Yamaha RX-V1900/3900 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 72 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1428
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rx-v1900/ 3900

Nettopp kjøpt meg komplett Yamaha Soavo og håper noen kan hjelpe meg litt.. Har en gammel RX-V1300 som skal byttes ut. Hva har jeg å hente på å kjøpe 3900 i stedet for 1900? Ser det er en del forskjell, men lydmessig, er det noe å hente på å bruke de 4-5 tusen ekstra?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3800 vs 3900

Er det noen vesentlige forskjeller mellom 3800 og 3900?
    Hva er nytt? Hva er bedre eller dårligere?

Prisen er jo ganske lik...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått vite noe mer om hvordan Z7 er i forhold til Z11 - både mtp ytelse og byggekvalitet (evt hva som er dårligere på Z7)?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lanseringsdato: RX-V3900 & DSP-Z7

I følge rykende fersk info fra Yamaha Norge så vil RX-V3900 bli lansert den 5. desember.

Det samme gjelder DSP-Z7..!

Alan

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking V1900+ps3

Sitat Opprinnelig postet av Sitron
    Dette håper jeg de har ordnet opp i, da Playstation3 bruker sRGB for alt (bortsett fra film), og da er det "Full Range RGB" om man ikke selv setter den til "Limited Range". Men da "komprimerer" han nivåene ifra 0-255 til 16-235.

Så si ifra når man får 100% avklart om de støtter dette eller ikke.

PS: Er det noen som har/kjøper en V1900 og har en PS3, så si ifra hvis du vil ha oppskrift på hvordan dette skal testes! Jeg har oppskriften klar.
    Hei!
    Jeg vil gjerne vite hvordan jeg får mest mulig ut av PS3 sammen med V1900, kan du sende meg oppskriften din?, så skal jeg forske litt

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soc

hvilken SOC sitter det i 1900/3900? realta?

Hvilken SOC fjerner støy/korning i bildet på HDMI?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anchor Bay VRS™ video processing technologies

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Z7

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en Z7, men fant nylig ut at den modellen som blir lansert i Norge ikke er en reciever som i USA. Radio er et must og jeg må derfor nøye meg med en 3900. Er det noe som vet hvorfor Yamaha velger å levere Z7 uten radio i Norge? Det reklameres med alt fra Internett radio til PC streaming, men FM radio tilbys ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte Yamaha om dette og her er deres forklaring:

Dette gjelder ikke bare Norge, men hele Europa. Grunnen til dette er at de europeiske landene innen Yamaha har valgt å kjøre forsterker versjonen ut i fra:

1. Markedskrav (ønsker) fra kundene. Det er et stort flertall av kundene i denne kategori som ikke har tuner sammen med flerkanals anlegget.

2. Av en eller annen grunn har tester vist at en ren forsterker låter bedre enn receivere.

3. Produksjonsmessig og logistikkmessig så har vi måttet velge. US tunere kan ikke benyttes i Europa.
    Dette er opplagt gjenstand for diskusjon her på forumet da den enkeltes erfaringer og prioriteringer vil være forskjellig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation RX-V3900 i titan-finish nå på lager hos Yamaha!

RX-V3900T (i titan-finish) er nå på lager hos Yamaha Scandinavia!

RX-V3900B (i svart finish) er forventet inn den 28. november. Samme gjelder DSP-Z7.

Alan

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av RX-V1900

Hemmabio har testet RX-V1900 mot Onkyo TX-SR806 og Pioneer VSX-LX51, og V1900 kom ut som testvinner!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål. Hvis en egentlig ønsker seg Z11 men ikke har råd. Kunne en da ha splittet signalet fra en kilde til f.eks. to stk 1900 og fått 11.2 opplegg?
    Dvs 7.1 fra den ene og 4.1 fra den andre.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har et spørsmål. Hvis en egentlig ønsker seg Z11 men ikke har råd. Kunne en da ha splittet signalet fra en kilde til f.eks. to stk 1900 og fått 11.2 opplegg?
    Dvs 7.1 fra den ene og 4.1 fra den andre.
    Du trenger fremdeles DSP-behandlingen av et vanlig 7.1-signal om til 11.2 som kun Z.11 kan vil jeg tro.

Er det flere som har problemer med at 1900'n blir veldig varm?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Du trenger fremdeles DSP-behandlingen av et vanlig 7.1-signal om til 11.2 som kun Z.11 kan vil jeg tro.

Synes egentlig ikke den blir så veldig varm i forhold til den gamle HK 4550, men nå er dette den første Yamahaen jeg har.

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes ikke min blir noe varm, H/K en jeg hadde ble varmere.
    Vet ikke hva slags HT du har, men hvis de har 4 Ohms impedans bør du sette forserkeren til 6 Ohm. Står i manualen hvordan du gjør det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det slik at sub utgangen på Z11 er kun en mulighet for å kalibrere separat, med to recivere ville en ha samme mulighet. 1900 kan dekode med DSP både precence og surround back bare ikke sammtidig, derfor tenker jeg at to ville klart det. Det er mulig at en ikke får precense back siden det er kun en mulighet i Z11 men kanskje en kunne bruke precense front som back på reciver 2. Uansett er precense back det minst viktige.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun veiledende priser som skal oppgis i tekniske tråder. Det er fritt frem å diskutere pris, men som Jerome er inne på så skal dette gjøres i en egen tråd under der til egnet forumemne.

Edit: Ser moderator nå har fjernet innleggene enkelte her postet om pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med RX-V1900 og HTPC/ATI skjerm kort

Vet ikke om noen har noen tips vedrørende tilkobling av HTPC via RX-V1900:

Følgende utstyr:

ATI RADEON HD 4650 skjermkort med Catalyst 8.11 drivere
    Sony Bravia KDL-46W2000 skjerm
    Yamaha RX-V1900
    WinXP PRO SP3

Har allerede brukt i et par år PC (litt eldre PC enn den jeg nå har bygget) mot Sony skjerm (DVI-HDMI kabel direkte for bilde, lyd via SPDIF til eldre Denon AVR). Aldri hatt problemer med det. Ikke problemer med den nye HTPCen heller ved samme konfigurasjon.

Anskaffet meg nå en RX-V1900, med litt mer langsiktig mål om at det meste skal gå via HDMI, også lyd.

MEN, jeg sliter med nå at jeg mister all video under boot når HTPCen skifter fra 480p til 1080p. 480p typisk ved utskrift fra BIOS og initiell Windows logo.

Eneste måten å få tilbake video (som jeg har klart i øyeblikket) er å koble om til en annen (DELL) 1080p skjerm (direkte fra PC) jeg har, mens alt står på. Da vises video bra på Dell skjerm. Så kobler jeg kabler tilbake slik at video igjen går

PC --> HDMI --> RX-V1900 --> HDMI --> SONY

Og da vises plutselig 1080p gjennom receiver helt fint.

Men dette må jeg jo gjøre hver gang jeg starter PC, og det er ikke særlig praktisk.

Jeg har tilbrakt atskillige timer med å lese på AVSFORUM, og har begynt å få en viss anelse om at det har vært problemer med tidligere Yamaha receivere og spesielt ATI kort. Det dreier seg vel om utveksling av såkalt EDID info som beskriver kapabiliteter. Noen steder legges skylden på ATI drivere, noen steder på Yamaha receiveren (også andre receiver merker har vært plaget av lignende).

En løsning er å sette inn feks en Gefen DVI detective boks mellom PC og receiver, men det er ikke aktuelt for meg å putte inn mer HW og styr. Da kan jeg like godt beholde den gamle receiveren jeg hadde å avvente et år eller to til.

Noen som har rukket å slite med lignende på RX-V1900?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å kutte ut den switchen i reciveren, har prøvd selv på en RX-v3800. Kjøp deg heller en Harmony multifunk. fjernkontroll som kan gjøre switchingen for deg ved enkle tastetrykk.

Sitat Opprinnelig postet av Kolibri
    Vet ikke om noen har noen tips vedrørende tilkobling av HTPC via RX-V1900:

Følgende utstyr:

ATI RADEON HD 4650 skjermkort med Catalyst 8.11 drivere
    Sony Bravia KDL-46W2000 skjerm
    Yamaha RX-V1900
    WinXP PRO SP3

Har allerede brukt i et par år PC (litt eldre PC enn den jeg nå har bygget) mot Sony skjerm (DVI-HDMI kabel direkte for bilde, lyd via SPDIF til eldre Denon AVR). Aldri hatt problemer med det. Ikke problemer med den nye HTPCen heller ved samme konfigurasjon.

Anskaffet meg nå en RX-V1900, med litt mer langsiktig mål om at det meste skal gå via HDMI, også lyd.

MEN, jeg sliter med nå at jeg mister all video under boot når HTPCen skifter fra 480p til 1080p. 480p typisk ved utskrift fra BIOS og initiell Windows logo.

Eneste måten å få tilbake video (som jeg har klart i øyeblikket) er å koble om til en annen (DELL) 1080p skjerm (direkte fra PC) jeg har, mens alt står på. Da vises video bra på Dell skjerm. Så kobler jeg kabler tilbake slik at video igjen går

PC --> HDMI --> RX-V1900 --> HDMI --> SONY

Og da vises plutselig 1080p gjennom receiver helt fint.

Men dette må jeg jo gjøre hver gang jeg starter PC, og det er ikke særlig praktisk.

Jeg har tilbrakt atskillige timer med å lese på AVSFORUM, og har begynt å få en viss anelse om at det har vært problemer med tidligere Yamaha receivere og spesielt ATI kort. Det dreier seg vel om utveksling av såkalt EDID info som beskriver kapabiliteter. Noen steder legges skylden på ATI drivere, noen steder på Yamaha receiveren (også andre receiver merker har vært plaget av lignende).

En løsning er å sette inn feks en Gefen DVI detective boks mellom PC og receiver, men det er ikke aktuelt for meg å putte inn mer HW og styr. Da kan jeg like godt beholde den gamle receiveren jeg hadde å avvente et år eller to til.

Noen som har rukket å slite med lignende på RX-V1900?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av odidriks
    Det beste er å kutte ut den switchen i reciveren, har prøvd selv på en RX-v3800. Kjøp deg heller en Harmony multifunk. fjernkontroll som kan gjøre switchingen for deg ved enkle tastetrykk.
    Veldig takknemmelig for svar, men jeg forstod ikke det helt. Hvis jeg skal ha lyd og video via HDMI, da må jo ting og tang via receiver. Dessuten var jo også litt av tanken at det kun skulle en video signal kabel opp til skjerm fra receiver. Har forsåvidt en Harmony fjernkontroll allerede, og det er den jeg har brukt med det gamle oppsettet.

Som nevnt, hvis ikke det lar seg gjøre med Yamaha receivere, kan jeg like godt fortsette med den gamle Denon'en inntil ting har roet seg og ting er litt mer ferdig debugget.

Som nevnt er jeg ikke helt sikker på hvor feilen ligger, sannsynligvis i ATI drivere, men jeg mistenker også noe tull i receiveren.

Side 8 av 72 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •