsterker/prosessor for å få utnyttet 5.1. Man kan ikke kjøre signalet fra en spiller rett i et effekttrinn, det kan fort gå veldig gale

Forstår jeg deg rett om du da planlegger å bruke din MA integrerte i første omgang, og la en spiller (med dekoding) stå for dekodingen?
    Du vi da kun får stereo, om spilleren klarer å komprimere lydsporet til det.

For å få surround må du ha en surround receiver/prosessor m/eff.trinn. Der prosessoren/receiveren enten mottar signalet analogt eller digitalt. Ved analogt mottak må spilleren stå for dekodingen, og pros./receiver må ha analoge multikanalsinnganger.

Ved digital overføring (HDMI 1.3) så står prosessoren/receiveren for prosesseringen, med mindre spilleren man bruker kun kan sende ut MPCM (HDMI 1.1) slik at dekodingen foregår i spilleren. Idag greier de fleste å sende ut alle lydspor i bitstream slik at dekodingen kan skje prosessoren/receiveren.

Med andre ord, hvis du skal ha full surround må du enten skaffe deg en receiver eller pros. m/eff.trinn som har støtte for det ovennevnte. Hvis du kan nøye deg med stereolyd på film så kan du bare benytte en spiller som klarer å komprimere lydsporene til stereo og bruke din MA integrerte .

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •