Yamaha RX-V1900/3900 - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1428
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har HD dekoder fra homebase. Får verken bilde/lyd med den kobla til receiver. Så må koble den direkte til tv. Virker fint på tv. Hadde vært greit med alle kilder koblet til receiver, så slipper jeg å bytte inngang på tv'en hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Har HD dekoder fra homebase. Får verken bilde/lyd med den kobla til receiver. Så må koble den direkte til tv. Virker fint på tv. Hadde vært greit med alle kilder koblet til receiver, så slipper jeg å bytte inngang på tv'en hele tiden.
    Hei

Har det samme problemet med Altibox-dekoderen og RX-V3900 jeg også. Hvis jeg resetter dekoderen, har jeg bilde mens dekoderen initialiseres, deretter mister jeg både lyd og bilde. Jeg har søkt en del på nettet rundt dette, og konklusjonen var at det oppstår problemet med HDMI-handshaken mellom dekoder og receiver. Jeg har opplevd samme problemet hos en venninne med en eldre LG-TV. Jeg mener dette er et problem Yamaha burde fikse da verken Pioneer-TVen eller Samsung-TVen min har tilsvarende problem. Jeg har oppdatert til siste versjon av firmwaren uten at dette har hjulpet.

MVH Roar

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde litt problemer med at det kom små krystaller i bildet når jeg kjørte PS3 gjennom v3900. Dette problemet kom ganske ofte, og jeg pleide å restarte alt for å få det til å bli bra, men var ikke alltid dette hjalp heller.

Jeg er nå kvitt problemet, og det viser seg at det rett og slett er kommet slark i HDMI-inngangen på forsterkeren. Det kan virke som at disse inngangene er av litt kjip kvalitet, da dette skjer. Forsterker står jo i ro, og jeg tar aldri inn og ut disse kablene, så synes det er merkelig at inngangen gir etter allerede. Etter å ha skiftet inngang fra HDMI 2 til HDMI3 er ikke dette er problem lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt rundt på forumet for å se om noen hadde funnet løsning på Yamaha, Altibox og HDMI-handshake, og det var det. For at dette skal fungere, må en få med HDMI-kabel fra Lyse visstnok.

Oppdatering: Da fikk jeg ny HDMI-kabel fra Viken, og da fikk jeg også signal gjennom receiveren. Lærdommen min er vel å være litt mer kritisk til de overprisede kablene som pushes av elektrokjedene.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...rt-skjerm.html

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller tro at det er innholdsleverandørenes begrensede erfaring innen produksjon av AV-hardware og manglende rutiner for kompatibilitetstesting som er årsaken.

Det er nok å nevne Canal Digital sine dekoderbokser for å understreke dette. Ikke er de særlig villige til å samarbeide med CE-produsentene heller.

Om du spør meg, så burde innholdsleverandørene konsentrere seg om nettopp innhold og heller samarbeide med seriøse CE-produsenter på hardwaresiden enn å forsøke å dekke alt selv. Men det har vel med kontroll å gjøre. I tillegg tar de godt betalt for disse plastboksene sine, selv de uten HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Jeg vil heller tro at det er innholdsleverandørenes begrensede erfaring innen produksjon av AV-hardware og manglende rutiner for kompatibilitetstesting som er årsaken.
    Er forsåvidt enig med deg generelt sett; men Altibox bruker bokser fra Motorola, og de har jo vært i elektronikkbransjen en stund :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prisene på Yamaha skutt i været i dag ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X63-modellene er nå i prinsippet ute av markedet, erstattet av X65-modellene. Jeg vet ikke om det har vært noen prisendring på disse. RXV 1900 og 3900 fortsetter en stund til. Prisene på disse har gått opp for noen uker siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På premiummodellene (V1900 og høyere) så har det vært 2 prisstigninger i år. Først den 15. januar og senere den 20. april.

Det er m.a.o. en stund siden siste prisøkning. Men forhandlere har jo ulik lagerkapasitet, så de med stort lager har kanskje solgt til gammel pris en stund etter prisøkningen..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neste generasjon ?

Er det noen rykter eller fakta om når arvtagerene for V1900/V3900 kommer på markedet ? Jeg har en V1600 og lurer stadig vekk på når det er lurt å hoppe på HD-lyd kjøret........

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V1900/V3900 vil nok leve med oss enda en stund. Det foreligger i alle fall ingen info ifra Yamaha om at nye modeller er ventet i nærmeste fremtid.

V765 erstatter V663 og V1065 erstatter V863 - that's it.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjeldende utsalgspriser (veil. priser pr. 20. april) er for øvrig som følger:

V1900: NOK 12 990,-
    V3900: NOK 17 990,-
    Z7: NOK 27 490,-
    Z11: NOK 56 890,-

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoarViken
    Sjekket litt rundt på forumet for å se om noen hadde funnet løsning på Yamaha, Altibox og HDMI-handshake, og det var det. For at dette skal fungere, må en få med HDMI-kabel fra Lyse visstnok.

Oppdatering: Da fikk jeg ny HDMI-kabel fra Viken, og da fikk jeg også signal gjennom receiveren. Lærdommen min er vel å være litt mer kritisk til de overprisede kablene som pushes av elektrokjedene.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...rt-skjerm.html
    No vært æ skræmt her.....
    Venter sårt på at Skagerak skal komme innom å sette opp Altibox her hos meg. Forventer jo selvfølgelig å kjøre dette gjennom RXV3900 og rett i tven.
    Kan det oppstå problemer her altså? Skal selvfølgelig bruke HDMI.

Noe jeg bør spørre montøren om når han er her?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    No vært æ skræmt her.....
    Venter sårt på at Skagerak skal komme innom å sette opp Altibox her hos meg. Forventer jo selvfølgelig å kjøre dette gjennom RXV3900 og rett i tven.
    Kan det oppstå problemer her altså? Skal selvfølgelig bruke HDMI.

Noe jeg bør spørre montøren om når han er her?
    Hei

Ikke noe å bli skremt for her :-) Altibox funker som bare det, men jeg måtte kjøre optisk fra Tven inn i V3900en og HDMI rett fra Altiboxen til Pionereen en stund inntil jeg fant ut at det var HDMI-kabelen som skapte problemer. Når du fyrer opp Altibox første gangen; husk å trykke "Meny" på første gule prikken og sett oppløsning til enten 720p eller 1080i. Prøv deg frem med hva du liker best. Fikk selv en ny Motorola-boks i går med ny type fjernkontroll. Pass på å få med HDMI-kabel. Enjoy!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hvordan får man displayet til å vise DTS/True HD?
    Alt min receiver viser er STRAIGHT, dette kunne jeg godt tenkt meg å fått til å vise Dolby True HD når jeg spiller av Blu-ray.
    Blu-ray spilleren er en Sony S350.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sende signalet som bitstream fra spilleren din så receiver dekoder signalet, da får du opp True Hd osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V3900:
    Jeg trenger kjapt svar på hvordan koble ut romkorreksjon å kjøre allt av frekvenser(ihvertfall for sub) ut flatt fra receiveren? Men det kan ikke være i pure direct, pga hovedpoenget er at subben skal få flat frekvenskurve inn fra receiver..

Skal instruere en annen, så har ikke anlegget selv her.

På forhånd takk for svar

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Gjeldende utsalgspriser (veil. priser pr. 20. april) er for øvrig som følger:

V1900: NOK 12 990,-
    V3900: NOK 17 990,-
    Z7: NOK 27 490,-
    Z11: NOK 56 890,-

Hm ser på 3900 eller 7Z selv men er søren ikke sikker.
    Z11 blir det ikke det er sikkert, men den er forrholdsvis like med tanke på effekt og inn og utganger.

Noen som har testet begge de to her?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TrueHD og DTS-HD MA

Hei

Har samme problem som nevnt over, det kommer ikke TrueHD eller DTS-HD MA i displayet når jeg spiller Blu-Ray og når jeg sjekker Signal Info ligger bitraten på vel 600 for Dolby Digital og rundt 1500 for DTS. Det kan se ut som om det kun er core-delen som overføres.

Jeg har en Panasonic DMP-BD30 som skal kunne overføre HD-lyd og jeg har satt HDMI-lyd til Bitstream. Bruker HDMI-kabel av type 1.3.

Receiver er v1900 og jeg har sjekket at det kun står AMP under Sound - HDMI - Audio. Tror ikke jeg har rotet til noen andre settinger som skulle ha noe å si, men man kan jo aldri vite...

Er det noen som kan gi meg noen tips om hvor jeg bør begynne å feilsøke?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivarreg
    Hei

Har samme problem som nevnt over, det kommer ikke TrueHD eller DTS-HD MA i displayet når jeg spiller Blu-Ray og når jeg sjekker Signal Info ligger bitraten på vel 600 for Dolby Digital og rundt 1500 for DTS. Det kan se ut som om det kun er core-delen som overføres.

Jeg har en Panasonic DMP-BD30 som skal kunne overføre HD-lyd og jeg har satt HDMI-lyd til Bitstream. Bruker HDMI-kabel av type 1.3.

Receiver er v1900 og jeg har sjekket at det kun står AMP under Sound - HDMI - Audio. Tror ikke jeg har rotet til noen andre settinger som skulle ha noe å si, men man kan jo aldri vite...

Er det noen som kan gi meg noen tips om hvor jeg bør begynne å feilsøke?
    Når du har slått på receiveren og valgt den inngangen som du har koblet DMP-BD30 til, så trykker du på AUDIO SELECT (på receiverns fjernkontroll) og velger AUTO.

Trykk så på STRAIGHT (på receiverns fjernkontroll).

Hjalp det?

Side 52 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •