Yamaha RX-V1900/3900 - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1428
    Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er det du tenker her da?
    Planlegger et lite provisorisk anlegg i stua mens ungen er i vandal alderen Tenkte å bruke en netbook som kilde, kjøre mp3 fra den. så det begrenser seg til 3,5mm --> RCA eller usb. grubler på forskjellige løsninger rundt det. ikke best lydkort, så greit med DAC tror jeg. så kunne jeg brukt RX-V1900 hadde jo det egentlig spart meg for litt kostnader.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du bruke en slik?

Har den selv, kobler den i laptopen når jeg bruker spotify. Kjører optisk fra den og inn i separat dac som jeg har, men den vil jo fungere rett i 1900 også.

En artig liten sak som gir mye glede.

Kan kjøpes på ebay for en billig penge.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du bruke en slik?
    Takk for den, ser helt genial ut under tollgrensen også....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Softwareoppdatering 3900!

Er det noen her som vet om det finnes en softwareoppdatering som gjør at RX-V3900 støtter 3D? Eller må jeg bare splitte signalet fra bluray spilleren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok ha en Blu-ray spiller med to hdmi ut og gå direkte til tv med bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Du må nok ha en Blu-ray spiller med to hdmi ut og gå direkte til tv med bilde.
    Var det jeg var redd for. Har sett på 1.4 hdmi splittere, men har lest på diverse plasser at forsterkeren ikke vil takle 1.4 signalet selv om det bare er lyden den skal ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er rxv 1900 verdt per dags dato??

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4-5 tusen.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører kombinasjonen Yamaha RX-V3900 med RF-62 + RC-64 + Kirksaeter Prisma 55 og jeg sliter med VELDIG anonym bass.

Har riktignok ikke investert i skikkelig surround høyttalere eller subwoofer enda men har hørt at RF-62 + RC-64 skal klare endel punch på egenhånd selv uten subwoofer? Dette kan naturligvis ikke sammenlignes med det å ha en dedikert subwoofer men for meg er bassfølelsen totalt fraværende for øyeblikket.

Er det noe triks jeg kan gjøre for å få frem bassen? Eller er det rett og slett ikke noe bass trøkk i disse høyttalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil ikke skru seg på

Jeg har bare et spørsmål ang RX-V3900, er det noen som har hatt problem med at den ikke skrur seg på?

Når jeg trykker Main on kommer det kun opp "Main On" i displayet og ikke noe mer. Forferdelig kjedelig etter som den kun er 2-3 år gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question RX-V 3900 + B&W 685 + XTZ 99W10.16 = Smalt og uengasjerende...

Hey!

Jeg har nylig byttet ut min H/K AVR-3490 med en Yamaha RX-V 3900, kjøpt av Labbetuss her på forumet for en meget hyggelig pris..
    Kjører stereooppsett med B&W 685 (Med BIamp) og en XTZ 99W10.16.

Yamahaen låter mye bedre på film enn H/K'en, skikkelig trøkk og liv, men sliter med å få til samme lyden på musikk.
    Jeg streamer Spotify via Apple TV, og da klarer jeg ikke å få det til å høres levende ut. Alt blir flatt og livløst.

Har prøvd følgende:

1. YPAO oppsett med romkorreksjon, uten store forskjeller

2. Spilt samme låt fra CD spiller, som bedrer det litt selvsagt, men fremdeles tamt.

3. Pure Direct - noe høyere nivå, men ellers det samme

4. Skrudd opp subwoofer - da blir det bare grøt

Jeg vet at H/K er litt strengere med hvordan de oppgir effekt enn Yamaha, men ved BIamp så skulle vel 3900'en ha nok pulver til å drive de forholdsvis små 685'ene mine?

H/K'en var oppgitt til 2X120W, og jeg synes den hørtes mye "tøffere" ut enn Yamahaen. Mye mer flyt i bassen, og mer snert.

Stua er vel på 17 - 18 kvadrat, og avstand til lytteposisjon er ca 3 meter.
    Avstand mellom frontene er ca 2,8 meter, og subben står inntil venstre høytaler i front. Høytalerne står på stativ, og er dyttet helt bak mot veggen i et forsøk på å øke basstrykket.

Er B&W en dårlig match med Yamaha, eller er dette noe jeg kan løse med innstillinger e.l.?

Byttet ut H/K'en fordi jeg har lyst til å bygge på til surround etterhvert, og siden jeg foreløpig kun har to 685 i front, så er jeg ikke fremmed for å prøve andre merker...

Setter pris på alle svar =)

-Fredrik

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kilder

Siden du skriver at du kun bruker spotify som kilde så lurer jeg litt på kvaliteten på spotify som kilde.
    Bruker du gratis versjonen av spotify eller betalversjonen?

Kan noen andre her som bruker spotify bekrefte at spotify som kilde i seg selv ikke låter uengasjerende pga lavere kvalitet enn f.eks. CD-er?

Jeg bruker ikke spotify eller andre lignende tjenester til å spille musikk på mitt anlegg, men kan bli aktuelt, så jeg lurer på om kvaliteten er god nok, eller om den er mye dårligere enn f.eks. CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=SAW]Jeg har bare et spørsmål ang RX-V3900, er det noen som har hatt problem med at den ikke skrur seg på?

Når jeg trykker Main on kommer det kun opp "Main On" i displayet og ikke noe mer. Forferdelig kjedelig etter som den kun er 2-3 år gammel.[/quote

Det dekkes av garanti.

Hadde akkurat det samme.

Lever den til yamaha verksted på østerås i bærum sammen med kvittering eller via forhandleren din. de bytter et kort. kjent feil.

mvh
    Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SAW
    Jeg har bare et spørsmål ang RX-V3900, er det noen som har hatt problem med at den ikke skrur seg på?

Når jeg trykker Main on kommer det kun opp "Main On" i displayet og ikke noe mer. Forferdelig kjedelig etter som den kun er 2-3 år gammel.
    Hei, det er noen som har hatt samme problemet i denne tråden.Husker ikke hva løsningen var men se igjenom denne tråden så finner du sikkert løsningen. Etter hva jeg husker så var det ikke nødvendig med reperasjon.

MVH
    Sven O
    Venere 3.0 og Center- Hegel H200-Abrahamsen V 6.0-Yamaha RXV 2067-Mozart HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey tusen takk for svar.

Jeg skal lese kjapt gjennom tråden senere å se om jeg ikke finner ut noe, før jeg evt sender den inn til reperasjon.

Blir litt oppgitt og forbanna når den tar kvelden etter å ha blitt brukt så lite som jeg bruker den, så jeg tok egentligt bare å søkte etter problemet uten noe svar her inne og postet da spørsmålet før jeg orket å lese gjennom hele tråden her.

Men takk skal dere ha for svar, godt å vite det ikke bare er jeg som har fått problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme problemet med at det ikke gikk an å skru den på uten å trekke ut støpselet, men en firmware update løste problemet. Dette fikser du selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-V1900, bildet på TV skurrer og faller ut.

Når jeg ser på TV/PS3 faller bildet bort og skurrer. Lyden endrer seg ikke, og er der fortsatt selv om TVen blir sort..
    Slår jeg av receiveren i bare noen få sekund, så kommer det seg, og kan være problemfritt lenge.

Jeg spiller av med HDMI fra Altibox mottaker til receiveren og HDMI til TV. har samme problem med PS3.
    Kjører jeg HDMI direkte til TV, så forsvinner problemet...
    Kablene er av den dyre typen, kjøpte de for å se om kablene var problemet.
    Ser at 3900 har firmware oppdatering, men finner ingenting til 1900...

Noen som har noen gode tips? Eller er det ingen vei utenom å ta den tilbake å reklamere? :-?

Se video av problemet her: Yamaha RX-V1900 - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    martinvl:
    Jeg hadde problemer med HDMI og Altibox-dekoderen selv, men så at en annen kar hadde løst problemet ved at Altibox sendte ham HDMI-kabel. Problemet løste seg for meg også da jeg fikk HDMI-kabel fra Altibox. Hadde plenty med meningsløst, dyre HDMI-kabler fra før som ikke fungerte (ingen kontakt overhodet).

Skulle ønske jeg visste hvorfor, men det er det sikker andre som kan si noe fornuftig om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha lanserer oppdateringer på utgåtte produkter!

Til tross for at RX-V3900 nå lenge har vært "utgått", så fortsetter Yamaha å legge ut firmware oppdateringer - MEGET sympatisk!
    For USB oppdateringen gjelder riktignok versjon 1.16 fra 27.04.2011, men ved å oppdater direkte via nett vil du få 1.17 versjonen.
    En annen kul sak er at deres Iphone app "AV-controll", også fungerer perfekt mot RX-V3900, selv om denne "appen" egentlig er laget for de nye Aventage reciverene.
    Sånt liker vi som ikke bytter reciver hver gang en ny versjon foreligger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer nye forsterker og lurte på hva som hadde vært best av rxv 3900( hva er bruktpris nå ) og en rv 2067??

Side 69 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •