Yamaha RX-V1900/3900 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1428
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Poenget er at Sur.Decode fungerer som Straight ved innputting av 5.1/7.1-kilder.

Sur.Decode er jo egentlig en funksjon som gjør om 2-kanals til 5.1/7.1-lyd.

Dette var dårlig forklart. Daniel kan forhåpentligvis utdype.

Har Solbergengelsken gått dere til hodet?

Neida, fra spøk til rykende revolver.

Surround decode.... det er ingenting her eller i Japansk ordforråd som sier noe om å lage fake lydkoder.

Det sier finn lydkode, eller dekod surroundlyd. Om den derimot IKKE finner noen lydkoder, da kan den feks lage fake surround med Pro Logic feks.

Det gjør det jo bare enda mer mistenkelig at det er Surr.dec og Straight.... for da kunne de med surr dekode i tillegg hatt enda en knapp som het
    "fake surround" eller "artifical surround".

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Har Solbergengelsken gått dere til hodet?

Neida, fra spøk til rykende revolver.

Surround decode.... det er ingenting her eller i Japansk ordforråd som sier noe om å lage fake lydkoder.

Det sier finn lydkode, eller dekod surroundlyd. Om den derimot IKKE finner noen lydkoder, da kan den feks lage fake surround med Pro Logic feks.

Det gjør det jo bare enda mer mistenkelig at det er Surr.dec og Straight.... for da kunne de med surr dekode i tillegg hatt enda en knapp som het
    "fake surround" eller "artifical surround".

Javel

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Javel

Jeg tror du har misforstått punktene.....

Surr.decode er til flere helt forskjellige bruksmåter.

Den er også som du sier til bruk av stereokilder eller for å produsere kunstig surround...

men den er også likefult til å dekode multikanals lyd som DD og DTS eller HDlydkoder....

Det er ikke sånn at den først og fremst er til å lage tokanalslyd.
    Punktene som står etter hver firkant må forståes som de forskjellige mulighetene man har med surr.dec.
    Hvilken rekkefølge de er nevnt mener jeg har null betydning.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Firmware oppdatering via Ethernet inngangen mener jeg er tillatt utført av sluttbruker.

Andre måter å foreta oppdatering på skal strengt tatt utføres av sertifisert forhandler, men det er det naturligvis opp til den enkelte å vurdere nødvendigheten av.

Hovedpoenget er at det for modeller med Ethernet inngang nå er blitt langt enklere å oppdatere firmware og receiveren finner selv frem til siste versjon.
    Hvis du ser i den særdeles gode brukermanualen som følger med firmware-updaten (1.05), så går det fram at BÅDE oppdatering vha USB minne og direkte via internet er noe Yamaha mener at sluttbruker godt kan foreta selv. Viktig for meg at du vet sånt Alan, siden du er 'dealern' min

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Hvis du ser i den særdeles gode brukermanualen som følger med firmware-updaten (1.05), så går det fram at BÅDE oppdatering vha USB minne og direkte via internet er noe Yamaha mener at sluttbruker godt kan foreta selv. Viktig for meg at du vet sånt Alan, siden du er 'dealern' min
    Det trenger du nok ikke å bekymre deg for Buddha

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du har misforstått punktene.....

Surr.decode er til flere helt forskjellige bruksmåter.

Den er også som du sier til bruk av stereokilder eller for å produsere kunstig surround...

men den er også likefult til å dekode multikanals lyd som DD og DTS eller HDlydkoder....

Det er ikke sånn at den først og fremst er til å lage tokanalslyd.
    Punktene som står etter hver firkant må forståes som de forskjellige mulighetene man har med surr.dec.
    Hvilken rekkefølge de er nevnt mener jeg har null betydning.
    Hvis det er noen som har misforstått noe her når det gjelder sur. decode og straight så er det nok deg ja....

Er det noen form for surround signal inne i bildet når du har valgt sur. decode.....så fungerer den akkurat som straight....og er det stereo signal kan du velge pro logic II eller hva du måtte ønske av de andre valgene....

Er jo null forskjell i lyden om du velger sur. decode eller straight når man ser på film med surroundspor.....hører du noe annet så er det et placebo lydspor inne i hodet ditt

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Hvis det er noen som har misforstått noe her når det gjelder sur. decode og straight så er det nok deg ja....

Er det noen form for surround signal inne i bildet når du har valgt sur. decode.....så fungerer den akkurat som straight....og er det stereo signal kan du velge pro logic II eller hva du måtte ønske av de andre valgene....

Er jo null forskjell i lyden om du velger sur. decode eller straight når man ser på film med surroundspor.....hører du noe annet så er det et placebo lydspor inne i hodet ditt

Om det så var tilfelle da skulle det jo lyst STRAIGHT i display og ikke
    Sur.dec DTSHD. :-D

Det er nok dere som må lære dere å lese punktvis oversettelser fra japansk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eventuelt kan du vurdere og innse når DU tar feil......og ikke fylle opp flere sider i tråden her med reinspikka tull....

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nope, for hvis du velger funksjonen SUR.DECODE så vil den spille av 5.1./7.1-spor som Straight (selv om det ikke står Straight i displayet), men hvis du setter inn en 2.0-film så er det her SUR.DECODE-funksjonen har sin funksjon. Den kan da gjøre om filmens originale 2.0-spor til ett 5.1/7.1-spor så du får surround-lyd på filmen som i utgangspunktet ikke hadde surround.

Nei, det blir ikke ekte 5.1/7.1 men det blir surround ut av ett opprinnelig 2.0-spor da SUR.DECODE fordeler 2.0-sporet i alle kanalene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, for hvis du velger funksjonen SUR.DECODE så vil den spille av 5.1./7.1-spor som Straight (selv om det ikke står Straight i displayet), men hvis du setter inn en 2.0-film så er det her SUR.DECODE-funksjonen har sin funksjon. Den kan da gjøre om filmens originale 2.0-spor til ett 5.1/7.1-spor så du får surround-lyd på filmen som i utgangspunktet ikke hadde surround.

Nei, det blir ikke ekte 5.1/7.1 men det blir surround ut av ett opprinnelig 2.0-spor da SUR.DECODE fordeler 2.0-sporet i alle kanalene
    +1

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du har forklart det her TRONNA
    Skjønner ikke helt hvorfor dette diskuteres gang på gang
    Se fks hva X3MHC skrev på side 37

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Tror du har forklart det her TRONNA
    Skjønner ikke helt hvorfor dette diskuteres gang på gang
    Se fks hva X3MHC skrev på side 37

Men da er det jo veldig rart at de ikke bare kaller det kunstig surround. Istedenfor surround dekoding...

Også veldig rart at de har tatt seg flid og råd med å lage to knapper og tilogmed to forskjellige display for den samme funksjonen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret ligger jo i de andre forklaringene lengere oppe. Prøv å les dem og tenk litt over hva de sier.
    De gjør ikke det samme. og er ikke samme knappen to ganger.
    om du kjører straight og sender inn et stereosignal så er det et stereosignal som kommer ut igjen. Ok?
    Kjører du inn et 5.1 signal så er det 5.1 som kommer ut igjen. Ok?
    Bruker man straight så endres ikke "lydmodusen" men blir i samme format som det som kommer inn i reciveren.

Bruker du Surround decoder og setter den til feks NEO:6, så vil alle 2kanals/stereo signal bli spilt av med NEO:6.
    MEN skulle det komme inn et signal av "høyere" kvalitet slik som DD/DTS/DTSHD osv så vil den selvfølgelig ikke lage NEO:6 av dette. Den slipper igjennom disse formatene slik de skal være. Er altså kun 2 kanals lyd som kodes til NEO:6.

Ser du forskjellen her?

Personlig så bruker jeg NEO:6 innstillingen på DVD/HDD opptakeren min. Når den spiller av et opptak fra tv`n så kommer det NEO:6 (eller pro logic for den saks skyld om det er det en liker best) fordi tv opptaket er i stereo. Men slipper jeg en sjelden gang en DVD i spilleren så er det jo seff DD/DTS som dekodes.

På Oppo`n min som brukes til DVD og musikk så er yammien stilt inn på straight fordi jeg vil ha stereosignalene fra musikken ut som stereo igjen.
    DD/DTS blir selvfølgelig fremdeles nettop det.

Det blir rett og slett mindre trykking på fjernkontrollen.

Så the bottom line er.
    Bruker du surround dekoder så kommer alle signaler ut som en eller annen form av surround. Men de som allerede er en surround codec blir ikke endret til en annen "dårligere" variant.
    Stereo-surround, Surround-surround.

Bruker du straight så kommer alle signalene ut som de kom inn.
    Stereo-stereo, Surround-surround.

Håper du skjønner nå. Hvis ikke så må jeg nesten tro du driver gjøn med oss...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Svaret ligger jo i de andre forklaringene lengere oppe. Prøv å les dem og tenk litt over hva de sier.
    De gjør ikke det samme. og er ikke samme knappen to ganger.
    om du kjører straight og sender inn et stereosignal så er det et stereosignal som kommer ut igjen. Ok?
    Kjører du inn et 5.1 signal så er det 5.1 som kommer ut igjen. Ok?
    Bruker man straight så endres ikke "lydmodusen" men blir i samme format som det som kommer inn i reciveren.

Bruker du Surround decoder og setter den til feks NEO:6, så vil alle 2kanals/stereo signal bli spilt av med NEO:6.
    MEN skulle det komme inn et signal av "høyere" kvalitet slik som DD/DTS/DTSHD osv så vil den selvfølgelig ikke lage NEO:6 av dette. Den slipper igjennom disse formatene slik de skal være. Er altså kun 2 kanals lyd som kodes til NEO:6.

Ser du forskjellen her?

Personlig så bruker jeg NEO:6 innstillingen på DVD/HDD opptakeren min. Når den spiller av et opptak fra tv`n så kommer det NEO:6 (eller pro logic for den saks skyld om det er det en liker best) fordi tv opptaket er i stereo. Men slipper jeg en sjelden gang en DVD i spilleren så er det jo seff DD/DTS som dekodes.

På Oppo`n min som brukes til DVD og musikk så er yammien stilt inn på straight fordi jeg vil ha stereosignalene fra musikken ut som stereo igjen.
    DD/DTS blir selvfølgelig fremdeles nettop det.

Det blir rett og slett mindre trykking på fjernkontrollen.

Så the bottom line er.
    Bruker du surround dekoder så kommer alle signaler ut som en eller annen form av surround. Men de som allerede er en surround codec blir ikke endret til en annen "dårligere" variant.
    Stereo-surround, Surround-surround.

Bruker du straight så kommer alle signalene ut som de kom inn.
    Stereo-stereo, Surround-surround.

Håper du skjønner nå. Hvis ikke så må jeg nesten tro du driver gjøn med oss...
    Det er jo det jeg har sagt hele tiden.... bruker du straight så kommer alle signalene ut som de kom inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. Vet ikke helt hva du har sagt. Har ikke giddet å lese igjennom hele tråden.
    Men da er "vi" vel enige om at det er liv laga for begge modusene/knappene da?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Oki. Vet ikke helt hva du har sagt. Har ikke giddet å lese igjennom hele tråden.
    Men da er "vi" vel enige om at det er liv laga for begge modusene/knappene da?
    Sef er vi det, vi er bare litt uenige i om det er noen forskjell mellom disse.

Jeg holder det sef ikke utenkelig at dere/flertallet har rett, jeg synes bare det virker litt merkelig om det ikke er noen som helst diff mellom de....

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sef er vi det, vi er bare litt uenige i om det er noen forskjell mellom disse.

Jeg holder det sef ikke utenkelig at dere/flertallet har rett, jeg synes bare det virker litt merkelig om det ikke er noen som helst diff mellom de....
    Stadig vekk problemer med å se forskjellen på de to knappene tydeligvis. Er du bare sta, eller kødder du?

Straight: signal inn er lik signal ut!
    Surr. decode: 2 kanaler inn kan forvandles til fake" 5.1.
    Dette er jo en vesentlig forskjell for oss som vil skønne at det er en forskjell.
    Fake 5.1 funker som fjell på enkelte TV-sendinger hos meg.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes bare det virker litt merkelig om det ikke er noen som helst diff mellom de....
    Ved 5.1/7.1-signal inn fungerer de likt. Ved 2.0-signal inn kan SUR.DECODE-funksjonen spre 2.0-lyden til 5.1/7.1.

Ved STRAIGHT kan 2.0 kun forbli 2.0.

See?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel med en uhelbredelig kvervulant og gjøre....som heller skriver side opp og side ned med tull i steden for og kunne innrømme at det faktisk er mulig og ta feil.

Når det til og med påstås at manualen er feil tolket fra japansk....så er det vel snart bare en av de som har lagd receiverene fra Yamaha som kan få fakta på bordet her :-?

Men Danke er velkommen hit på en blindtest av straight/sur. decode......så man en gang for alle kan bli enig om dette.

Newcomer r0lfi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg endelig har klart og leste igjennom hele tråden..

Et lite spørsmål som jeg tror ingen andre har stilt enda, mister man alle innstillingene visst man oppgradere firmware?

Side 43 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •