Yamaha RX-V1900/3900 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1428
    Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er seneste software til 1900?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seeker-man
    Hva er seneste software til 1900?

Ingen ennå såvidt jeg vet...

Tror ikke det er kommet noen update her til lands iallefall..

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg trodde! Måtte bare sjekke

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    ops: Litt flau over misforståelsen, men en lærer av det også
    Ikke noe å være flau over. Hadde du ikke stilt spørsmålet, hadde du antageligvis ikke lært noe Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar - noe jeg er 110 % sikker på at er korrekt 8)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seeker-man
    Var det jeg trodde! Måtte bare sjekke
    Ifølge YAMAHAs hjemmesider så er det ikke kommet noen update til 1900 enda.

Iallefall sist jeg sjekket...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg satt avstanden tilbake til det reseiveren anbefalte, og nå er min Klipsch RT-10d meget bra integrert sammen med mine RF3 fronter, som også står som reseiveren stillte de til large. jeg er mektig imponert over lyden og det trykket det ble :-D . det eneste justeringen jeg har gjort er å øke volumet.
    Konklusjonen hjemme hos meg er: la avstands settingene som reseiveren setter være der de er.

Sitter og spiller ny Greenday nå, med en meget punchy bass :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ikke noe å være flau over. Hadde du ikke stilt spørsmålet, hadde du antageligvis ikke lært noe Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar - noe jeg er 110 % sikker på at er korrekt 8)
    Ja,det er sant

Nyttig informasjon for meg iallefall siden eg vurderer å teste auto setup nå snart (på tide å prøve iallefall og ikke være så redd for å gjøre noe galt)

Når eg kjøpte RX-V1900 vurderte eg å stille den inn med auto setup, men det ble til att eg brukte litt tid på å stille inn manuelt siden det var det eg var vant med fra før. Det vart en veldig stor opptur fra min gamle receiver:-D Det er vel en av grunnene til att eg ikke har tenkt på å prøve auto setup i ettertid.

Er VELDIG fornøyd med lyden slik det er nå selv om eg "bare" har stilt inn alt manuelt. Savner i grunn ikke noe i lydbildet og synes alt fungerer slik det skall etter min smak.

Men kan jo prøve å kjøre auto setup nå siden front høgtalerne nå er innspilt også:-D Det skader jo helt sikkert ikke å prøve og det er jo dumt å ikke teste det når en har muligheten

Det går vel å slette auto oppsett og stille inn manuelt igjenn viss en angrer også:-D

Ser jo att mange blir veldig fornøyd etter å kjørt auto setup og da kunne det vært gøy å prøve. Det kan jo tenkes att det faktisk blir enda en opptur:-D

Skall iallefall prøve hvordan det blir med avstanden receiver setter til sub først. Viss eg forandrer på det skall eg iallefall notere meg avstanden receiveren satte i tilfelle eg må gå tilbake på det

Takker for tipset:-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel å slette auto oppsett og stille inn manuelt igjenn viss en angrer også:-D
    Mulig jeg er på tynn is nå, men jeg prøvde en gang en Yamaha 3800 og den hadde mulighet til å lagre flere oppsett. Feks 1 manuelt oppsett og 1 auto-kalibrert oppsett. Det var mulighet til å lagre i hvertfall 4 oppsett mener jeg å huske, muligens flere - dette kan uansett andre bedre enn meg. Muligens det er mulig med flere oppsett på 1900 også? Det vet jeg ikke noe om. Du kan jo også justere på auto-kalibrerte oppsett i etterkant.

Bare et lite tips du kan prøve å finne ut av

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Mulig jeg er på tynn is nå, men jeg prøvde en gang en Yamaha 3800 og den hadde mulighet til å lagre flere oppsett. Feks 1 manuelt oppsett og 1 auto-kalibrert oppsett. Det var mulighet til å lagre i hvertfall 4 oppsett mener jeg å huske, muligens flere - dette kan uansett andre bedre enn meg. Muligens det er mulig med flere oppsett på 1900 også? Det vet jeg ikke noe om. Du kan jo også justere på auto-kalibrerte oppsett i etterkant.

Bare et lite tips du kan prøve å finne ut av

Takker for det:-D

Skall studere litt i manualen før eg begynner:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det:-D

Skall studere litt i manualen før eg begynner:-D
    Riktig som Msport sier. Hold inne 1 f.eks. et par sekunder, så kommer det opp at det er lagret. Kjør en autosetup og gjør det samme og lagre på 2. Så kan du trykke raskt to ganger på 1 for å laste inn instillingene igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Nå har jeg satt avstanden tilbake til det reseiveren anbefalte, og nå er min Klipsch RT-10d meget bra integrert sammen med mine RF3 fronter, som også står som reseiveren stillte de til large. jeg er mektig imponert over lyden og det trykket det ble :-D . det eneste justeringen jeg har gjort er å øke volumet.
    Konklusjonen hjemme hos meg er: la avstands settingene som reseiveren setter være der de er.

Sitter og spiller ny Greenday nå, med en meget punchy bass :-D :-D
    Hvor mye øker du volumet? På min ble volumet satt til -5,5. Jeg justerte det opp til 0,0. Skal prøve auto-setup på nytt, for å prøve avstandene receiveren anbefaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Riktig som Msport sier. Hold inne 1 f.eks. et par sekunder, så kommer det opp at det er lagret. Kjør en autosetup og gjør det samme og lagre på 2. Så kan du trykke raskt to ganger på 1 for å laste inn instillingene igjen

Det var jo enkelt og greit. Da skall eg gjøre det slik

Takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hvor mye øker du volumet? På min ble volumet satt til -5,5. Jeg justerte det opp til 0,0. Skal prøve auto-setup på nytt, for å prøve avstandene receiveren anbefaler.
    Jeg satte også volumet fra -5 til rundt 0 i reseiver, og fra -15 til - 10 på sub. da fungerer det veldig bra på de fleste cd plater. Men jeg merker at det er mye forskjell på innspillingene, så jeg justerer volumet litt (+-2) for å få det slik jeg vil ha det Det som er supert nå med sub er at jeg "kan" justere bass volum, det kunne jeg jo ikke før med bare fronthøyttalere, så jeg er storfornøyd.

Har ikke testet på film ennå, men jeg regner med fungerer like bra her.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt her og i PS3 tråden, men finner ikke et konkret svar på dette...
    1.Har 1900, og spiller dolby trueHD fra PS3, som er satt til linear PCM. I displayet på 1900 står det straight PCM. mottar jeg linear PCM? hører ingen soleklar forbedring over vanlig DD, derfor jeg blir usikker...

2. Har brukt Ypao, men etterpå endret crossover. ved straight mode, er Ypao innstillingene i bruk?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Det ukomprimerte lineære PCM-signalet fra en PS3 er av en eller annen grunn ikke optimalt, så dine observasjoner stemmer i så måte overens med mine egne og andres. Svakheten er å finne hos PS3.

2. Ja, YPAO er aktiv i STRAIGHT modus

Alan

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger en "billig" RX-V3900 i for tiden , om jeg tørr spørre ? Noen som vet eller har fått tilbud i det siste ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Har søkt her og i PS3 tråden, men finner ikke et konkret svar på dette...
    1.Har 1900, og spiller dolby trueHD fra PS3, som er satt til linear PCM. I displayet på 1900 står det straight PCM. mottar jeg linear PCM? hører ingen soleklar forbedring over vanlig DD, derfor jeg blir usikker...

2. Har brukt Ypao, men etterpå endret crossover. ved straight mode, er Ypao innstillingene i bruk?

PS3 sender HD lyd KUN som PCM.
    Den har ikke støtte for Bitstream.

Du vil få bare dolby digital eller DTS om du bruker bitstream.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Hva ligger en "billig" RX-V3900 i for tiden , om jeg tørr spørre ? Noen som vet eller har fått tilbud i det siste ?
    Mannen ovenfor din post... X3MHC - Din Hjemmekino Spesialist
    Må si du er avforum medlem så er det kansje noen %

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den brukt for 11 000kr for en uke siden.
    Tror nok det går ann å snakke til seg pris som ikke ligger så mye over det for en ny en også. Spørs hvor flink du er til å prute

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjapt spørsmål.

Kan noen her inne bekrefte eller avkrefte følgende?

Jeg har en Velodyne SMS-1. Den sender ut sine bilder til skjermen under kalibrering enten som S-video eller composit.
    Spørsmålet mitt er da: Vil min 3900 gjøre om s-video signalet og sende det ut over HDMI kabelen til skjermen min? Vil nødig legge opp flere kabler enn jeg må, men må jeg så må jeg.

Husker godt at min RXV1800 hadde et oversiktlig skjema der du så hva den konverterte, men finner ikke noe lignende til min 3900. Og tråden er lang som et vondt år i tillegg.....

Side 49 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •