Yamaha RX-V1900/3900 - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1428
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Vet ikke om jeg forstår helt hva du mener, men du vil uansett ikke få noen lyd overført ved å koble via USB rett fra PC til receiveren. Men, om du har kjøpt DACMagic'en så vil det nok fungere. Du må altså koble DACMagic'en inn på en USB-port på PCen og ta en kabel videre fra DACen til receiveren, og da fortrinnsvis en digital coax eller en optisk sådan. Det er innganger for begge disse typene bak på receiveren.

Ja eg har forstått att det er slik for lenge siden:-D Men som sagt syntes eg det var litt vanskeleg å forklare hvordan eg tenkte siden eg var forvirret over det de sa i butikken der eg kjøpte pc'n og det eg ble forklart her. Eg viste ikke hvem eg skulle høre på da eg fikk helt ulike svar i butikken og her. I tillegg hadde eg dårlig tid viss eg skulle få noen eg kjenner (som var i Bergen i dag og kommer hjem i morgen) til å rekke å kjøpe DacMagicen før HiFi Klubben stengte:-D Så var nokk VELDIG stresset også. Og når eg er helt grønn når det kommer til pc med tanke på USB o.s.v så ble det ikke lettere av den grunn:-D

Eg viste att 1900'n tar i mot lyd på USB inngangen i fronten og det eg ikke forstod var att det må instaleres drivere eller noe på pc'n for å få den til å fungere sammen med DacMagic. Da blir det godlyd håper eg Det blir i allefall bedre enn ut fra hodetelefon utgangen på denne pc'n rekner eg med Kommer til å koble analogt fra dac til forsterker:-D Dacen gjør jo om digitalt signal til analogt signal og eg skall koble det til en stereo forforsterker (som har prosessor inngang som 1900 er koblet til):-D Skall selvfølgelig prøve å koble DacMagic'n til 1900'n også for å se hva som blir den beste match Blir spennende

Kanskje like vanskelig å forstå denne frorklaringen så da tror eg det enkleste er å skrive det enkelt og greit: Nå vet eg hvordan det fungerer og eg hadde jo ikke kjøpt DacMagic'n viss eg ikke var sikker på det:-D

Men uansett. TUSEN TAKK for hjelpen:-D Skulle hørt på dere fra starten av og ikke hengt meg opp i det som de sa i butikken selv om de heller ikke kann klandres siden det er en data butikk og ikke hifi butikk:-D Det er kunn min feil att det ble så mye att og fram:-D

Gleder meg veldig til eg får den i morgen
    Håper og tror det blir bra:-D

Edit: la til ett par ord

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Merk deg butikker som Elkjøp osv ikke alltid de ansatte er kompetent i jobben sin.

Ja det er sant det, men tror eg skall ta på meg skulden for min egen forvirring:-D Eg burde hørt på dere helt fra starten av:-D

Takker for hjelpen og må si att uten dere hadde det ikke blitt noen DacMagic. Så tusen takk for tålmodigheten og betryggende svar:-D Nå er det bare å glede seg:-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Eg viste att 1900'n tar i mot lyd på USB inngangen i fronten
    Nei, den gjør ikke det. I den USB-inngangen på fronten av RX-V1900 kan du kun plugge inn enten minnepinner eller enkelte mp3-spillere, og receiveren klarer da å spille av evt. WAV/PCM/MP3 og WMA-filer som ligger lagret på minnepinnen/spilleren.

Uansett, lykke til med DACMagic'en. Håper du får det til relativt smertefritt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den gjør ikke det. I den USB-inngangen på fronten av RX-V1900 kan du kun plugge inn enten minnepinner eller enkelte mp3-spillere, og receiveren klarer då å spille av evt. WAV/PCM/MP3 og WMA-filer som ligger lagret på minnepinnen/spilleren.

Uansett, lykke til med DACMagic'en. Håper du får det til relativt smertefritt.

Dårlig forklart av meg igjenn Har aldri tenkt å koble DacMagic til den USB inngangen. Har som nevnt i forrige innlegget mitt tenkt å koble den til på en av de analoge inngangene på forsterkeren. Vet att den USB inngangen tar minnepenn og innrømmer lett att eg ikke viste om en kunne plugge inn USB fra pc til USB på 1900 helt i starten siden eg som sagt var helt fersk på dette med USB og hvordan koble lyd fra pc til forsterker. Nå vet eg att det ikke går, men eg forklarer vel dårlig.

Eg viste den spiller av musikk fra minnepenn og når eg ikke viste bedre i starten ville eg prøve å koble pc fra USB inn på USB på forsterker for å finne ut om det ble lyd, men det ble ikke noe av siden butikken ikke hadde kabel med lik USB i begge ender. Eg har jo lest det du har skrevet så etter det dere har forklart meg så går det ikke å koble USB fra pc rett inn på USB inngangen på 1900'n så det viste eg, men eg forklarer dårlig og formulerer meg dårlig og det beklager eg.

Det er ikke alltid det kommer riktig ut det eg prøver å forklare så nå gidder eg ikke prøve å forklare mer siden eg ikke er så flink til å formulere meg riktig og da blir det bare misforståelser.

Håper det går greit å legge inn drivere eller hva det heter ja:-D

Mulig eg formulerer meg dårlig nå også, men eg HAR FORSTÅTT hvordan det er nå:-D Uff hvorfor skall eg prøve å forklare ting når eg ikke klarer å gjøre det slik att folk forstår meg. Så nå sier eg takk for meg:-D

Men uansett tusen takk for hjelpen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg tror nok den funker på USB-utgangen din også:

Sitat:
    Additionally, you can connect DacMagic directly to your PC using a USB connection (no drivers needed) and dramatically improve the quality of your digital music. Once upsampled, DacMagic offers both balanced XLR outputs and unbalanced RCA outputs for superior quality analogue transfer.

Her står det att det ikke trengs noen drivere.

Og her skriver du att det trengs drivere som er satt opp riktig.

Sitat:
    Det stemmer forsåvidt at USB utgangen i utgangspunktet ikke er noen ren lydutgang som forer ut lydsignaler. Men , jeg er rimelig sikker på at også USBen på din vil fore ut de nødvendige signalene hvis det er tilkoblet en enhet som ber om det (eksempelvis en DAC Magic), og hvor driverne er satt opp riktig. Har i alle fall ikke støtt på noen PC hvor dette ikke var tilfelle. MiniPC'er skulle ikke være noe unntak.

Dette er ikke ment som kritikk selvfølgelig, men eg lurer bare på om det er plug and play eller om eg faktisk må innstalere drivere eller noe for å få det til å virke skikkelig:-D

Har du erfaring med dette? Har du erfaring med DacMagic hadde det vært fint med informasjon om eg trenger å innstalere noe for å få det til å virke skikkelig:-D

Blir VELDIG takknemlig for svar:-D Som du sikkert har fått med deg så er eg ikke så flink med pc, drivere, programvare o.s.v:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du må gjøre så får du med alt du trenger om du kjøper en DAC magic. Og om du må installere drivere er det bare en gang , så er det plug and play

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Uansett hva du må gjøre så får du med alt du trenger om du kjøper en DAC magic. Og om du må installere drivere er det bare en gang , så er det plug and play

Ok:-D

Er bare litt spent på om eg får det til, men det går sikkert bra:-D

Du og Stevens har vært til stor hjelp så tusen takk til dere:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Web browser PDA

Er det noen som har klart å få web browser fra RX-V3900 på en PDA?
    Går fint på PC'en, men hadde hvert genialt på en PDA eller en HTC.
    Venere 3.0 og Center- Hegel H200-Abrahamsen V 6.0-Yamaha RXV 2067-Mozart HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei:-D

Håper noen kann hjelpe meg med noe eg ikke har erfaring med:-D

Har en mini pc og er usikker på om det går å koble denne til RX-V1900'n for avspilling av musikk.

Beklager att eg er helt grønn på dette, men har aldri brukt pc til å spille av musikk på før

Eg vet jo att når eg har mini pc så er lydkort alt for dårlig til å få godkjent lydkvalitet. Eg har 3 x USB 2.0 port og en VGA port fra mini pc. Mini pc'n har 1 GB minne og 160 GB hard disk om det skulle ha noe å si.

Hvordan kann eg koble til denne pc til 1900'n og bruke den som mediasenter? Det er kunn snakk om musikk avspilling og ikke film.

Har hørt om Spotify og nettradio som eg er blitt fortalt skall være mye bra musikk å velge i. Kann også tenke meg å laste ned musikk fra Itunes viss denne pc'n er god nokk til å bruke til å spille av musikk. Men det hadde vært greit å bruke tv som skjerm til dette bruket da det hadde blitt mer oversiktlig, men det er ikke ett must:-D

Er det noen som kann hjelpe meg og kann forklare om det går å koble denne mini pc'n til 1900'n og hvordan det gjøres?

Når eg skriver mini pc så mener eg akkurat det:-D Den har bare 11" skjerm:-? Så da vet dere i alle fall att dette er en mini pc som i utgangspunktet ikke kann brukes til så store oppgaver. Er også litt urolig for om det kommer til å hakke når eg skall spille av musikkfiler eller høre på nettradio o.s.v?

Det er en ACER av denne typen: Elkjøp - Acer Aspire 751h

Da er det kanskje lettere å svare på spørsmålene mine når dere får se på spesifikasjoner på pc'n Har som sagt ingen erfaring med pc og hvilke muligheter eg har eller eventuelt ikke har med denne mini pc'n

Så da håper eg att dere som har mer kunnskap om dette enn meg kann hjelpe meg litt med det eg lurer på:-D Er det i det hele tatt mulig og bruke denne lille pc'n til dette? Hva trenger eg av kabler og utstyr (DAC o.s.v)

Trenger eg en egen DAC eller går det å koble denne pc direkte til 1900'n? Ser det er en inngang i front på 1900'n som det står USB på. Kann den brukes? Blir det i så fall DAC'n i RX-V1900 som står for lyden da eller er det lydkortet i pc'n som bestemmer kvaliteten?

Finnes det DAC med USB inngang og kann USB 2.0 overføre lyd? (Det er 3 x USB 2.0 på denne mini pc''n)

Beklager att det ble så mange dumme spørsmål, men er som sagt helt grønn på dette:-?

Blir VELDIG takknemlig for alle svar, tips og råd eg kann få om dette:-D

Edit: La til en link av mini pc'n slik att det er lettere å se hvilken mini pc det er snakk om.

Litt lettere for dere å se hva den har og ikke har av tilkoblinger og om den er god nokk (kraftig nokk) til å spille av musikk på nettradio og Spotify Den må også kunne spille av musikk filer som eg kann kjøpe på Itunes

Får eg til dette blir det sikkert mye god musikk å velge i på nettradio og ikke minst Spotify. Det blir også mye enklere å kjøpe musikk ved å laste ned musikken direkte til pc selv om eg fortsatt kommer til å kjøpe de beste platene på cd

ER VELDIG spent på om det kommer til å fungere og om pc'n har det som trengs for å få dette til å fungere sammen med 1900'n

Trenger all hjelp eg kann få som sagt siden eg ikke vet så mye om hvilke krav til pc o.s.v som kreves

Hei,
    Har du prøvd web browseren?
    Da må du ha nettverkskabel tilkoplet receiveren, da er det bare å slå inn ip adressen som receiveren har fått på din exploreren på din PC, så dukker web browseren opp, og du kan spille av musikken du har på PC'en(PC'ene). MVH Sven O

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sven.o
    Hei,
    Har du prøvd web browseren?
    Da må du ha nettverkskabel tilkoplet receiveren, da er det bare å slå inn ip adressen som receiveren har fått på din exploreren på din PC, så dukker web browseren opp, og du kan spille av musikken du har på PC'en(PC'ene). MVH Sven O

Er nesten helt sikker på att 1900'n ikke har nettverkstilkobling og slik web browser, men dere får heller rette på meg om eg tar feil:-D

Nå har eg i alle fall kjøpt en Cambridge DacMagic og er VELDIG fornøyd med lyden:-D

Edit: Har kunn prøvd Spotify og der er det veldig mye musikk å velge i

Så nå har eg plutselig litt mer musikk å høre på for å si det mildt Rekner med det er komprimert musikk som ligger der, men det er helt utrolig hvor bra lyden blir takket være DacMagic:-D En fornuftig oppgradering for meg i allefall siden lydkortet i pc'n ikke er mye å skryte av.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er korrekt. V1900 har ikke nettverkstilkobling.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Det er korrekt. V1900 har ikke nettverkstilkobling.

Det var det eg tenkte og da ble mitt valg å kjøpe en DAC med USB inngang som ikke var alt for dyr og som ofte blir nevnt her på forumet:-D Hadde ikke lyst til å bruke hodetelefon utgangen på denne pc'n. Har hørt mye bra om DacMagic og eg kommer til å prøve å koble til min gamle cd spiller også for å høre om det også blir en oppgradering:-D

Ett par tester:

Digital Magi - Lyd og Bilde

Stereophile: Cambridge Audio Azur DacMagic D/A converter

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    •4-bånds grafisk equalizer på subwooferutgang (2-bånds for V1900)

Var rimelig int i 1900 før dette kom på banen. Mon tro hvordan 2065 blir...
    Yamaha Norge bekreftet akkurat at V2065 har samme EQ for sub som V1900, altså 2-bånds GEQ (V3900 har 4-bånds PEQ).

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom 2065 har 2 sub ut er det da 2 frekvenser pr kanal eller totalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten helt sikker på att 1900'n ikke har nettverkstilkobling og slik web browser, men dere får heller rette på meg om eg tar feil:-D

Nå har eg i alle fall kjøpt en Cambridge DacMagic og er VELDIG fornøyd med lyden:-D

Edit: Har kunn prøvd Spotify og der er det veldig mye musikk å velge i

Så nå har eg plutselig litt mer musikk å høre på for å si det mildt Rekner med det er komprimert musikk som ligger der, men det er helt utrolig hvor bra lyden blir takket være DacMagic:-D En fornuftig oppgradering for meg i allefall siden lydkortet i pc'n ikke er mye å skryte av.
    Ups!:???: Godt at det ligger noe ekstra teknikk i de kronene som jeg har betalt ekstra for en 3900 Streamingen virker i hvertfall som en kule, med veldig bra lyd(Så god som komprimert lyd kan gi)!! MVH Sven O

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har klart å få web browser fra RX-V3900 på en PDA?
    Går fint på PC'en, men hadde hvert genialt på en PDA eller en HTC.
    Ingen som har prøvd dette???

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups!:???: Godt at det ligger noe ekstra teknikk i de kronene som jeg har betalt ekstra for en 3900 Streamingen virker i hvertfall som en kule, med veldig bra lyd(Så god som komprimert lyd kan gi)!! MVH Sven O

Det er bra du er fornøyd:-D Ja hadde eg hatt samme muligheten med 1900'n hadde eg jo sikkert brukt 1900'n slik som du bruker din 3900 i starten i allefall:-D

Har en stereo forforsterker (Rotel RC-1580) med prosessor inngang som eg bruker til musikk i stereo. Når eg ser på film eller tv med 1900'n kann eg fortsatt bruke effektforsterkeren på front høgtalerne siden eg har prosessor inngang på Rotel'n:-D

Bruker anlegget mest til musikk og da var en stereo forforsterker en stor oppgradering for meg:-D Har koblet DacMagicen til stereo forforsterkeren (Rotel RC-1580) siden det ble mye bedre lyd med den enn med 1900'n som forforsterker. Prøvde med 1900'n og det ble jo veldig bra med den også, men som sagt ble det mye bedre med Rotel'n og det skulle bare mangle med tanke på att RC-1580 stereo forforsterkeren alene koster ca. det samme som 1900'n:-D

Så eg er nokk VELDIG fornøyd med hvor bra lyd det er på komprimert musikk ved hjelp av DacMagic og stereo oppsettet mitt også:-D

Håper du får svar på spørsmålet ditt, men eg har desverre ikke grei på slikt.

Håper du finner ut av det:-D

Lykke til:-D

Edit: Selv om 1900'n ikke har nettverkstilkobling må eg forresten få takke deg for att du prøvde å hjelpe meg Setter stor pris på det Er helt grønn på pc og da setter en jo stor pris på alle forslag, tips og hjelp en kann få.

Nå fungerer det i allefall helt utrolig bra og med en lydkvalitet på komprimert musikk eg ikke trodde var mulig å få med musikk fra nettet som for eksempel Spotify som eg bruker veldig mye nå Spotify er helt konge og det er DacMagicen også Angrer ikke ett sekund på att eg kjøpte den. Det var en billig oppgradering etter min mening

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har prøvd dette???
    Interessant tanke, kanskje det går med i-pod også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for en tid tilbake skrevet et innlegg om det styring av 3900 med IPOD, som noen svarte på. Men ja, det fungerer med IPOD. Det er noe treg respons når man trykker, men det går fint å styre anlegget for grunnleggende ting.

Jeg har koblet til en ekstern disk på 500GB og IPOD'en bruker noe lenger tid for å lese innholdet på disken enn PC'ene i huset. Men det fungerer fint. Jeg er veldig fornøyd med løsningen. Skulle dog ønske det grafiske var hakket penere.
    Itunes eller det grafiske grensesnittet til Squeezebox Duet hadde vært fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ettersom 2065 har 2 sub ut er det da 2 frekvenser pr kanal eller totalt?
    Yamaha Norge har informert meg om at EQ er felles for de to sub-utgangene og man må derved opp på Z11 for å få separat EQ på de 2 sub-utgangene (siden V3900 og Z7 kun har 1 sub-utgang)...

Side 59 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •