Yamaha RX-V1900/3900 - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 72 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1428
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Ok, det var noe sånt jeg trodde. Men skal ikke Straight la alt være uberørt, nesten slik som Pure Direct (bare at Direct KUN har stereo)?

MÅ jeg kjøre Direct for å få detaljrikdommen, så når jeg ser film får jeg fortsatt 3900s signatur? Hva er isåfall fordelen med effekt på film?
    Det er stund siden jeg har hatt RX-V3900, men jeg mener å huske at straight bare er et preset som f.eks. movie, music osv. Straight gir vel bare minst mulig farging av de presettene som er tilgjengelig.
    Pure-direct setter yamahaen i bypass, så da skal ikke lyden farges.

Effekten har sin fordel i at man får bedre kontroll på elementene, fordi man har større strømreserver og mer kraft til å gjøre nettopp dette. I tillegg kan effektforsterkere farge lyden dersom produsent har lagt opp til dette.
    Mest farge får du uansett fra Yamahaen, da det er den som behandler signalene, både hva gjelder lyd OG bilde.

Har du en Yamaha og en god effekt, får du det beste fra to verdener etter min mening. Yamaha er svært godt på lyd og bilde-prosessering, og effekten gir deg mer kraft og kontroll på elementene, slik at du får mindre forvregning av lyden. Prøv yamaha sin Cinema preset, den likte jeg godt.

Edit: Og nei, Pure Direct har ikke noe med stereo og gjøre. Pure direct betyr altså at Yamahaen setter seg i bypass, og lar bare signalet gå urørt gjennom receiveren. Så hvis signalet inn er 7.1, så vil det spilles lyd i alle de 7.1 høyttalerene. Er signalet inn 2.0, så vil det bare spilles lyd i fronthøyttalerene.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at:
    Pure direct er direkte lyd uten at Yamaha blander seg inn i signalet.

Straight er "direkte lyd" utenfor lydprosessering. Men det blir tatt hensyn til delefilter og delefrekvenser samt avstander.
    Altså, at du i straight kan dele på f.eks 80Hz og sende det under til Sub. Så selv en stereoplate spiller sammen med subwoofer, (hvis du har LFE på Both Front og Sub). Men ingen romkorreksjon eller farging av lyden forekommer.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både det unified og det tor skriver er nok riktig. Pure direct på film (Bluray) gir flerkanalslyd, ganske bra sådan. Men har jeg PC (Spotify) som kilde blir det selvsagt uansett bare stereo (2.0).

Jeg synes Yamahaen farger lyden litt vel mye, selv i Straight. Den store fordelen er at DD18 får være med på leken, nedturen er at jeg synes Pure Direct høres bedre ut på musikk.

Jeg får kose litt med 3900, for å få den til å spille slik jeg vil

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Straight = Slår av alt av DSP-moduser. Dvs originalt signal inkluderer YPAO romkorreksjon og eventuelt delefiltrering til sub, avstand, lydnivå og tilsvarende.

Pure Direct = Slår av display samt all manipulering av det originale lydsignalet. Vanligvis ikke noe man ønsker å benytte til film, men er svært praktisk på musikk, litt avhengig av rom.

Straight er vanligvis korrekt modus, nær sagt uansett. Man ønsker som regel å involvere romkorreksjonen, men ikke manipulere det originale signalet ytterligere.
    Unntaket er vel om man benytter høydehøyttalerne, hvor man da vel er avhengig av å benytte en DSP modus som da ødelegger for resten av høyttalerne (en stor svakhet med Yamahas system slik jeg ser det)

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

firmware oppdatering

Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Da er det bekreftet av Yamaha Norge at både RX-V1900 og RX-V3900 støtter passthrough av full range RGB (dvs. PC-RGB/Studio-RGB).

DSP-Z11 støtter også full range RGB fra og med enheter produsert i april 2008. Eldre enheter behøver en firmware oppdatering.
    Kan jeg bruke firmware oppdatering for RX-V3900 til RX-V3800 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med bilde til projektor RX-V1900

Hei

Har kjøpt meg en RX-V1900 og forsøker å koble utstyret sammen, men har litt problemer som jeg håper noen kan hjelpe meg med? Har satt opp recieveren, koblet til høytalere og en Yamaha Bluray spiller som kilde. Denne er koblet til recieveren via HDMI og lyd og alt lyder supert, men jeg får ikke bilde over til projektoren. Har koblet projektoren til recieveren via en component kabel som allerede er forhåndstrukket i rør i taket. Planen er å bytte ut denne til HDMI, men jeg må først finne en som jeg klarer å trekke gjennom røret.

Får menystyringen via projektoren, men altså ingen øvrige bildesignaler. Er det noe opplagt jeg gjør feil?

mvh
    Jan S

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du har koblet de 3 komponentkablene til monitor out? For det er ikke snakk om gul komposittkabel?

Hvilken meny er det du får opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Antar du har koblet de 3 komponentkablene til monitor out? For det er ikke snakk om gul komposittkabel?

Hvilken meny er det du får opp?
    Problemet er løst inntil videre Fant noe i instruksjonsboka om at det måtte være samme signalkilde og byttet ut fra hdmi til komponent mellom BD og reciever. Det løste saken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Kan jeg bruke firmware oppdatering for RX-V3900 til RX-V3800 ?
    Uten at jeg er hundre prosent sikker , så vil jeg ikke råde og gjøre det. Bruk 3900 sine oppdatering

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare et lite spørsmål angående rx-v3900, er det mulig å koble til 2 subber på noen måte eller sitter mann fast med den ene utgangen som er? Vurderer en slik, men har 2 subber, føler det blir litt kjipt om begge ikke kan brukes...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kakk
    Har bare et lite spørsmål angående rx-v3900, er det mulig å koble til 2 subber på noen måte eller sitter mann fast med den ene utgangen som er? Vurderer en slik, men har 2 subber, føler det blir litt kjipt om begge ikke kan brukes...
    Det er bare og bruke Y-ledd på subutgangen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker en splitter for å få signalet til begge sub'ene.

EDIT: noe sen der ja...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var mulig å bruke noe slikt ja. Kom også på at jeg har en antimode som gjør det samme, bør se litt på hva jeg har før jeg spør neste gang :P. Har en 3900 på vei til meg nå, blir nok en liten forandring fra onkyoen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å få beskjed om å lese hele tråden på nytt..........
    (har nettopp fått 3900 i hus og har lest 60-70% av denne nyttige tråden).

Jeg har satt opp høytalerne som anbefalt Small hele veien og delefrekvens på 80 (på autotuning ville den ha delefrekvens på bakhøytalerne (KEF 2005) til 160 så det lot jeg stå).

Når man så spiller musikk i Pure Direct, blir frontene da behandlet som fullrange høytalere selv om man i setup hat satt delefrekvens til 80? (dvs at alle frekvenser blir sendt til frontene ved Pure Direct)

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runes
    Med fare for å få beskjed om å lese hele tråden på nytt..........
    (har nettopp fått 3900 i hus og har lest 60-70% av denne nyttige tråden).

Jeg har satt opp høytalerne som anbefalt Small hele veien og delefrekvens på 80 (på autotuning ville den ha delefrekvens på bakhøytalerne (KEF 2005) til 160 så det lot jeg stå).

Når man så spiller musikk i Pure Direct, blir frontene da behandlet som fullrange høytalere selv om man i setup hat satt delefrekvens til 80? (dvs at alle frekvenser blir sendt til frontene ved Pure Direct)
    Lyden skal da gå direkte til frontene ja, uten noen behandling i recieveren. Er bare å teste med en låt som spiller lave frekvenser og bytte med og uten pure direct mens du kjenner etter på subwooferen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan nå bekrefte ved faktisk prøv og feil.

Testet i dag Pure Direct på
    1. Small m crossover 200
    2. Small m crosover 80 (som jeg kjører på normalt)
    3. Large

Ingen forskjell på lyden i disse 3 tilfellene

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Iphone App for 2065/3900/Z7

Noen som vet hvordan/om denne appen kan installeres i Norge? (ser ut til at den bare kan lastes ned fra Appstore om man bor i USA).

RX-V Receiver App - Accessories - Yamaha - United States

YouTube - Yamaha Network A/V Receiver Control App for iPhone / iPod touch DEMO video

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke den appen er oppdatert voldsomt siden jeg heiv den ut for en tid siden...er den ikke verdt bryet å legge inn en gang.

Webui er bedre...

Men ja...funker å legge inn hvis man oppretter en amerikansk itunes konto.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kontroll på hvordan jeg bruker dac funksjonen på denne? kabler innganger osv??

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Noen som har kontroll på hvordan jeg bruker dac funksjonen på denne? kabler innganger osv??
    Hva er det du tenker her da? Skal du kjøre signal fra en cd-spiller eller noe slikt via Yamahaen?

Sånn i utgangspunktet er det vel bare å bruke en optisk inngang eller en coax inngang slik jeg tenker, men du må gjerne fortelle litt av planene dine her.

Du ser inngangene her, dette er en 3900. Nest nederste rad, fra midten og mot venstre ser du digital input:

Side 68 av 72 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •