Yamaha RX-V1900/3900 - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 72 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1428
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Yamaha Norge har informert meg om at EQ er felles for de to sub-utgangene og man må derved opp på Z11 for å få separat EQ på de 2 sub-utgangene (siden V3900 og Z7 kun har 1 sub-utgang)...
    Jeg har med stort hell brukt manuell YPAO med 2 subber og RX-V3900, egentlig ikke så dumt å jevne ut frekvenskurven med begge subbene i gang, da har man god kontroll på sluttresultatet.

Spotify (spotyfi??)er neste, PC med HDMI er bestilt:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig fullt mulig å bruke 2 sub'er sammen med V3900 ved selv å forgrene signalet, men poenget her var at det tross alt bare er 1 lavnivåutgang (pre-out) for sub.

Uansett vil dine 2 sub'er måtte dele EQ, i alle fall om det er EQ'en i V3900 du benytter...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Yamaha Norge har informert meg om at EQ er felles for de to sub-utgangene og man må derved opp på Z11 for å få separat EQ på de 2 sub-utgangene (siden V3900 og Z7 kun har 1 sub-utgang)...
    Vil det egentlig bety at 2065 egentlig er lik 3900 men bare har en splitter for signalet inni recieveren i steden for at man splitter signalet utenfor?

Hørte senest denne helgen hvor godt det låter med to subber på 3900 så jeg tror dette er noe som de aller ferreste faktisk kommer til å savne.
    (med mindre det blir en sån ting som alle bare MÅ ha selvom de ikke kan å bruke det)

Lykkelig eier av Z7

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lever lykelig med ekstern kontrollenhet (sms1) til subene mine utenom en eldre 3800 :-D

Uansett 1 eller 2 utgang med eq for subw/lfe så må subene jobbes med manuelt for og få en hvis balanse/likhet i frekvensrespons og lydnivå
    Ellers kan du ende opp med en kjempe overaskelse i form av en smell eller en brent lukt :-D

Så er vel bare Eq for sub på recivere så langt ikke løser alle problemer men hjelpe til med integreringen mellom subw og resterende kanaler :-D
    Blir konge den dagen man kun trenger og benytte forsterker/reciver til og løse all eq og tilpassning :-D

Er EQ tilgjengelig på subwoofers forsterker så brukes den til og dempe peeker.

-SVS Dag-
    Spotify er snedig ja, bruker gratis men noe hælvetes hærk med reklamen som dukker opp i hytt og pine :-/

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en subutgang kan det være kjekt å bruke LFE in på den første suben, så LFE ut igjen fra denne og videre til neste sub.

Har selv kjørt dette på Mordaunt Short Mezzo 9 suber en stund og det fungerer helt utmerket. Men det kan være en fordel å plassere subene symmetrisk. Når har jeg også kjørt delefrekvenser helt opp i 160Hz (med stort hell og til manges store overraskelse), noe som gjør at man over hodet ikke bør vurdere å kjøre et asymmetrisk suboppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Med en subutgang kan det være kjekt å bruke LFE in på den første suben, så LFE ut igjen fra denne og videre til neste sub.

Har selv kjørt dette på Mordaunt Short Mezzo 9 suber en stund og det fungerer helt utmerket. Men det kan være en fordel å plassere subene symmetrisk. Når har jeg også kjørt delefrekvenser helt opp i 160Hz (med stort hell og til manges store overraskelse), noe som gjør at man over hodet ikke bør vurdere å kjøre et asymmetrisk suboppsett.
    Høye delefrekvenser er undervurdert, har 100 hz som min favorritt hjemme og splitt på 120 og 160 fungerer udmerket. Bare ikke så mange som sjekker kanskje?
    Jeg bruker Y-ledd og syns det er bra, håper ikke jeg trenger å koble om, orker ikke mer eq jobbing, fokus nå er Blueray (Sony-BDP-S760 bestilt, PS3 på plass i kinoen) pluss ny CD spiller bestilt, Marantz SA-15 solgt og Pioneer PD-D9MK2-K (SACD/CD)kommer denne uken:-D Skal testes mot "budsjettreferansen" Sony SCD-XA5400ES som også skal kjøpes men avhengig av testresultat, og en av spillerne går inn i kinorommet, også avhengig av match med anleggene mine. Spiller nå på "kontor CD spilleren min", en Marantz CD6002, overaskende liten sak med utrolig fast og kraftig bass, kombinert med mørk/behagelig mellomtone. Litt avrundet i toppen men det kan jo til tider være en befrielse......8)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skrur man av SSDP på nettverket på RX-V3900.
    Det irriterer meg at den genererer helt unødvendig trafikk på nettverket. En kjapp runde med Wireshark har avslørt at det går trafikk mellom PC og Yamahaen svært ofte grunnet denne idiotiske funksjonen som burde vært avskaffet for lengst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål ang Nettverks funksjonen til 3900 , kan man sette på fast IP ?

Newcomer cfi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er siste verson av firmware til RX-V3900? Ser 1.07 ligger hos Yamaha, men mener jeg har hørt det finnes nyere enn dette.
    2 X SVS PB13 Ultra - The Bass Authority

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cfi
    Hva er siste verson av firmware til RX-V3900? Ser 1.07 ligger hos Yamaha, men mener jeg har hørt det finnes nyere enn dette.
    Jeg kjørte firmware update via network, men ser ikke ut som receiveren fant noen updates. Så da antar jeg at 1.07 er det nyeste tilgjengelig.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger RX-V3900 på bruktmarkedet for i disse dager?
    Min er kjøpt Jan 2009 på Elkjøp.
    Vurderer å selge den rundt jul.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min for 3månder siden , da kom den med 1.07 versionen.

Skal du ha Emotiva sin prossesor ?

Har sett 3900 til 11500kr på brukt markede . men du kan sikkert ta 12500. Utrolig bra reciver. tviler på min forsvinner med det første.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cfi
    Downloads : YAMAHA Audio and Video

Er 1.08 som er nyeste.....kjørt den siden dagen den kom uten noen problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja , håper denne rettere opp i de HDMI problemene jeg har hatt , slik det står i beskrivelsen på den

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Downloads : YAMAHA Audio and Video

Er 1.08 som er nyeste.....kjørt den siden dagen den kom uten noen problemer.
    Merkelig at forsterkeren min ikke fant den updaten. Mulig nettverket mitt var nede da jeg prøvde.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppdaterer man firmware?
    Edit: Det stod jo forklart

Edit2: Hvor lenge er det vanlig at den står første gangen for å oppdatere? Jeg oppdaterer via nettverk og det har stått "FirmwareUpdate" i tre kvarter etter at jeg trykte FIRM UPDATE NETWORK -> Menu...

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står fortsatt "FirmwareUpdate" her.. Hvor lenge pleier den å stå første gangen? Hadde 1.03 før jeg skulle oppgradere nå. Det begynner å haste nå, siden jeg skal reise på jobb. Jeg bør vel ikke slå den av under oppdatering?

Edit: Nevermind, hadde glemt å plugge i nettverkskabelen.. ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RXV 1900 - lipsync problemer

Hei. Regner med jeg kan poste dette emne i denne tråden.

Jeg har en RXV-1900 som jeg har funnet ut at lipsync funksjonen ikke fungere automatiskt på. Leste litt på HDMI at det var hdmi 1.3 som måtte benyttes for å få lipsync til å fungere. Jeg har benyttet hdmi v1 kabler og lånte nye hdmi v1.3 kabler på Hifi-klubben i Grimstad. Men dette endret ikke noe :-(

Noen som vet hva årsaken til at RXV-1900 ikke fungerer??
    Finnes det noe oppgradering av firmwaren??

Er veldig takknemlig for svar på problemet jeg har med min kjære RXV 1900

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    Hei. Regner med jeg kan poste dette emne i denne tråden.

Jeg har en RXV-1900 som jeg har funnet ut at lipsync funksjonen ikke fungere automatiskt på. Leste litt på HDMI at det var hdmi 1.3 som måtte benyttes for å få lipsync til å fungere. Jeg har benyttet hdmi v1 kabler og lånte nye hdmi v1.3 kabler på Hifi-klubben i Grimstad. Men dette endret ikke noe :-(

Noen som vet hva årsaken til at RXV-1900 ikke fungerer??
    Finnes det noe oppgradering av firmwaren??

Er veldig takknemlig for svar på problemet jeg har med min kjære RXV 1900
    Det går bel ann og stille lipsync manuelt på avspillere som ikke støtter lipsync funksjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det går bel ann og stille lipsync manuelt på avspillere som ikke støtter lipsync funksjonen
    Har fått info om at blueray spiller ikke trenger å ha denne funksjonen og at det skal være RXV-1900 som styrer dette :-)
    Det fungerer hvis jeg går inn manuellt ja men da må jeg gå inn igjen å stille tilbake igjen etterpå. Dette er jo tungvint :-)

Side 60 av 72 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •