Yamaha RX-V1900/3900 - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 72 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1428
    Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekket strøm forbruket, og systemet drar faktisk bare 240w, da med rx-v1900. 10" SVS pluss 6 små høyt. men til gjengjeld så tar det faktisk 85w når det står idle.

RX-v1900 skal støtte DTS HD Master Audio. men finner det ikke i manualen noe sted. kommer det automatisk når jeg kobler til en spiller som støtter de formatene? kjører ps3 i dag.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Sjekket strøm forbruket, og systemet drar faktisk bare 240w, da med rx-v1900. 10" SVS pluss 6 små høyt. men til gjengjeld så tar det faktisk 85w når det står idle.

RX-v1900 skal støtte DTS HD Master Audio. men finner det ikke i manualen noe sted. kommer det automatisk når jeg kobler til en spiller som støtter de formatene? kjører ps3 i dag.
    Det skal komme opp automatisk når du trykker Straight... dessuten må du også påse at du har slått på lyden i blurayens meny...

En ting til, på den gamle PS3 så må du sende HDlyden som PCM. Da står det kun PCM på displayet, men du får fortsatt HDlyden...

For å få dette må du slå på dette i PS3s meny... altså PCM...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til, på den gamle PS3 så må du sende HDlyden som PCM. Da står det kun PCM på displayet, men du får fortsatt HDlyden...
    Takker, kjører dette pr i dag så jeg skal ikke høre på stemmene i hodet som sier at jeg kunne vært tjent med en skikkelig BD spiller både med tanke på lyd og bilde?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Takker, kjører dette pr i dag så jeg skal ikke høre på stemmene i hodet som sier at jeg kunne vært tjent med en skikkelig BD spiller både med tanke på lyd og bilde?
    Neida, PS3 er glimrende på bluray og lyd. Like bra som andre dedikerte spillere.

Den eneste gevinsten du får med en dyr bd spiller er bedre dvd avspilling.. og kanskje litt lavere viftesus... iallefall er det gjengs oppfatning.

Det er ingenting i veien med å bruke PS3 til bluray.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å benytte 2 effektforsterkere med 3900 uten å bruke Y-ledd på L/R Pre Out for Front? Dvs. skru på bi-amping og bruke de to surround-kanalene på pre-out som signalutganger til frontene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Hmm, er du sikker på dette. Sist jeg gjorde litt research på dette var det gjengs oppfatning at PS3 phat ikke sender HD format. Den sender PCM som du sier, men det er downsample. Det er iallefall hva alle protonerdene sa når Slim kom.

Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Er det mulig å benytte 2 effektforsterkere med 3900 uten å bruke Y-ledd på L/R Pre Out for Front? Dvs. skru på bi-amping og bruke de to surround-kanalene på pre-out som signalutganger til frontene?
    I RX V3800 (forgjengeren) står det i manualen at den skal gjøre det, men når jeg prøvde dette på min var det stille som natten i pre-amp kanalene.

Sitat Opprinnelig postet av RX-V3800 Manual
    When “BI-AMP” is set to “ON” (see page 19), this unit output
    the front channel audio signals at the SUR.BACK/PRESENCE
    PRE OUT jacks.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tyf
    Hmm, er du sikker på dette. Sist jeg gjorde litt research på dette var det gjengs oppfatning at PS3 phat ikke sender HD format. Den sender PCM som du sier, men det er downsample. Det er iallefall hva alle protonerdene sa når Slim kom.

I RX V3800 (forgjengeren) står det i manualen at den skal gjøre det, men når jeg prøvde dette på min var det stille som natten i pre-amp kanalene.
    Når du sender PCM så er eneste forskjell at PS3 dekoder filmlyden og sender den til receiver. Du får da akkurat det samme som HDlyd, eneste forskjellen er at det står PCM i displayet.... Det er iallefall det jeg har hørt.

Det er samplet ja, men lyden er helt lik.

Eneste forskjell er at du må skru opp lyden litt på subwooferen, du må også skru opp desibel på anlegget for PCM slik jeg har forstått det mister noen desibel...

Du skal fortsatt få HD lyden slik den er med PCM på gamle versjonen av PS3..

PCM er ikke noe dårlig, faktisk blir de beste lydsporene som er mulig sendt ukomprimert med PCM. Det være seg musikk som feks Trondheimsolistene eller filmspor....

Så det beste mulige lydsporet blir faktisk sendt med PCM 5.1.

Mulig andre kan forklare dette bedre enn meg...

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tyf

Hm. Jeg som håpte å unngå bruk av y-ledd. Skal teste med 3900 om noen uker..

Oppfølgerspm.: jeg satte endelig på et par QED bananplugger i dag, men tror du ikke de var for tykke for terminalene bak på 3900.. Løsningsforslag? 650 kr i dass eller vent to uker på effekt uten anlegg (huff)?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Jeg som håpte å unngå bruk av y-ledd. Skal teste med 3900 om noen uker..

Oppfølgerspm.: jeg satte endelig på et par QED bananplugger i dag, men tror du ikke de var for tykke for terminalene bak på 3900.. Løsningsforslag? 650 kr i dass eller vent to uker på effekt uten anlegg (huff)?
    Hmm er du helt sikker på at de ikke bare er "veldig tighte". Det er jo gjerne sånn at hvor dyrere de er.. jo tightere sitter de..

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:

Var på HFK, det viser seg at Yamaha har "barnesikringer" på bananplugginngangene for å unngå at folk stikker spiker etc. inn. Gaffel fungerte fint for å fjerne plastikken, så nå er det plugger i receivern

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:

Var på HFK, det viser seg at Yamaha har "barnesikringer" på bananplugginngangene for å unngå at folk stikker spiker etc. inn. Gaffel fungerte fint for å fjerne plastikken, så nå er det plugger i receivern
    Det var de plastpluggene ja..

Tipset som går rundt på forumet er er å bruke små skruer på de og dra de ut...

En gaffel, det må da ha vært en spiss gaffel?

Bra du fikk fikset det da.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint forklart Danke, mye av det samme jeg fant ut etter litt googling.

A PCM stream is a digital representation of an analog signal
    Den eneste gevinsten du får med en dyr bd spiller er bedre dvd avspilling.. og kanskje litt lavere viftesus... iallefall er det gjengs oppfatning.
    Fant ut at PS3 funket helt fint gjennom veggen. så satte den i nabo rommet med HDMI igjennom veggen, minde varme og støy

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor "Pure Direct" høres mye kaldere ut enn f.eks. "Straight" når jeg benytter effektforsterker? Jeg mener å huske det var mindre forskjell når 3900 drev frontene..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor "Pure Direct" høres mye kaldere ut enn f.eks. "Straight" når jeg benytter effektforsterker? Jeg mener å huske det var mindre forskjell når 3900 drev frontene..
    Jeg vet ikke, det må være effekten sin skyld. Jeg hadde akkurat motsatt effekt når jeg koblet til effekt.

Dvs at 1900 var mye kaldere i pure direct før jeg fikk effektdel...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterkeren vil jo gi et enda mer detaljert lydbilde, og derfor avslører forskjellen mer enn de 3900 klarte å prestere, vil jeg tro.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var noe sånt jeg trodde. Men skal ikke Straight la alt være uberørt, nesten slik som Pure Direct (bare at Direct KUN har stereo)?

MÅ jeg kjøre Direct for å få detaljrikdommen, så når jeg ser film får jeg fortsatt 3900s signatur? Hva er isåfall fordelen med effekt på film?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Effektforsterkeren vil jo gi et enda mer detaljert lydbilde, og derfor avslører forskjellen mer enn de 3900 klarte å prestere, vil jeg tro.
    3900 har en veldig bra forsterkerdel, men når jeg koblet opp Classe CA2200 på søndag ble det klar forbedring.
    3900 spiller avslappet og behagelig, men med et kraftig slutttrinn ble det mer snert og kontroll, mer moro!:-D

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg det ble forandring da ja, Dag

Forresten, du skriver "LYNGDORF SDA2175 hadde ikke mye krefter" under "Min HIFI" (jeg måtte snoke litt ), tror du dette også gjelder i min situasjon, der jeg skal kjøre 2 x SDA2175 på CM9? Blir jo litt betenksom når en veteran som deg skriver en slik anmeldelse.. Jeg tenker til og med en tredje SDA2175 på CM Centre 2 om noen måneder. Om ikke 3900 klarer den alene, that is

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg det ble forandring da ja, Dag

Forresten, du skriver "LYNGDORF SDA2175 hadde ikke mye krefter" under "Min HIFI" (jeg måtte snoke litt ), tror du dette også gjelder i min situasjon, der jeg skal kjøre 2 x SDA2175 på CM9? Blir jo litt betenksom når en veteran som deg skriver en slik anmeldelse.. Jeg tenker til og med en tredje SDA2175 på CM Centre 2 om noen måneder. Om ikke 3900 klarer den alene, that is
    Jeg tror SDA 2175 er avhengig av høyttalere hvor impedansekurven ligger mellom 4 og 8 ohm, og ikke lavere!
    Men har hørt rykter om målinger som er ganske langt under oppgitt effekt
    Mvh
    Dag

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan være inne på noe - derfor jeg skal kjøre to Jeg mener CM9 kan synke litt under 4 ohm, men jeg vet ikke hvordan slikt kan måles. Poenget er vel uansett hvordan det lyder sammen - og det lyder godt!

Side 67 av 72 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •