Yamaha RX-V1900/3900 - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1428
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Jeg spurte i går om råd om høyttalere til RX 3900, og nå er valget tatt c,")

Det ble Vienna Aceustics Beethoven Concert Grand.

Får de levert på døren i morgen.

Har bestilt rosewood, og det er vel den lekreste versjonen, men det gikk hardt utover lommeboken c,")

mvh

Tom

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he hvis du synes det gikk hardt utover lommeboken nå så vent til neste gang du skal oppgradere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært supert om Yamaha gadd og lansere denne på norsk appstore også
    Control App

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sven.o
    Har også RXV 3900 og BDP 51, har ikke noe problem med Lipsync.
    PQLS er noe som synkronisere utstyr som støtter denne funksjonen, regner med at dette er kun Pioneer! Dette skal vistnok fjerne såkalt Jitter som er digital støy. MVH Sven.O
    Hei SvenO. Takk for tilbakemelding.

Lurer bare på en ting til. Når du går inn i Lipsync menyen ser du da hva den justerer?? Hvor mange ms den justerer?? Hos meg står det bare ---ms :-(
    Må inn på manuel delay hvis jeg skal få lyd og bilde sync.
    PS! Jeg har en RXV-1900B :-) Er ellers kjempefornøyd med den :-)
    Mvh Thor-Olav Sørlie i Grimstad

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dagen!
    Jeg har et lite problem:
    De siste tre dagene har forsterkeren vært ustabil på prossesseringen igjennom HDMI fra PS3. Når jeg ser film, så hører jeg at forsterker driver å autosjekke aktive innganger ved at jeg hører "tikk tikk". Samme lyd som når man starter opp forsterker. Når dette skjer forsvinner både bilde og lyd i et sekund eller to, og kommer så tilbake.
    Jeg opplever dette randomly, men kan også fremprovosere det ved å spole i filmen eller ta på pause. Så i det øybelikket jeg gjør endringer på kilden som blir prosessert, så begynner forsterker å "lete" etter signalet igjen. Det skjer mer frekvent ved høye volum(-20MV).
    Jeg mistenker overopphetning, da det er unormalt varmt rundt den, men kan ikke helt forstå den blir det, da den kun kjører et par med surround høyttalere(RS-52).

Noen som har opplevd dette og eventuelt kan gi meg tips til hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Takkar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    God dagen!
    Jeg har et lite problem:
    De siste tre dagene har forsterkeren vært ustabil på prossesseringen igjennom HDMI fra PS3. Når jeg ser film, så hører jeg at forsterker driver å autosjekke aktive innganger ved at jeg hører "tikk tikk". Samme lyd som når man starter opp forsterker. Når dette skjer forsvinner både bilde og lyd i et sekund eller to, og kommer så tilbake.
    Jeg opplever dette randomly, men kan også fremprovosere det ved å spole i filmen eller ta på pause. Så i det øybelikket jeg gjør endringer på kilden som blir prosessert, så begynner forsterker å "lete" etter signalet igjen. Det skjer mer frekvent ved høye volum(-20MV).
    Jeg mistenker overopphetning, da det er unormalt varmt rundt den, men kan ikke helt forstå den blir det, da den kun kjører et par med surround høyttalere(RS-52).

Noen som har opplevd dette og eventuelt kan gi meg tips til hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Takkar
    Så gi den luft først og fremst så den får puste litt. Det er jo temmelig klart at den blir veldig varm her. Er det fortsatt et problem så .. Er deet muligens noe galt ?!?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    God dagen!
    Jeg har et lite problem:

Takkar

Har ikke opplevd dette med min 1900, men kann prøve å gi deg ett tips på hva du kann sjekke først

Kann det være att det er dårlig kontakt? Har du sjekket att HDMI kabelen er festet skikkelig til receiveren og PS3 og att den sitter godt?

Siden du mister lyd og bilde samtidig som receiveren begynner å lete etter signal, så kann det kanskje være att signalet fra HDMI kabelen faller bort av og til. Da kann det kanskje være att HDMI kabelen ikke er skikkelig på plass på PS3 eller receiveren eller begge plasser Det er i allefall verd å sjekke ut Om HDMI kabelen er skikkelig på plass på PS3 og receiveren kann du også prøve å bytte ut HDMI kabelen med en annen HDMI kabel for å utelukke att det er noe galt med HDMI kabelen også

Bare ett lite tips

Lykke til

Edit: Prøvd å forklare bedre

Edit 2: Når det gjelder det att den blir unormalt varm så sørg uansett for å gi den god lufting som superted1 skriver i tilfelle den ikke får skikkelig kjøling Dette er jo veldig viktig uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsync problemer :-)

Hei Asfalt.

Ser du har en RXV 1900 slik jeg også har :-)
    Du har vel ikke noe tips om mitt lipsync problem vel??
    Er det slik på din RXV at når du er inne i sound menyen på reciveren så kan du se om den justerer noe på lyden??
    Jeg har en svigersønn som har RXV 1800 og hos han så kan han se hva den justerer. Snakket med en kar på Yamaha Norge og han påstod at på RXV 1900 vil man ikke kunne se hva reciveren justerer av lyd/bilde.

Håper du har ett svar til meg :-)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suprted1 og asfalt, takk for svar.
    Jeg tok en opprydding i alle kablene i går. Kveilet, knyttet, plasserte og plugget. Det var på tide 8)
    La merke til at det er kommet ganske mye slakk i HDMI inn/utgangene på forsterkeren, virker litt dårlig kvalitet. Det samme gjelder på PS3'en også, og den er verst. Det er snakk om slingring på sikkert 1-2mm, altså ganske drøyt.
    Kanskje jeg skal levere inn ps3, få den fikset... hm

Uansett, det virker som det ble bedre etter oppryddingen. Men generelt har vel rx-v3900 en del problem med HDMI-hardwaren?
    Den nye firmware 1.08 skulle visst fikse litt av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    Hei SvenO. Takk for tilbakemelding.

Lurer bare på en ting til. Når du går inn i Lipsync menyen ser du da hva den justerer?? Hvor mange ms den justerer?? Hos meg står det bare ---ms :-(
    Må inn på manuel delay hvis jeg skal få lyd og bilde sync.
    PS! Jeg har en RXV-1900B :-) Er ellers kjempefornøyd med den :-)
    Mvh Thor-Olav Sørlie i Grimstad

Hei, min 3900 står på auto. Kan ikke se at jeg har noe synk problem.
    Kjøre min BD Spiller på "deep colour" mode, dette kan gjøres hvis skjermen tillater det.
    MVH Sven O fra Helleheia(Eydehavn)
    Venere 3.0 og Center- Hegel H200-Abrahamsen V 6.0-Yamaha RXV 2067-Mozart HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha en slik Docking stasjon for å koble Ipod til Yamaha V3900 ?

Jeg prøvde å koble den til USB inngangen i front, men funker ikke.

Hvilken docking stasjon annbefaler dere isåfall da ?

edit: forøvrig ipod nano jeg har, den lille.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barliman
    Må man ha en slik Docking stasjon for å koble Ipod til Yamaha V3900 ?

Jeg prøvde å koble den til USB inngangen i front, men funker ikke.

Hvilken docking stasjon annbefaler dere isåfall da ?

edit: forøvrig ipod nano jeg har, den lille.
    Yamaha har vel bare én dokcing-stasjon som passer til rx-v3900 og det er den yds-11.
    Har den selv, funker fint det.

Du kan koble til med jack kabel inn phono inngang eller noe også da. En jack(inn i ipod) som blir rød/hvit(inn i yamaha) i andre enden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Da får jeg vel ta en nærmere kikk på den Så også i bruksanvisninga at det ble nevnt, men trudde den faktisk hadde en enklere mulighet. Men pytt pytt, docking stasjon funker og ser vel litt mer lekkert ut, enn en ipod som ligger og slenger

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan jeg vite at Receiveren kjører DTS HD ? og hvordan kan jeg velge mellom dolby,DTS osv.. Står bare PCM i receiver ruta.

Bruker PS3 80gb til å spille av bluray filmene.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke vist DTS-HD/True-HD osv i displayet på RXV3900 med "gamle" PS3, men du får DTS-HD/True-HD lyden da … Trykk select under filmvisning, da skal det så lydinformasjon øverst oppe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg prøve. Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av presence høyttalere

Hei! Planlegger å kjøpe Mirage OS3 SAT både til presence og bakhøyttalere. Har for øvrig Patos Lyric 502 og 202C som front, og SVS SB12 pluss sub. TV stua er på bare 13,5 m2 med en bredde på rett over 3 meter. Tenkte å plassere presence høyt oppunder taket (2,40m) for og få mest mulig høyde. Ser derimot at manualen anbefaler en høyde på bare 1,80m og ca. 0,5 - 1 meter ut til siden. En lokal Yamaha forhandler mente at en for høy plassering ville forvirre YAPO oppsettet, og at det var kun Z7 og Z11 som takkler dette... Noen som har erfaring med dette? Trodde det var meningen med presence at en skulle få lyd fra oven?:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trøbbel

først og fremst får jeg vel si at 1900 er for innviklet for meg
    er ikke særlig dyktig ...nok om det,

opptemlaiserte 3 lytteposisjoner og tengte jeg skulle ta en test etterpå men da er begge subbene helt borte??? finner de på meny på kontrol på -6???

vatter de opp men ingen ting skjer?? ogSÅ....blir det vil gjetting her og har nok rota meg bort for nå er alt helt jævlig..... lav lyd osv.....

hmm kjøpt nye filmer og greier ...

noen som bor i nærheten???
    jeg bor på røyse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at reciveren har satt subene på et veldig lavt volum?

Men kjør romkorigeringen på nytt (den kan vel kjøre opp til 8 plasser)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Mener du at reciveren har satt subene på et veldig lavt volum?

Men kjør romkorigeringen på nytt (den kan vel kjøre opp til 8 plasser)
    hmm vet ikke helt....nå er nemlig all lyd borte...
    litt håløst når en er grønn
    ang subbene så testet jeg filmklipp og spilte på -15 (høyt?)
    og da var nesten null!!! såvidt jeg kjente på elementet.

har nå trykket alt for mye i panikk

skulle nemlig se film i kveld.

finner ikke grunndinstilling i biblen..

romkorigering...altså optemalisering?

Side 62 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •