Yamaha RX-V1900/3900 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 72 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1428
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet ikke om det er nevnt noen plass tideligere , men de ble så frykteligt mye å lette igjenom.

Hva er Signal to noise på rx1900 ?

Når jeg spiller musikk så får jeg støy/susing , men når jeg switcher over til pure direct er dette borte . Hva kommer dette av

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen ulemper/negativt og si om bi-amping?
    Stresser det forsterkeren på noen måte etc.?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei:-D

Håper noen kann hjelpe meg med noe eg ikke har erfaring med:-D

Har en mini pc og er usikker på om det går å koble denne til RX-V1900'n for avspilling av musikk.

Beklager att eg er helt grønn på dette, men har aldri brukt pc til å spille av musikk på før

Eg vet jo att når eg har mini pc så er lydkort alt for dårlig til å få godkjent lydkvalitet. Eg har 3 x USB 2.0 port og en VGA port fra mini pc. Mini pc'n har 1 GB minne og 160 GB hard disk om det skulle ha noe å si.

Hvordan kann eg koble til denne pc til 1900'n og bruke den som mediasenter? Det er kunn snakk om musikk avspilling og ikke film.

Har hørt om Spotify og nettradio som eg er blitt fortalt skall være mye bra musikk å velge i. Kann også tenke meg å laste ned musikk fra Itunes viss denne pc'n er god nokk til å bruke til å spille av musikk. Men det hadde vært greit å bruke tv som skjerm til dette bruket da det hadde blitt mer oversiktlig, men det er ikke ett must:-D

Er det noen som kann hjelpe meg og kann forklare om det går å koble denne mini pc'n til 1900'n og hvordan det gjøres?

Når eg skriver mini pc så mener eg akkurat det:-D Den har bare 11" skjerm:-? Så da vet dere i alle fall att dette er en mini pc som i utgangspunktet ikke kann brukes til så store oppgaver. Er også litt urolig for om det kommer til å hakke når eg skall spille av musikkfiler eller høre på nettradio o.s.v?

Det er en ACER av denne typen: Elkjøp - Acer Aspire 751h

Da er det kanskje lettere å svare på spørsmålene mine når dere får se på spesifikasjoner på pc'n Har som sagt ingen erfaring med pc og hvilke muligheter eg har eller eventuelt ikke har med denne mini pc'n

Så da håper eg att dere som har mer kunnskap om dette enn meg kann hjelpe meg litt med det eg lurer på:-D Er det i det hele tatt mulig og bruke denne lille pc'n til dette? Hva trenger eg av kabler og utstyr (DAC o.s.v)

Trenger eg en egen DAC eller går det å koble denne pc direkte til 1900'n? Ser det er en inngang i front på 1900'n som det står USB på. Kann den brukes? Blir det i så fall DAC'n i RX-V1900 som står for lyden da eller er det lydkortet i pc'n som bestemmer kvaliteten?

Finnes det DAC med USB inngang og kann USB 2.0 overføre lyd? (Det er 3 x USB 2.0 på denne mini pc''n)

Beklager att det ble så mange dumme spørsmål, men er som sagt helt grønn på dette:-?

Blir VELDIG takknemlig for alle svar, tips og råd eg kann få om dette:-D

Edit: La til en link av mini pc'n slik att det er lettere å se hvilken mini pc det er snakk om.

Litt lettere for dere å se hva den har og ikke har av tilkoblinger og om den er god nokk (kraftig nokk) til å spille av musikk på nettradio og Spotify Den må også kunne spille av musikk filer som eg kann kjøpe på Itunes

Får eg til dette blir det sikkert mye god musikk å velge i på nettradio og ikke minst Spotify. Det blir også mye enklere å kjøpe musikk ved å laste ned musikken direkte til pc selv om eg fortsatt kommer til å kjøpe de beste platene på cd

ER VELDIG spent på om det kommer til å fungere og om pc'n har det som trengs for å få dette til å fungere sammen med 1900'n

Trenger all hjelp eg kann få som sagt siden eg ikke vet så mye om hvilke krav til pc o.s.v som kreves

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke en slik kabel som har 3,5mm jack i enne enden (skal inn i PCen) og 2stk RCA i andre enden ( hvitt og svart , som du kobler til f.eks en av inngangene bak forsterkeren , eller i fronten )

1900 har egen dac som benytes , men ellers er det jo et par gode dac alterantiver , den Dac Magic som mange har gitt skrytt til
    (mange andre DAC alterantiver , så bare diskuter med folka)

Samt så har Yamahaen din en modus som heter "Enhancer" som skal forbedre kvaliteten litt på filmer som mp3.

Men kjøp først en slik kabel og test koster ikke mer en 100kr maks , så kan du se om du blir fornøyd med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Du kan bruke en slik kabel som har 3,5mm jack i enne enden (skal inn i PCen) og 2stk RCA i andre enden ( hvitt og svart , som du kobler til f.eks en av inngangene bak forsterkeren , eller i fronten )

1900 har egen dac som benytes , men ellers er det jo et par gode dac alterantiver , den Dac Magic som mange har gitt skrytt til
    (mange andre DAC alterantiver , så bare diskuter med folka)

Samt så har Yamahaen din en modus som heter "Enhancer" som skal forbedre kvaliteten litt på filmer som mp3.

Men kjøp først en slik kabel og test koster ikke mer en 100kr maks , så kan du se om du blir fornøyd med det.

Det står i bruksanvisningen til pc'n att det er en øretelefon utgang. Den har vel en liten forsterker innebygd som en stiller volum med i pc'n når en bruker øreklokker. Er redd det kann bli litt skurring viss eg bruker den og er litt usikker på om DAC i 1900 blir brukt når en bruker øretelefon utgangen på pc'n:-?

Ønsker så ren lyd som mulig (er litt kresen) og lurer på om eg kann bruke USB inngangen som er i front på 1900'n? Er det DAC'n i 1900'n som blir brukt da?

I tilfelle det går å overføre lyd med USB 2.0 fra pc til USB inngangen i front på 1900'n så er vel det kanskje en bedre løsning i allefall vis det er DAC'n i 1900'n som blir brukt. Den er uansett bedre enn lydkortet i denne pc'n

Men som sagt kann eg ingenting om dette så kunne tenke meg å vite om det er en mulighet å kobole til med USB og om det er en bedre løsning:-D

Vet en ekstern DAC er det beste, men det blir for dyrt for meg nå, men kanskje den Dac Magic kann bli en oppgradering senere. Det er vel denne du tenker på: Annet tilbehør: CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter

Takk for svar yuri555:-D Vet du om det er mulig å bruke USB 2.0 ut fra pc og inn på USB som er på 1900'n? (vet ikke hva USB 2.0 vil si, men det er det som står i spesifikasjoner på pc'n)

Håper på flere forslag/innspill fra andre med erfaring også med tanke på om det er en mulighet med USB tilkobling og om det da er DAC i 1900'n som blir brukt:-D

Edit: La til ett par ord om øretelefon utgangen på pc'n

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker 3,5mm jacken , så sendes signalet videre til Yamahaens DAC som tar seg av jobben , om du kan bruke USB direkte til forsterkeren er jeg usikker på , hadde jeg hatt en usb kabel så skulle jeg testet det , men har ikke. Bare å prøve om du har en ligene. Men tror ikke kvaliteten blir noe bedre med direkte kobling med USB kabel iforhold til 3,5mm jacken.

Ekstern DAC er et bedre alternativ , som sagt du kan kjøre en stander kabel nå og kjøpe DAC senere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Om du bruker 3,5mm jacken , så sendes signalet videre til Yamahaens DAC som tar seg av jobben , om du kan bruke USB direkte til forsterkeren er jeg usikker på , hadde jeg hatt en usb kabel så skulle jeg testet det , men har ikke. Bare å prøve om du har en ligene. Men tror ikke kvaliteten blir noe bedre med direkte kobling med USB kabel iforhold til 3,5mm jacken.

Ekstern DAC er et bedre alternativ , som sagt du kan kjøre en stander kabel nå og kjøpe DAC senere

Da har eg funnet ut att USB 2.0 fra pc'n som eg har ikke overfører lyd så da må det bli øretelefonutgangen

Edit: Fann ut att USB fra denne pc'n ikke overfører lyd så slettet mye unødvendig spørsmål

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo evt. forsøke med en slik en: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/54089

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Du kan jo evt. forsøke med en slik en: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/54089

Ja hadde eg hatt digital utgang på pc'n så hadde det vært ett veldig bra alternativ

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg tror nok den funker på USB-utgangen din også:

Additionally, you can connect DacMagic directly to your PC using a USB connection (no drivers needed) and dramatically improve the quality of your digital music. Once upsampled, DacMagic offers both balanced XLR outputs and unbalanced RCA outputs for superior quality analogue transfer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg tror nok den funker på USB-utgangen din også:

Det går ikke har eg fått forklart. Den USB 2.0 som er på denne pc'n er helt flat og kann brukes sammen med minnepenn. Ser på baksiden av den DAC'n att den USB'n ser annerledes ut. (mer firkantet og ikke helt flat slik som den som er på denne pc'n desverre:-?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er en helt vanlig USB kabel det. Helt vanlig at den er flat i den enden som går inn i PCen og mer firkantet i den enden som plugges inn i f.eks. eksterne harddisker, skrivere, osv.

Sånn som denne: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er en helt vanlig USB kabel det. Helt vanlig at den er flat i den enden som går inn i PCen og mer firkantet i den enden som plugges inn i f.eks. eksterne harddisker, skrivere, osv.

Sånn som denne: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Er du helt sikker? De sa på butikken att den ikke overfører lyd:-? Det står i bruksanvisningen att det er USB 2.0. Kann det ha noe å si kanskje? Det er jo en mini pc. Men er det slik som du sier blir eg VELDIG glad, men eg må finne det ut helt sikkert før eg kann kjøpe DAC Magic. Tørr ikke glede meg for tidlig

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er helt sikker på at dette er en vanlig USB kabel.

(USB 2.0 betyr bare at den følger den nyeste og raskeste USB standarden. Dette er standard på nær sagt alle PCer i disse dager.)

Det stemmer forsåvidt at USB utgangen i utgangspunktet ikke er noen ren lydutgang som forer ut lydsignaler. Men , jeg er rimelig sikker på at også USBen på din vil fore ut de nødvendige signalene hvis det er tilkoblet en enhet som ber om det (eksempelvis en DAC Magic), og hvor driverne er satt opp riktig. Har i alle fall ikke støtt på noen PC hvor dette ikke var tilfelle. MiniPC'er skulle ikke være noe unntak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja man kan kjøre USB kabel til DAC Magic forså sende videre med digital kabel til Reciveren

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Da må eg skynde meg en tur ned på butikken og kjøpe meg en slik kabel å teste.
    Skall gi tilbakemelding hvordan det går
    Takk for hjelpen Må skynde meg fordi viss eg får lyd ut fra usb på pc så vurderer eg Dac Magic

Edit: Viss eg får lyd ut fra USB på PC blir det vselvfølgelig USB inn på Dac Magic og analog inn på receiveren

Kommer med tilbakemelding. Håper de har kabel inne så eg får testet på 1900'n da

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du kan ikke bare kjøre en slik USB kabel rett fra PCen og inn i USB-uttaket på receiveren. Det blir ingen lyd av det.

Og, som Yuri sier, du kan kjøre med USB fra PC til DAC, og med enten analoge phono-kabler eller digital coax eller optisk videre inn i receiveren. Du kan ikke kjøre USB ut av DACen og inn i receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du kan ikke bare kjøre en slik USB kabel rett fra PCen og inn i USB-uttaket på receiveren. Det blir ingen lyd av det.

Og, som Yuri sier, du kan kjøre med USB fra PC til DAC, og med enten analoge phono-kabler eller digital coax eller optisk videre inn i receiveren. Du kan ikke kjøre USB ut av DACen og inn i receiveren.

Mulig eg forklarte meg litt dårlig siden eg var litt stresset og hadde dårlig tid før butikken stengte, men det var ikke det eg mente:-D Har kunn snakket om lyd ut fra USB på pc'n og inn på USB INNGANGEN i fronten på 1900'n:-D

Var ment å prøve en USB kabel fra pc'n og inn på USB inngangen i front på 1900'n (altså kabel med "flat" USB i begge ender. USB ut fra pc og inn på USB inngangen i front på receiveren) for å få bekrefte om det ble lyd ut fra USB utgangen på pc'n og inn via USB inngangen i front.

Det var jo det eg måtte finne ut før eg kunne kjøpe Dac Magic siden eg fikk forklart fra butikken att det ikke var lyd ut fra USB'n på pc'n. Noe de på butikken i utgangspunktet sikkert har rett i og att det sikkert er som du nevner over her att det må innstaleres en programvare på pc'n først:-D Eg vet jo ikke om det er slik siden butikken ikke hadde slik kabel og da fikk eg ikke prøvd med kabel som passet og eg har jo ikke greie på dette (mildt sagt) :-D

Beklager att eg var litt stresset og kanskje ikke fikk med meg alt som ble skrevet, men eg fikk med meg nokk til å forstå att det kommer til å fungere på mini pc'n min også siden det fungerer på alle andre maskiner:-D

Nå har eg i allefall kjøpt Dacen og gleder meg til eg får den i morgen:-D Rekner med det må innstaleres en programvare eller noe når eg skall koble pc til DacMagicen for å få det til å fungere. Håper det ikke er så vanskelig:-D

Føler meg trygg på att dette går bra nå. Er ikke så enkelt når en ikke har greie på det og ønsker jo å være sikker på att alt kommer til å fungere før en kjøper noe:-D

Tusen takk for hjelpen yuri555 og Stevens:-D

Edit: beklager på forhånd att eg ikke er så flink til å formulere meg. Er ikke så flink til å forklare desverre

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg forstår helt hva du mener, men du vil uansett ikke få noen lyd overført ved å koble via USB rett fra PC til receiveren. Men, om du har kjøpt DACMagic'en så vil det nok fungere. Du må altså koble DACMagic'en inn på en USB-port på PCen og ta en kabel videre fra DACen til receiveren, og da fortrinnsvis en digital coax eller en optisk sådan. Det er innganger for begge disse typene bak på receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk deg butikker som Elkjøp osv ikke alltid de ansatte er kompetent i jobben sin.

Side 58 av 72 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •