Yamaha RX-V1900/3900 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 72 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1428
    Newcomer BigH sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en enkel filosofi mht til dette; Hvis det ikke er trykket advarsel mot dette (Firware update) hverken i User Manual eller på Yamahas offisielle nettsider så er det i min verden uinteressant hva en evnt tilfeldig butikkmedarbeider har av personlig mening om dette.

PS. Eneste "Note" i User Manual: "Gjør ikke Firmware Update dersom du ikke må."

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigH
    Jeg har en enkel filosofi mht til dette; Hvis det ikke er trykket advarsel mot dette (Firware update) hverken i User Manual eller på Yamahas offisielle nettsider så er det i min verden uinteressant hva en evnt tilfeldig butikkmedarbeider har av personlig mening om dette.

PS. Eneste "Note" i User Manual: "Gjør ikke Firmware Update dersom du ikke må."
    Enig. Og akkurat denne feilen med at recieveren slår seg av og på vil jeg katagorisere under nødvendig oppdatering.

Frister veldig lite å ha en reciever som man må ta ut støpselet på hele tiden. Det kan da umulig være bra for utstyret at den slår seg av og på hele tiden, releer klilkker og prossessen med oppstart går kun et sekund av gangen.

Når det er så enkelt å gjøre dette selv, ser jeg null problem med å gjøre det selv også. Og når i tillegg Yamaha legger ut en steg for steg manual på hvordan det skal gjøres, har jeg problemer med å se at dette skal være noe problem i det hele tatt.

Tenk hvis alle MÅTTE sendes inn hver eneste gang det kom ny firmware, hadde vært den sikre død for dette merket. Uansett om det er Yamaha, Denon, Pioneer eller hva det er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte min først fra 1.02 til 1.04.....og så til 1.05 når den kom...
    Ikke skjedd noe tull/problemer eller annen dramatikk...så er nok ganske safe.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware oppdatering via Ethernet inngangen mener jeg er tillatt utført av sluttbruker.

Andre måter å foreta oppdatering på skal strengt tatt utføres av sertifisert forhandler, men det er det naturligvis opp til den enkelte å vurdere nødvendigheten av.

Hovedpoenget er at det for modeller med Ethernet inngang nå er blitt langt enklere å oppdatere firmware og receiveren finner selv frem til siste versjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer..hvorfor så mange RX-V3900 tilsalgs på AVtorget for tiden..ren tilfeldighet ? Ikke noe nytt fra Yamaha på gang enda vel i den klassen som kan forklare dette vel..RX-V3900 er vel konge receivere vel ?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Hva skjer..hvorfor så mange RX-V3900 tilsalgs på AVtorget for tiden..ren tilfeldighet ? Ikke noe nytt fra Yamaha på gang enda vel i den klassen som kan forklare dette vel..RX-V3900 er vel konge receivere vel ?
    Finanskrise?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Finanskrise?
    ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står jo spesifikt at denne firmwaren skal fikse feil med Power ON funksjonen. Du kan trygt oppgradere firmware.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,279
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er på forumet med mobilen akkurat nå så jeg gidder ikke å lese gjennom alle innleggene. Derfor spør jeg om det er noen som helst grunn til å ikke kjøpe en RX-V3900 nå. De begynner å dette i pris så de er interessante nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt RX-V3900, så lurte jeg på hvorfor det ikke lyser opp for dolby hd når jeg ser en bluray film som gir ut dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Icey
    Har akkurat kjøpt RX-V3900, så lurte jeg på hvorfor det ikke lyser opp for dolby hd når jeg ser en bluray film som gir ut dette?
    Din blu ray spiller er satt til bit stream og du har valgt true hd på filmen? Forsterkeren skal helst stå på SUR.DECODE eller STRAIGHT. Du har også en INFO knapp nederst til venstre som forandrer visning i display..

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Icey
    Ser i en annen tråd at du bruker ps3. Den sender kun hdlyd som pcm og det vil stå pcm straight o.l i displayet på reciver. det du kan gjøre er å trykke på select knappen på ps3 så ser du hvilket lydsignal som er aktivt på øverste linje.
    Sett ps3 til å sende ut lyd som PCM og ikke bitstream og jeg mener du må bruke hdmi kabel fra ps3 til reciver. Det fungerer iallefall hos meg

Hvis du skal får fram dolby hd o.l i displayet på reciver må du skaffe deg en bluray spiller som sender lyden som bitstream (ubehandlet) noe som ikke ps3 kan..

står masse om dette i ps3 tråden blant annet...

Lykke til....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er flere oppgraderingskåte folk der ute....så ligger nå v1.07 ute på yamaha sine sider

Yamaha is pleased to offer this firmware update to ensure the best possible performance
    for your Yamaha RX-V3900 AV Receiver / Amplifier. This firmware includes the following improvements:
    □ Album art display on the GUI menu for USB and PC music playback.
    □ Improvements on HDMI and iPod connectivity.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har skjønt, kan man med 3900 styre IPOD/nettverksmusikk via nettet?
    Går det bra å styre med en Ipod Touch/Iphone også?
    Eller er 1900 + sqeezebox duet tingen?

Newcomer cfi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Hvis det er flere oppgraderingskåte folk der ute....så ligger nå v1.07 ute på yamaha sine sider
    Er det problematisk at det står "(USA Model)" bak denne oppdateringen? Finner ikke oppdateringen på Yamaha sine Europa-sider...
    2 X SVS PB13 Ultra - The Bass Authority

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,279
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cfi
    Er det problematisk at det står "(USA Model)" bak denne oppdateringen? Finner ikke oppdateringen på Yamaha sine Europa-sider...
    Hadde ikke brukt den før jeg hadde sjekket med Yamaha. Ikke selv om noe som har gjort det sier det funket bra. Det kan ligge noe langt inni systemet som de ikke ser med det samme, men som kan skape problemer senere. Hvis det i det hele tatt går å legge den inn. Mulig det ligger inne noe sperre hvis receiveren føler feil firmware på gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cfi
    Står ikke noe om at det bare er for usa modeller her Downloads : YAMAHA Audio and Video

3900'en her fant den automatisk og la den inn uten problemer....så nå funker faktisk albumart når man spiller av mp3 fra pc'en.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Så lenge det låter som det skal i film gir nå hvert fall jeg blanke om det står SUR.DECODE eller STRAIGHT i displayet:-D

For de som er usikre på dette er det jo som du sier ikke verre enn å trykke på en knapp for at det blir STRAIGHT

Men greit å ha det stående på SUR.DECODE også hvis man putter inn en 2.0 film som man vil høre i 5.1:-D

Forresten ett hav av spennende funksjoner på denne Yamahaen. Jeg synes det er mye kult man kan utforske på musikk fronten blant annet.

Ja, det er smak og behag som du sier.

Jeg kan ta noen eksempler sånn jeg foretrekker selv da...
    Om det er en overseriøs film med DTS-HD masteraudio spor så kan det hende at jeg selv blir nesten litt religiøs på regissørens vegne og kjører Straight...
    Feks Pans Labyrint, Bonnie and Clyde, Requiem for a dream, eller schindlersliste.

Om jeg derimot kjører Scifi, benhard action eller lignende.
    Ta feks Starwars, Rambo4, Blackhawkdown, Transformers, eller en hvilken som helst Michael Bay film....

Så har det abslolutt null å si for meg hvordan regissøren ville ha det, jeg tar det for gitt at regissøren i slike filmer vil ha mest mulig bang og kulehvin.
    Med Surr.Dek får du enda mer eksplosjon og kraft i bang/effekter, til uhøytidelig action så er dette helt ok, rett og slett kanskje også moro.

Men ikke si noe til puristene om dette... 8)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas

For og si det sånn...og ikke for og være frekk....du uttaler deg omtrent som om du skulle være lyd/bildeingeniør her....men klarte ikke finne ut at du kunne ha dvd/blu-ray på hver sin inngang på receiveren for og switche mellom dem

Men du får vel sikkert skremt John2100 til ikke og kjøpe seg en yamaha

Vel, jeg hadde da både dvd spiller og bluray, og byttet mellom disse. Samtidig opplevde jeg at jeg ikke kunne ha både HDMI og komponent fra feks bluray i Yamaha samtidig.

Du ser jeg hadde fortsatt et poeng, siden Yamaha lar oss oppskalere dvd gjennom komponent.

Det beste hadde vært om man kunne velge inngang selv og ikke at den beste tilkoblingen automatisk blir valgt. Om jeg feks har en blurayspiller og vil kjøre på komponent med dvd feks, så er det å foretrekke at jeg slipper å gå bak å kave for å bytte ledning.

Jeg har ellers ikke ment å skremme noen fra å kjøpe Yamaha. Yamaha er et meget bra merke med god kvalitet.
    Når man har mange forskjellige komponenter så er det derimot viktig å passe på at de passer bra sammen, særlig hva gjelder høytalere....

Så det er antageligvis dette jeg sliter litt med, litt større forandring i lydsignaturen i forhold til det jeg og høytalerne mine er vant til.

Ellers er jeg veldig fornøyd med Yamahaen min og anbefaler den absolut, men jeg kommer nok til å bygge om høytalerne som du eller bytte til annet merke.

Litt for skarpere enn før i toppen, så høytalerne avslører seg mer.
    Kanskje også pga økt effekt, var skarpt nok før også med disse ht.
    Blir enten å bytte diskanter eller bytte til Klipsch eller xtz, kanskje også sbs.
    Får se hva finanskrisa gir meg råd til.

Hadde jeg ikke hatt tro på 1900 så hadde den gått rett tilbake, jeg har hatt feilmatch før så jeg vet hva det kan gjøre med lyden og derfor blir det heller høytalerne jeg gjør noe med denne gangen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, jeg hadde da både dvd spiller og bluray, og byttet mellom disse. Samtidig opplevde jeg at jeg ikke kunne ha både HDMI og komponent fra feks bluray i Yamaha samtidig.

Du ser jeg hadde fortsatt et poeng, siden Yamaha lar oss oppskalere dvd gjennom komponent.

Det beste hadde vært om man kunne velge inngang selv og ikke at den beste tilkoblingen automatisk blir valgt. Om jeg feks har en blurayspiller og vil kjøre på komponent med dvd feks, så er det å foretrekke at jeg slipper å gå bak å kave for å bytte ledning.
    Skjønner fortsatt ikke helt problemet ditt.....
    Du kan da vel fortsatt bare ta hdmi kabelen fra Blu-ray spilleren på feks BD/HDDVD inngangen og så ta komponent'en inn på feks DVD eller en annen inngang på yamahaen....og så switche med fjernkontrollen mellom disse? Da får du da akkurat den funksjonaliteten du er ute etter...uten å måtte bytte om på noe kabler
    Og dvd spilleren du hadde separat kan jo også kobles på en annen inngang....
    Og med I/O Assignment kan du også rute lyd og bilde på hvem inngang du vil....hvis det skulle bli nødvendig!

Side 40 av 72 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •