Yamaha RX-V1900/3900 - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 72 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1428
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    xnn3882.

Tror det beste er å ha en optisk eller koaksial kabel fra pc til avr...

Eller via lan netverk...

PS!
    Nå har jeg ikke fått til netverket mellom avr og pcn med vista. Men XP pcn går fint. Får heller ikke kontakt til XP'en fra Vistaen, motsatt går fint. Står "access denied" Har delt mapper og tillat fildeling på begge pc'ene. Fint om noen har peiling... :?
    Prøvd og satt Passordbeskyttet deling til Av inne på nettverks og delingssenteret i Vista?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Yamaha RX-V3900 i går. Foreløpig har jeg ikke blu-ray. Bruker en Sony DVD/HD-opptaker som dvd-avspiller nå. Denne har ikke HDMI, så jeg kjøpte samtidig component og koblet til receiver. Det vil vel gi bedre bilde enn scart?
    Har en dekoder fra motorola som jeg har koblet inn via HDMI. Den virker helt fint tilkoblet direkte til tv, men på receiver får jeg ikke noe bilde (eller lyd). Hva kan det komme av?
    Dette er min første receiver med romkorreksjon. Her ble jeg veldig skuffet. Den skrudde ned volumet til suben så lavt, at bassen er helt fraværende. Jeg har selv gått inn og skrudd opp subvolumet, fra -4,5 til +0,5 og satt frontene som small og deling på 80. Det ble mye bedre. En ting som jeg synes er litt rart, er at bakhøyttalerene som er av samme merke/type (PSB Image 1B) har så forskjellig volum. Høyre -1,0 venstre +4,0.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke bilde gjennom HDMI på min nyankomne 3900.
    Om jeg velger en av inngangene som ikke er i bruk får jeg yamahamenyen opp på skjermen, men når jeg velger inngangen som blurayspillereren er koblet til blinker det grønt bilde på skjermen.
    dette gjelder bårde ps3 og blurayspilleren min.

Hva kan være feil?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Får ikke bilde gjennom HDMI på min nyankomne 3900.
    Om jeg velger en av inngangene som ikke er i bruk får jeg menyen opp på skjermen, men når jeg velger inngangen som blurayspillereren er koblet til blinker det grønt bilde på skjermen.
    dette gjelder bårde ps3 og blurayspilleren min.

Hva kan være feil?
    Virker som om det er meningen at du ikke skal ha Yamaha, mulig
    hjemmet ditt er allergisk mot de produktene:wink:
    Makan til uflaks du skal ha.

Sitter og hører på demo cd`n som du hadde med til devilej, mye bra musikk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Virker som om det er meningen at du ikke skal ha Yamaha, mulig
    hjemmet ditt er allergisk mot de produktene:wink:
    Makan til uflaks du skal ha.

Sitter og hører på demo cd`n som du hadde med til devilej, mye bra musikk.

He he, ja du sier noe.
    Siden jul har jeg hatt en 3900, 2stk z7 og en z11 og nå en 3900 igjen.
    Det positive er at denne fungerer på powerknappen foreløpig, men det gjelper jo lite når en ikke får sett film.

Hyggelig at du likte democd`n.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Problem løst

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan Denon cd spiller vil funke sammen med Yamaha receiver (3900)?

Har titta litt på Denon DCD 1500AE som mulig kandidat på sikt.

Denon spiller rent og pent, men kanskje litt lyst etter min smak, men vil dette matche bra ilag med Yamaha?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Noen som vet hvordan Denon cd spiller vil funke sammen med Yamaha receiver (3900)?

Har titta litt på Denon DCD 1500AE som mulig kandidat på sikt.

Denon spiller rent og pent, men kanskje litt lyst etter min smak, men vil dette matche bra ilag med Yamaha?
    Er ikke NAD'en din en ganske bra spiller da? Selv tenker jeg å bruke penger på en god DAC i stedet for ny spiller. Har for øvrig en gammel fin Denon DCD S10 som låter greit nok på 3900, men enda bedre når jeg kjører EC'en min på frontene. S10 er også litt lys og skarp, men blir fint balansert opp av denne forsterkeren som er mer mørk og myk enn receiveren.

Har veldig lyst til å prøve en Benchmark DAC-1. Venter på feriepenger...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rs-232

Er det noen som har prøvd å styre 3900 med RS-232? Eller har noe erfaring/link som kunne vise meg hvordan det gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PerEspen
    Er det noen som har prøvd å styre 3900 med RS-232? Eller har noe erfaring/link som kunne vise meg hvordan det gjøres.
    "Official" RX-V1900/RX-V3900 Thread - Page 93 - AVS Forum

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er på jakt etter en brukt Rx-V Reciever. Lurer på om det er noen særlig forskjell på 1900-3900 hvis jeg ikke trenger oppskalering over HDMI? Dette har jeg jo spillere som tar seg av uansett..

Er først og fremst interessert i disse recieverne pga lydsignatur og YPAO med manuell kalibrering. Er det da noe å hente på å velge Rx-V3900 over 1900? Har 3900 f.eks en vesentlig bedre forsterkerdel enn 1900 til tross for kun 10W forskjell pr kanal?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bi-amp'e bakhøytalerene? på RX-V1900

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acon
    Kan man bi-amp'e bakhøytalerene? på RX-V1900

Vel, fronthøytalerne... finnes det noen forsterkere som lar deg biampe bakhøytalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, fronthøytalerne... finnes det noen forsterkere som lar deg biampe bakhøytalerne?
    Ok, var gjerne dumt spørsmål..

Vurderer denne til kino. Ikke store oppgraderingen fra RX-V861, men har hørt gode ord om HD-lyd(format).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acon
    Ok, var gjerne dumt spørsmål..

Vurderer denne til kino. Ikke store oppgraderingen fra RX-V861, men har hørt gode ord om HD-lyd(format).
    Jeg er veldig fornøyd med min egen 1900 iallefall.. Nå mangler jeg bare en projector og et 90" lerret så blir alt perfekt...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Eg opplever att når eg deler på 80 hz med 1900 og subwooferens delefilter er skrudd av att bassen blir mer nivå og voldsom og kansje litt høgre delefrekvens enn 80 hz frekvens på subwooferen i forhold til viss eg skrur på delefilteret på subwooferen og stiller subwooferen ned på 80 hz på delefilteret. Eg har selvfølgelig fortsatt delt på 80 hz på 1900 slik att de andre høgtalerne ikke går lavere i frekvens enn 80 hz. Ja det er delefilteret eg skrur på og ikke level Er det andre som har prøvd å testet dette? Det kann vere att der det står 80 hz på subwooferen er legre enn 80 hz i virkeligheten selvfølgelig eller så kann det også være att delefilteret i subwooferen rett og slett deler bedre og kutter mer nøyaktig på 80 hz og 1900 slipper mer gjennom som fører til denne forskjellen? Kann noen prøve dette hjemme slik att eg vet om eg bør bruke delefilteret på subwooferen på 80 hz og samtidig dele på 80 hz på 1900 slik att høgtalerne ikke går lengre ned i frekvens samtidig som subwooferen deles på 80 hz med subwooferens delefilter viss det skulle vise seg att delefilteret på subwooferen er bedre og mer nøyaktig Eller om delefilteret i 1900 er mest nøyaktig slik att eg bare skrur av delefilteret på subwooferen. Vet ikke hva som er det som er mest riktig av delefilteret i subwoofer eller 1900 og da hadde det vært veldig hyggelig viss noen kunne bruke 3-4 minutter for å teste hvordan dere opplever dette:-D Delingen på 1900'n er jo lik for oss alle iallefall:-D Blir veldig takknemlig for svar fra de som kann ta seg tid til å teste ut dette:-D Finner det fort ut om en tester på en musikk kanal og deler 1900 på 80 hz og stiller delefilteret på subwooferen på 80 hz og deretter skrur delefilteret så langt opp i frekvens som det går. Er det forskjell av dere viss dere prøver dette? Blir supertakknemlig for tilbakemelding:-D Fint viss noen gidder å teste iallefall om det er en forskjell der:-D

Takker for svar:-D

Edit: Er litt dårlig til å forklare, men lurer bare på om dere hører forskjell i lyden på subwoofer når dere kjører deling på 1900 på 80hz og viss dere starter på 80hz på delefilteret på subwooferen og skrur delingen høgre og høgre opp i frekvens? Eg hører forskjell, men lurer på om andre opplever det samme:-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Receiver og høytalere i hus!!!

Da er jeg endelig eier av RX-V3900 samt Monitor Audio GS20.. Har handlet dette nytt hos Andre på Hifi-huset som har vært helt enorm med meg. Har fått all den hjelp og service som kan tenkes og jeg vil anbefale dem på det sterkeste.. Bedre priser skal du lete lenge etter...

Takk for all hjelp

Jens Petter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingenting mellom 7.1 og 11.2??

Jeg hadde tenkt meg å velge RX-V1900 til min kommende hjemmekino, men i planleggingen av kabler og høyttalere ser jeg at jeg har plass til mer enn 7.1 oppsett. Både 7.2, 9.2 og 11.2 er fullt mulig.

Slik jeg forstår det er det bare den dyreste recieveren Z11 som klarer mer enn 7.1 i Yamaha-segmentet, men hos andre merker er det nå mulig med 7.2 også i de rimeligere receiverene (deriblant en til Onkyo jeg ikke husker modellnavnet på). Hvorfor har så Yamaha 3 stk receivere som alle klarer 7.1 men ikke mer (skjønner at dette er vanskelig å svare på), og man må opp i over 40 000 spenn for å oppnå lydnirvana i 13 kanaler?

Jeg har imidlertid en XTZ integrert forsterker som jeg har lyst til å koble sammen med Yamaha´en. Kan denne bidra til å gi 2 ekstra kanaler, eller vil den kun bidra med ekstra kraft i 2 allerede eksisterende kanaler?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lex Lektor
    Jeg hadde tenkt meg å velge RX-V1900 til min kommende hjemmekino, men i planleggingen av kabler og høyttalere ser jeg at jeg har plass til mer enn 7.1 oppsett. Både 7.2, 9.2 og 11.2 er fullt mulig.

Slik jeg forstår det er det bare den dyreste recieveren Z11 som klarer mer enn 7.1 i Yamaha-segmentet, men hos andre merker er det nå mulig med 7.2 også i de rimeligere receiverene (deriblant en til Onkyo jeg ikke husker modellnavnet på). Hvorfor har så Yamaha 3 stk receivere som alle klarer 7.1 men ikke mer (skjønner at dette er vanskelig å svare på), og man må opp i over 40 000 spenn for å oppnå lydnirvana i 13 kanaler?

Jeg har imidlertid en XTZ integrert forsterker som jeg har lyst til å koble sammen med Yamaha´en. Kan denne bidra til å gi 2 ekstra kanaler, eller vil den kun bidra med ekstra kraft i 2 allerede eksisterende kanaler?
    13 kanaler......

Vel, det er jo kult med lyd fra så mange kanter.. men det spørs jo om det er noe egentlig bruk for det på film enn så lenge.

Du får jo bedre effekt gjennom Surround dekode selvfølgelig...

Poenget mitt er bare at 13 kanaler er litt framtidsrettet... De aller fleste filmer gir jo idag ikke mulighet til ekte lydsignaler for særlig mer enn 7 kanaler.....
    Dermed blir altså resten kunstig fordelt av surroundforsterkeren i liksomkanaler.....

Side 47 av 72 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •