Påvirker forsterkeren lyden ved bruk av pre-out

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Påvirker forsterkeren lyden ved bruk av pre-out

Hei,
    Jeg bruker en pc som lydkilde med coax signal ut til en ganske billig pioneer forsterker. Forsterkeren gjør om det digitale signalet til analogt og sender det videre til en hegel forsterker som igjen sender det forsterkede signalet til høyttalerne mine.

Spørsmålet er om jeg ville hatt noe utbytte av å bytte ut den billige pioneeren min med noe mer fancy? Spiller det noen rolle når jeg ikke bruker forsterkerdelen på den, men bare kjører signalet rett gjennom?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker forforsterkeren i Pioneeren din, og den påvirker lyden. Alt ettersom hvilket utstyr du har ellers vil du få en mer mindre merkbar forskjell ved bytte/oppgradering/matching av forforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Reciveren påvirker lyden, da du med denne metoden bruker reciveren som D/A converter og forforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Det var ikke bra. Den ene oppgraderinga drar med seg en annen :P
    Har dere noen anbefalinger til gode surroundforsterkere med bra d/a convertere (10-30.000,- eller no)? Bruker forsterkeren til å drive senter og bakkanaler nå og effektforsterkeren til fronthøyttalerne. H/K noe å satse på?

Merker forresten at det kommer noen skjærende ulyder i toppen av og til. Lurer på om det kan være pioneeren som lager de.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nyeste til Yamaha er absolutt noe du burde teste ut.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dac´en så god i Pioneer kan du kanskje prøve en Beresford 7510 som dac til signalet fra pc´en .......da bruker du en linje inngang på Pioneeren.
    Men, generelt er ikke surround receivere suverene på stereo materiale....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker forresten at det kommer noen skjærende ulyder i toppen av og til. Lurer på om det kan være pioneeren som lager de.
    Nå vet jeg ikke hvilken Pio reciver du har. Men Pio sine recivere er jo generelt ganske gode oppover i frekvens. Oppløst og detaljert. Men ikke spiss/skarp eller ubehagelig. Hvis du opplever en skarp diskant, så blir det lite sansynlig at det blir noe bedre med en reciver fra HK. De er etter mine erfaringere litt skarpere og grovkornet i diskantområdet.

Sikker på at det ikke er pga høyttalerplassering, høyttalerens klangkarakter, eller noen store vindusflater el. som kan være årsaken til den "spisse" diskanten ? Eller bare innspillingen på de aktuelle låtene, siden du sier "av og til" ..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •