Yamaha RX-V1900/3900 - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 72 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1428
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet hvor jeg kan finne Hjemmekino (magasinet) sin anmeldelse av Yamaha RX-V3900 ( har hørt det var Januar utgave 2009 )

veldig lyst og lese gjennom alt , samt alle de andre kandidatene.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer`n

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 3900 inn i hus , koblet opp med Klipsch oppsette og xtz suben. Kalibrert den ganske bra inn føler jeg , eq står på flat og har satt crossover 10-15hz over høytalerenes max grense som anbefalt , Kalibrert ganske manger.

Men jeg hadde en 663 før , og når jeg spilte -15db på denne så føltes det høyere ut enn når jeg spiller -15db på min nye rx-v3900.

Er det slik dette skal være ? da jeg synes dette er litt rart.

Har testet med 2 blu-rayer (Transformers og I am legende) bitestreamer (får opp TrueHD i displayet samt bruker Straight modus )

Noen som har svar på dette?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som står i displayet trenger du ikke å ta så nøye
    Dette kommer blant annet helt an på hvordan forsterkeren er kalibrert.
    Husk også på at høyttalere som får mer effekt låter mer uanstrengt (renere lyd) og dermed vil oppleves som om de spiller lavere.
    Faseproblemer med f.eks subwooferen vil også gjøre mye på lydtrykket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki , godt og høre , da jeg er veldig fornøyd med lyden. bare stusset litt på dette.

Men jeg merket når jeg kobler til min HTPC via HDMI , så blir ikke klippinga på skjermen 100% , jeg ser ikke de 2siste cm på vær siden av skrivebordet

Har ATI kort men jeg finner ingenplass i Catalyse controll panel hvor jeg kan tilpasse dette til tv skjermen , andre som har lignene problem stilling ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

hei jeg har gått til innkjøp av RXV3900, og har et lite problem.
    Når jeg kobler inn tv dekoderen min med en svideo kabel gjennom recieveren ut på hdmi til projektoren min, så blir bilde helt rødlig. Noen som vet hva dette kan være? Det er også en del små forstyrrelser på bilde.

Kan godt hende dette er svart på tidligere men jeg har følgt med på denne tråden en god del og kan ikke huske å ha lest om dette her.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du testa med en annen S-video kabel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe nei har jo ikke gjort det, for gå ned å kjøpe meg ny S-video kabel å prøve lykken igjen.:-P

ny kabel kjøpt det hjalp ikke gitt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hva som står i displayet trenger du ikke å ta så nøye
    Dette kommer blant annet helt an på hvordan forsterkeren er kalibrert.
    Husk også på at høyttalere som får mer effekt låter mer uanstrengt (renere lyd) og dermed vil oppleves som om de spiller lavere.
    Faseproblemer med f.eks subwooferen vil også gjøre mye på lydtrykket.

Er det normalt at volumet føles høyerer på HTPC (mp3/film i DD/DTS) enn på min Sony BDP-350 avspilling av TrueHD og DTS Master Audio ?

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-V3900 - "a-ha!" opplevelser i fleng..

På en ellers kjedelig søndag ettermiddag vil jeg gjerne fortelle om min første opplevelse med min nye RX-V3900, som jeg hentet på posten fredag ettermiddag. Kjøpt brukt av en av medlemmene på forumet, kom den elegant innpakket med sikkert 3 ruller teip snurret rundt emballasjen trygt frem fra det fjerne østland...

Hjemmekino-dilla begynte for noen år siden med innkjøp av projektør , og noen år etter det kom den første "skikkelige" forsterken i hus , en Harman Kardon AVR-445. En kraftpaklke på 19 kilo med krefter i lass å dung , inspirerte den til å handle inn nye høyttalere etter ukevis med lesing om klipsch på AVforum'et, og så var sirkuset seriøst i gang. Jeg har vært utrolig fornøyd med H/K'en, men allredede nå var den avlegs på den tekniske siden. 2 HDMI inn , ingen støtte for GUI via HDMI (Kun S-video) , Ingen støtte for HD-lyd, ingen oppskalering å i det hele tatt. På tide med en oppgradering, og etter å ha fulgt med i blader og her inne , var det ikke noe problem å velge dens avløser: Det måtte bli en 3900. Salg av Sub'en min og på samme tid som en en passende annonnse med en passende pris avtorget så var den på vei , litt snarere en planlagt.

Nå er jeg ikke av det kaliberet som kan sette meg ned å analysere lyden , slik jeg ser mange her klarer. Tilbakelent , varm , homogen , levende , tilstedeværende , er egentlig utrykk som ikke sier meg så mye. Jeg har mang en gang forsøkt, med seriøse anlegg i bil (100' kr ++ ), og nå i den senere tid i stua, men jeg innehar bare ikke det talentet. Skrikende diskanter og brumlete bass hører jeg ,bredde og til en viss grad dybde i lydbildet, og tar til takke med det. Så dette er ikke på noen som helst måte et innlegg om hvordan den låter , men heller hvordan den "oppleves" hvis dere forstår hva jeg mener.

Så var det på tide å sette i gang da, med oppkobling av 3900'en. Alle kabler ble nærmest røsket ut av H/K , og Yamaha'en ble koblet opp provosorisk for en kjapp test. På H/K'en har jeg , som nevnt , ikke hatt muligheten til å ha menyene via HDMI utgangen og måtte ha en seperat S-video kabel opp til prosjektøren for å kunne stille noe som helst. Vandt til en blå bakgrunn og pixelerte menyer ble Gui'et til Yamaha som å komme til himmelen. Nydelig bakgrunn og ekstremt mye bedre menyer. Litt film å musikk ble testet , men det ble mest igjennomgang av instillinger og lesing i bruksanvisning før natta kom.

Dagen etterpå gikk jeg grundig til verks og hadde stor-opprydning i "racket". Alt ble koblet i fra , og prosessen kunne begynne. Scart kabler, composite , S-video, coax og optiske kabler var nå en saga blott. Inn med EN enkel HDMI kabel og det var det hele. Når jeg så kabelsalaten etterpå ble jeg ganske fornøyd :

Kabler og en pensjonert H/K, samt tidenes styggeste fjernkontroll.

Nå skal det sies at jeg kjøpte squeezebox i forrige uke så jeg kunne fjerne en 10 meter lang usb-kabel jeg tidligere brukte for å styre musikk fra pc'en.Det var utrolig deilig å få vekk alt kabelspaghettien.

Samtidig så jeg endelig muligheten for å trigge effektforsterkeren min til å slå seg på når jeg skrur på resten. Tidligere har jeg måttet gå bort til effektforsterken å skru den på manuelt , siden harman kardon bruker styrespenning på 6volt. Hvilken befrielse!

Yamaha'en på plass i sitt nye hjem.

Så om sider , etter en auto-kalibrering var det på tide å teste om det var noe i det alle anmelderene skryter av , at Yamaha skal være så flinke med prossesering av sourround. Jeg har aldri blitt over-imponert over det H/K'en min har fått til med filmlyd. Da tenker jeg ikke på kvaliteten men hvor overbevisende surround effektene har vært. Det har vært en og annen effekt i bakkanalene , men liksom ikke helt det store. Slik jeg så det , lå begrensingen i lydsporet. Der tok jeg skammelig feil.

Det gikk ikke mange minuttene inn i første film før jeg forstod hva jeg hadde gått glipp av. Her ble jeg sugt inn i filmen , og lyden var overalt, uten at den var "inne" i høyttalerene. Selv om jeg ikke har fått montert presence høyttalerere enda lå dialogen langt over senter, og resten av lydbildet brettet seg ut over lerretet på en nydelig måte. Surroundkanalene fikk tydeligvis mye mer mat å jobbe med for nå var jeg plutselig midt "inni" filmen! Helikoptre som tidligere fløy fra venstre front og dukket opp i venstre surround (Jeg kjører bare 5.1) fløy nå jevnt forbi meg på HELE venstre siden av meg, og forsvant langt baki der en plass. Yamhahen hadde klart å interegrere ALLE høyttalerene mine! Alle ble integrerte med hverandre , og lydbildet ble mye bredere enn frontrekka, samt surroundkanlene ble mer "u-definerte" slik man ikke kunne pekt ut hvor dem stod om lyset var av.

Etter dette ble det fler filmer utover kvelden og tilslutt testet jeg med et par flac'er som igjen viste hva yamahaen var god for. Lydbildet mye bredere enn tidligere og senter var mye bedre definert, og lyden var knallbra. Pure Direct ga lyden et ytterligere løft , og jeg ble sittende langt ut i de sene nattetimer å høre på musikk , med et bredt smil fra øre til øre

Det er slike dager som dette som gjør det _virkelig_ kjekt å holde på med stereo og hjemmekino! Men.. nå må jeg tilbake i god-stolen!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i den etterhvert så betydelige Yamaha-klubben.
    Så flott at den ga deg det oppsettet ditt trengte, men dette kunne vi jo fortalt på forhånd

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Velkommen i den etterhvert så betydelige Yamaha-klubben.
    Så flott at den ga deg det oppsettet ditt trengte, men dette kunne vi jo fortalt på forhånd
    Håper da disse Yamahaene er så gode som folk her skal ha det til!
    Z7 kommer vel samtidig med nye høytalere om et par uker, og subber kommer en uke eller så etter det igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp kjører rx-v1900 til 7995,- Elkjøp - Yamaha RX-V1900 sort begge fargene. Kun i helga da...

Ny på forumet her så fant ut at den kansje ikke har no her å gjøre, men likevel så er det vel intressant for de som er ute etter en å få infoen før det er forsent...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke dette en pristråd, men denne prisen må være basert på forhandlerpris ifra 2008 da det ikke er mulig å gå så lavt uten tap med gjeldende forhandlerpris. Det er da sannsynligvis snakk om tømming av gammel lagerbeholdning.

Merk at gjeldende utsalgspris (pr. 20. april) for V1900 er 12 990, så her er det bare å slå til...

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en yamaha 1800.
    Har et spm.
    Jeg kan velge mellom Lfe both, subw, og none, tror jeg.
    også kan jeg velge mellom small og large. Men hvilken av de overstyrer hverandre?

Feks. hvis jeg velger Lfe sub. hva skjer da om jeg velger frontene å resten som large?

Står sikkert i bruksanvisningen men..

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har nå brukt i overkant av 2 timer på å lese gjennom alle 54 sider her..8)
    Men sitter fortsatt med ett spørsmål ang 3900 oppsett..
    Jeg har ett oppsett med xtz høyttalere. 99.26 front 99.25 center 93vmt surr og 2 stk 12" aktiv xtz subber.
    Lurer litt på instilling av lfe på 3900. Har nå satt alle høyttalere til small og 80hz og lfe til swfr. Det jeg ikke helt forstår er hva forskjellen er om jeg velger front+swfr eller bare swfr??? Noen som har noe erfaringer og anbefalinger??

Takker for alle svar..

Mvh:
    Olav.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare SWFR. Da får du LFE-kanal + alt under delefrekvens på høyttalere satt til SMALL avspilt i din sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt at alle høyttalerne er satt til SMALL:

Lyd fra subwoofer: Ingen forskjell mellom "Front+SWFR" og "SWFR"

Lyd fra fronter: "Front+SWFR" gir lave frekvenser også til frontene, uansett om disse er satt til SMALL. "SWFR" gir ikke lave frekvenser til frontene dersom disse er satt til SMALL.

Lyd fra øvrige høyttalere: Ingen forskjell mellom "Front+SWFR" og "SWFR"

Min anbefalte innstilling ved film er "SWFR".

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.. Alltid godt med litt bekreftelse når en er uviten:-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OJMARØ
    Hei.
    Jeg har nå brukt i overkant av 2 timer på å lese gjennom alle 54 sider her..8)
    Men sitter fortsatt med ett spørsmål ang 3900 oppsett..
    Jeg har ett oppsett med xtz høyttalere. 99.26 front 99.25 center 93vmt surr og 2 stk 12" aktiv xtz subber.
    Lurer litt på instilling av lfe på 3900. Har nå satt alle høyttalere til small og 80hz og lfe til swfr. Det jeg ikke helt forstår er hva forskjellen er om jeg velger front+swfr eller bare swfr??? Noen som har noe erfaringer og anbefalinger??

Takker for alle svar..

Mvh:
    Olav.
    SUBW = LFE + SUB (bassfrekvenser under x-over og LFE) blir sendt til subwoofer.
    Denne måten er og foretrekke med ditt oppsett.

Det du må gjøre er da og finne riktig X-over som gir best lyd og best frekvensrespons.

Side 54 av 72 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •