Yamaha RX-V1900/3900 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 72 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1428
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Det gjør jo TRUE HD og DTS HD MASTER også via SUR.DECODE
    DD HD og DTS HD Master har da ingenting med surr decode å gjøre. Er DD HD DTS etc valgt i menyen under filmen, så spiller det ingen rolle om det står surr decode eller straight.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Tronna_83: Bare trykk på STRAIGHT knappen så er du kvitt SUR.DECODE.

@Danke:
    Nå er ikke jeg noen ekspert på oppsett/innstillinger som involverer bruk av presence høyttalere, men i følge manualen (til DSP-Z7) så er det ikke mulig å få lyd ut av presence høyttalerne ved bruk av SUR.DECODE (se vedlegg).

Så jeg fastholder at det ikke gir noen mening å benytte opsjonen SUR.DECODE for andre kilder enn stereo.

Skulle dog kilden være 5.1 eller 7.1, så vil SUR.DECODE oppføre seg som STRAIGHT. Hvorfor? Jo fordi da er det ikke behov for å lage noe pseudolyd i de øvrige kanalene, dvs. i kanal 3, 4, 5, 6 eller 7 fordi alle er fyllt med lyd fra kilden! Ved stereo kilde, så er kun kanal 1 og 2 fyllt med lyd og SUR.DECODE fyller da de resterende kanalene med pseudolyd.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Skulle dog kilden være 5.1 eller 7.1, så vil SUR.DECODE oppføre seg som STRAIGHT. Hvorfor? Jo fordi da er det ikke behov for å lage noe pseudolyd i de øvrige kanalene, dvs. i kanal 3, 4, 5, 6 eller 7 fordi alle er fyllt med lyd fra kilden! Ved stereo kilde, så er kun kanal 1 og 2 fyllt med lyd og SUR.DECODE fyller da de resterende kanalene med pseudolyd.
    Med andre ord ett fett om det står SUR.DECODE eller STRAIGHT ved kjøring av 5.1/7.1 signal.

Det spiller likt uansett. Blir bare en smakssak om hva man vil det skal stå i displayet:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I praksis JA, gitt at man kan stole på manualen. Jeg ville dog ha safet og satt den til STRAIGHT.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I praksis JA, gitt at man kan stole på manualen.

Jeg ville dog ha safet og satt den til STRAIGHT. Når man i tillegg vet at betegnelsen SUR.DECODE står for dekoding til surround fra stereo (og IKKE dekoding av surround!), så blir det ikke spesielt logisk å ha dette valget stående i displayet. Men det er naturligvis flisespikkeri

For å være ærlig burde Yamaha ha benyttet et annet navn til denne modusen for å unngå forvirring!
    Så lenge det låter som det skal i film gir nå hvert fall jeg blanke om det står SUR.DECODE eller STRAIGHT i displayet:-D

For de som er usikre på dette er det jo som du sier ikke verre enn å trykke på en knapp for at det blir STRAIGHT

Men greit å ha det stående på SUR.DECODE også hvis man putter inn en 2.0 film som man vil høre i 5.1:-D

Forresten ett hav av spennende funksjoner på denne Yamahaen. Jeg synes det er mye kult man kan utforske på musikk fronten blant annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller STRAIGHT dersom man vil høre en 2.0 film i 2.0

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller STRAIGHT dersom man vil høre en 2.0 film i 2.0
    Jepp

Newcomer dEEP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor handles Yamaha RX-V1900

Med fare for at det står tidligere i tråden, spør jeg: Hvor er det lurest å kjøpe Yamaha RX-V1900 i dag (orka ikke å gå gjennom 39 sider med poster )?

Så på Lyd & Bilde sin side som sa at den ligger på 9995,-

Dette virka litt billig i forhold til hva jeg finner når jeg tar en kjapt søk på norske tilbydere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dEEP
    Med fare for at det står tidligere i tråden, spør jeg: Hvor er det lurest å kjøpe Yamaha RX-V1900 i dag (orka ikke å gå gjennom 39 sider med poster )?

Så på Lyd & Bilde sin side som sa at den ligger på 9995,-

Dette virka litt billig i forhold til hva jeg finner når jeg tar en kjapt søk på norske tilbydere...
    Tja...etter å ha googlet i ca 1 min.....så fant jeg hvertfall to sjapper som har den til under 10000,-....og på elkjøp kan man som oftest klare og prute seg til en god deal på yamaha utstyr. Fikk hvertfall min 3900 til godpris der før jul...men nå har vel de villedende prisene gått litt opp pga finanskrisen.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i prisjakt tråden, ville vært rart om du ikke finner noe der. Hvis ikke er det rette plassen å spørre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke priser vil det være realistisk å sikte seg inn mot med pruting på elkjøp når det gjelder RX-V1900, RX-V3900, LX-71 eller LX-81 ?

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal satse på noe go'pris på Elkjøp.
    Var innom den lokale Elkjøp for noen uker siden å spurte etter pris på RX-V3900.

Jeg: Hva er pris på RX-V3900
    Selger: 15990,-
    Jeg: Eeh... Javel! Er ikke det veiledende pris? Dere klarer vel bedre enn det?
    Selger: Vent litt, må snakke med sjefen først..... (ringe sjefen).... Joda, du skal få den får 14990,- Det er det beste vi kan klare.

Jeg ser bare dumt på selgeren, før jeg snur på hælen og ler hele veien ut av butikken, mens jeg tenker "jaja, der tapte de noen kroner på å være gnien".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Tror ikke du skal satse på noe go'pris på Elkjøp.
    Var innom den lokale Elkjøp for noen uker siden å spurte etter pris på RX-V3900.

Jeg: Hva er pris på RX-V3900
    Selger: 15990,-
    Jeg: Eeh... Javel! Er ikke det veiledende pris? Dere klarer vel bedre enn det?
    Selger: Vent litt, må snakke med sjefen først..... (ringe sjefen).... Joda, du skal få den får 14990,- Det er det beste vi kan klare.

Jeg ser bare dumt på selgeren, før jeg snur på hælen og ler hele veien ut av butikken, mens jeg tenker "jaja, der tapte de noen kroner på å være gnien".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ca 2990,- mere enn jeg ga for min det da på elkjøp....men det var før jul, og han påstår han ikke klarer den prisen i dag :-D

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp selger V1900 til 9998 kr, det er jo en "grei" pris..

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en "teknisk" tråd. Priser skal diskuteres i "prisjakt" tråd...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Sånn ca 2990,- mere enn jeg ga for min det da på elkjøp....men det var før jul, og han påstår han ikke klarer den prisen i dag :-D
    Veiledende priser har jo gått opp og ikke ned siden jul. Dette ble formidlet av Yamaha Norge den 15. januar og denne trenden er ikke akkurat Yamaha alene om. Men nok om det her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man opp volumvisning på tv-skjermen hvis man spiller av DVD-spiller med component inn på receiver og HDMI ut til tven med RX-V1900 ?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Får man opp volumvisning på tv-skjermen hvis man spiller av DVD-spiller med component inn på receiver og HDMI ut til tven med RX-V1900 ?
    Ja, det får man.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man volumvisning på tv-skjermen egenltig? Har ikke funnet ut av hvordan man får til det jeg på V1900.

Side 37 av 72 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •