Yamaha RX-V1900/3900 - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 72 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1428
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm..

Det har skjedd noe veldig merkelig med min RX-V3900 nå!

1080P@60Hz - Korrekt bilde
    1080P@50Hz - Misfarget bilde
    1080P@24Hz - Korrekt bilde
    1080i@30Hz - Misfarget bilde

Før så virker alle de forskjellige uten problemer?
    Når jeg skal spille eller se film via Xbox360 eller PlayStation3 Slim så må jeg nå faktisk sette HDMI - HDMI fra Processing til Through, ellers så blir fargene helt feil? Fatter ikke hvordan dette kan ha seg, da jeg har kjørt med Processing hele tiden i mange uker uten problemer?

Har lastet opp bilder:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Rx-v3900 B

Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt har akurat kjøpt meg en ny RX-V3900B hvordan ville dere ha koblet opp dette sytemet med en:
    Effektfor: NAD M25

+ lurer jeg på hvordan det fungere med "presence"

Nå har jeg et oppsett 7.1 i bruk, men er det slik at jeg kan bruke bådet effektforster + RX-V3900B sammtidig?

eller hva er den best mulige måten å sette opp et slik system?

På forhånd takk.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delta-Hd
    Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt har akurat kjøpt meg en ny RX-V3900B hvordan ville dere ha koblet opp dette sytemet med en:
    Effektfor: NAD M25

+ lurer jeg på hvordan det fungere med "presence"

Nå har jeg et oppsett 7.1 i bruk, men er det slik at jeg kan bruke bådet effektforster + RX-V3900B sammtidig?

eller hva er den best mulige måten å sette opp et slik system?

På forhånd takk.
    Det kommer an på hva du vil forsterke sef, de fleste kjører effekt på FRONT, og det ligger under PRE OUT, Fronts på baksiden.

Presence høytalerne kobler du vel bare inn i Presence/surr.back på baksiden, og så må du slå på Presence i Setup menyen for høytalerne...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke, takk for svar, men
    Er det slik at jeg kan da ha f.eks 7.1 + Presence (2 kanaler) i tillegg nesten som Z11.......??????

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delta-Hd
    Danke, takk for svar, men
    Er det slik at jeg kan da ha f.eks 7.1 + Presence (2 kanaler) i tillegg nesten som Z11.......??????
    Nei, kun Z11 det går på, dessverre. Du må ha enten 5.1 og Presence, eller 7.1 uten Presence.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er 3900 billigst om dagen? Etter å ha lest om den så begynner jeg å vurdere å bytte fra denon til yamaha.

Hvordan er det å gå for den nå istedenfor 1900/2065? Har effektforsterker og kjører foreløpig kun 5.1, men vil gjerne ha en forsterker jeg kan ha en stund, og virker som 3900 har beste brukerinterface og er generelt best?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok kjøpt RX-V1900 fremfor RX-V3900 om jeg var deg.
    Brukergrensesnittet på RX-V3900 er dårligere enn det f.eks var på RX-V1800. Det er rotete, tregt og ser ut som en dårlig web-side fra 90-tallet. I tillegg blir man avhengig av å ha på TVen for å gjøre alle innstillinger, der hvor man på RX-V1800 kunne gjøre absolutt alt i displayet på receiveren.

Jeg har forresten RX-V3900 selv. Er kjempefornøyd med den, men var akkurat like fornøyd med min gamle RX-V1800 for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nedskalering ??

Har en blu ray spiller kopla til 3900, og en 720p PJ.
    Er det ikke mulig å ta seg av skaleringen i yamahaen da ??

Uansett hva jeg kjører inn på yamahaen, av formater, så kjøre den det samme, eller bedre. Dermed får jeg ikke skalert 1080p til 720p i Receiveren :-(

Regner med dette ville vært bedre enn å bruka blåspilleren, om den hadde kunnet, eller lar det seg gjøre ??

Mvh. Arnfinn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Hvor er 3900 billigst om dagen? Etter å ha lest om den så begynner jeg å vurdere å bytte fra denon til yamaha.

Hvordan er det å gå for den nå istedenfor 1900/2065? Har effektforsterker og kjører foreløpig kun 5.1, men vil gjerne ha en forsterker jeg kan ha en stund, og virker som 3900 har beste brukerinterface og er generelt best?
    Bytta fra Denon 3808, til Yamaha 3900, og nå er jeg meget fornøyd :-)
    Jeg bruker kun forforsterkeren, så det kan jo ha litt å si, bare sånn tatt i betraktning... Prøvde også en RXV 863 før denonen, og den var trist i forhold til begge.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som det er noe galt med oppskaleringa på min RX-V3900?
    Som bildene ovenfor viser, så blir det altså et oransje / rødt skjær over hele bilde om jeg aktiverer oppskalering, men hvis jeg kjører rett igjennom uten oppskalering så er det ikke noe problem?

Kan det være noe defekt her?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 HDMI utganger

Er det ikke mulig å sette den ene hdmi porten til pass through til HDMI out 2 ?
    Kan ikke finne dette i menyene ??? HJELP ???

Jeg vil jo kjøre pcen via Yamaha 3900en. DVI 1 fra pc til yamaha og til PJ når den er i bruk(kun film på denne porten) og at DVI 2 fra PC går konstant til PC skjerm.

Dette med den enkle hensikt, at jeg vill ha menyene til yamahaen tilgjengelig, uten å sette på PJ.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsyncproblemer

Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    Hei. Regner med jeg kan poste dette emne i denne tråden.

Jeg har en RXV-1900 som jeg har funnet ut at lipsync funksjonen ikke fungere automatiskt på. Leste litt på HDMI at det var hdmi 1.3 som måtte benyttes for å få lipsync til å fungere. Jeg har benyttet hdmi v1 kabler og lånte nye hdmi v1.3 kabler på Hifi-klubben i Grimstad. Men dette endret ikke noe :-(

Noen som vet hva årsaken til at RXV-1900 ikke fungerer??
    Finnes det noe oppgradering av firmwaren??

Er veldig takknemlig for svar på problemet jeg har med min kjære RXV 1900
    Ingen på forumet som har tips om dette altså??

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avspiller må også støtte auto lipsync og må være via 1.3 1080p kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Avspiller må også støtte auto lipsync og må være via 1.3 1080p kabel
    Noen som vet om Piooneer FD 51 støtter lipsync?? Ser at de har noe i menyen som heter PQLS. Er ikke dette det som tilsvarer lipsync??

Har testet med HDMI 1.3 kabel. Regner med det er denne du kaller 1.3 1080p kabel?? Ble ikke noe bedre med denne testen :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vi har en Yamaha RX-3900, som vi nå skal bruke både som hjemmekino forsterker og ren stereo forsterker.

Vi har solgt unna vårt "vanlige" stereoanlegg og konsentrerer oss om å bruke denne til alt.

Bruker den i dag med HDgetboks, Denon blue ray spiller, Logitech Transporter og Rega P5 platespiller.

Den kommer aldri bli brukt i et 7 eller 5 kanal pga problemer med plass i leiligheten, så Jeg ønsker tips om høytalerere til denne forsterkeren ( 2 kanal både når det gjelder musikk og film)

Har spurt i en annen tråd, men det gjaldt opp i mot Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand, men de blir antageligvis litt for dyre.

Stuen vår er på ca 23kvm.

Håper på noen tips, som passer bra til denne forsterkeren

mvh

Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Hei

Vi har en Yamaha RX-3900, som vi nå skal bruke både som hjemmekino forsterker og ren stereo forsterker.

Vi har solgt unna vårt "vanlige" stereoanlegg og konsentrerer oss om å bruke denne til alt.

Bruker den i dag med HDgetboks, Denon blue ray spiller, Logitech Transporter og Rega P5 platespiller.

Den kommer aldri bli brukt i et 7 eller 5 kanal pga problemer med plass i leiligheten, så Jeg ønsker tips om høytalerere til denne forsterkeren ( 2 kanal både når det gjelder musikk og film)

Har spurt i en annen tråd, men det gjaldt opp i mot Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand, men de blir antageligvis litt for dyre.

Stuen vår er på ca 23kvm.

Håper på noen tips, som passer bra til denne forsterkeren

mvh

Tom
    Jeg har en RX-V3900 i mitt ene anlegg og en RX-V2700 i det andre. Disse er veldig lik i forsterkerdelen, min 2700 driver ett sett Swans F2.2 med glans, meget god match og herlig lyd :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-v 1900

Noen som vet hvordan man betjener tone kontroll på denne via fjernkontroll?

Får og justere bass / diskant må jeg fysisk reise meg opp, åpne luken og justere der. Finner ingen knapp på kontrollen som stiller bass / diskant. Kun når jeg går inn på OSD meny, der kan jeg justere EQ, noe som er veldig tungvindt når man har variert musikk smak, med mye forskjellige innspillinger mye/lite bass. i steden for og kun justere bass opp og ned må jeg da inn på OSD, finne EQ justere på både L + R høyttaler, å da er sangen nesten ferdig og jeg må inn og justere til neste sang igjen. Har de virkelig kuttet ut tone kontroll eller er det jeg som har blitt blind? 8)

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjenner-86
    Noen som vet hvordan man betjener tone kontroll på denne via fjernkontroll?

Får og justere bass / diskant må jeg fysisk reise meg opp, åpne luken og justere der. Finner ingen knapp på kontrollen som stiller bass / diskant. Kun når jeg går inn på OSD meny, der kan jeg justere EQ, noe som er veldig tungvindt når man har variert musikk smak, med mye forskjellige innspillinger mye/lite bass. i steden for og kun justere bass opp og ned må jeg da inn på OSD, finne EQ justere på både L + R høyttaler, å da er sangen nesten ferdig og jeg må inn og justere til neste sang igjen. Har de virkelig kuttet ut tone kontroll eller er det jeg som har blitt blind? 8)
    Fant ingen hurtigknapp, men kanskje du kan bruke følgende:
    På min fjernkontroll på RX-v3900 har jeg noe som heter System Memory. Den kan desverre ikke brukes som snarvei til Tone Control. Men du kan programere inn 4 forskjellige lyd-oppsett. Så du kan lagre 4 kombinasjoner av bass og diskant for feks 4 forskjellige typer musikk. Hjelper ihvertfall litt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd og bilde fra to forskjellige kilder

Hei

Jeg har et par problemer som jeg ikke kan finne løsningen på i manualen på min RX-V1900.

1. Med min gamle RX-V661 kunne jeg se på TV (les: parabol) og samtidig høre på CD.
    Dette sliter jeg med å få til med min nye RX-V1900.
    Noen som vet hvordan man setter opp dette? Synes det er litt unødvendig å ha en skjerm på 88" for å vise når man skrur opp og ned volumet, når man heller kan se på TV. Dette f.eks. i pauser på fotballkamper og lignende, der man vil følge når andre omgang begynner, men synes det er bedre med bra musikk i stedet for 10-15 minutter med reklame musikk.

2. Når jeg ser fotballkamper kunne jeg tenkt meg å høre radiokommentartorene til TV bildet. Er dette mulig på RX-V1900?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    Noen som vet om Piooneer FD 51 støtter lipsync?? Ser at de har noe i menyen som heter PQLS. Er ikke dette det som tilsvarer lipsync??

Har testet med HDMI 1.3 kabel. Regner med det er denne du kaller 1.3 1080p kabel?? Ble ikke noe bedre med denne testen :-(

Har også RXV 3900 og BDP 51, har ikke noe problem med Lipsync.
    PQLS er noe som synkronisere utstyr som støtter denne funksjonen, regner med at dette er kun Pioneer! Dette skal vistnok fjerne såkalt Jitter som er digital støy. MVH Sven.O
    Venere 3.0 og Center- Hegel H200-Abrahamsen V 6.0-Yamaha RXV 2067-Mozart HTPC

Side 61 av 72 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •