Yamaha RX-V1900/3900 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 72 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1428
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    En 1900 eller 3900 er produsert lenge etter denne ulyden ble oppdaget og rettet opp i. Husker jeg korrigerte opp min Onkyo i august måned selv - Yamaha hadde en fix for problemet lenge før dette, noe som er poenget med at jeg drar inn min egen oppgradering av problemet. Så dette kan umulig være samme problemet som den gang.

Hvordan vet DU når Yamaha produserte varene sine?
    Disse modellene ble nok startet opp i produksjon lenge før dette problemet kom.

Det er ikke noen grunn til å tro noe annerledes.
    Produsentene har tilogmed (Yamaha også tror jeg) også bedt folk om å undersøke produksjonsdatoen og firmware.

Hvilken firmware du har kan man enkelt sjekke i displayet, jeg husker ikke hvordan man gjør det men det er vel noe med tone control.
    Jeg vet at andre her vet hvordan man gjør det....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hvordan vet DU når Yamaha produserte varene sine?
    Disse modellene ble nok startet opp i produksjon lenge før dette problemet kom.

Det er ikke noen grunn til å tro noe annerledes.
    Produsentene har tilogmed (Yamaha også tror jeg) også bedt folk om å undersøke produksjonsdatoen og firmware.

Hvilken firmware du har kan man enkelt sjekke i displayet, jeg husker ikke hvordan man gjør det men det er vel noe med tone control.
    Jeg vet at andre her vet hvordan man gjør det....
    Denne feilen ble første gang rapporter her på forumet 23 mars 2008. Tror du ikke Yamaha har rettet opp denne feilen på en reciver som kommer på markedet over 6 måneder senere? At de blir produsert før de kommer på markedet, er ganske så selvsagt, men ikke så tidlig at de ikke har fått bukt med dette problemet.... Hvis de mot alle odds ikke har klart å få bukt med dette problemet, er det helt utrolig - men det ser jeg som helt usansynlig.

Her er tråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...aha-onkyo.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne feilen ble første gang rapporter her på forumet 23 mars 2008. Tror du ikke Yamaha har rettet opp denne feilen på en reciver som kommer på markedet over 6 måneder senere? At de blir produsert før de kommer på markedet, er ganske så selvsagt, men ikke så tidlig at de ikke har fått bukt med dette problemet.... Hvis de mot alle odds ikke har klart å få bukt med dette problemet, er det helt utrolig - men det ser jeg som helt usansynlig.

Her er tråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...aha-onkyo.html
    Dette gjaldt vel 3800 og 1800, ikke 3900 og 1900.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peraopp
    Dette gjaldt vel 3800 og 1800, ikke 3900 og 1900.
    Det stemmer. Og av den grunn tviler jeg sterkt på at denne "buggsen" dukker opp igjen - i en nyere modell.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Og av den grunn tviler jeg sterkt på at denne "buggsen" dukker opp igjen - i en nyere modell.
    Vel, men dere glemmer at produksjonen av disse antageligvis startet mens 1800 og 3800 kom på markedet...

Det er fortsatt en før og etter dato... datoen da de fant feilen og begynte å legge inn firmware og de produktene som ble produsert og pakket før dette har ennå ikke firmware.

Dere vet at de starter produksjon kanskje flere år før de treffer markedet ikke sant?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Dere vet at de starter produksjon kanskje flere år før de treffer markedet ikke sant?
    Masseproduksjon - flere år før de skal på markedet? Software + rubbel og stub er klart flere år før dem slippes ut på markedet? Det har jeg mine store tvil om... Men det er en helt annen diskusjon.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masseproduksjon - flere år før de skal på markedet? Software + rubbel og stub er klart flere år før dem slippes ut på markedet? Det har jeg mine store tvil om... Men det er en helt annen diskusjon.
    Men det er nok sånn det foregår... Eller tror du de tryller de fram?

Ikke klart, men I PRODUKSJON, tror de bruker ca 2 år på å produsere fram til salg begynner....
    Vi snakker jo om globale produkter også, det blir nok produsert en stund.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg trenger ikke være redd for at dette er noe veldig alvorlig som gjør at den må inn til service eller?

Hmm, tenkte jeg skulle sende en e-post til Yamaha Norge. Noen som har link til hvor jeg kan gjøre det?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Så jeg trenger ikke være redd for at dette er noe veldig alvorlig som gjør at den må inn til service eller?

Hmm, tenkte jeg skulle sende en e-post til Yamaha Norge. Noen som har link til hvor jeg kan gjøre det?
    Hei fant denne kontakt informasjonen i tråden om denne feilen som er linket til over:

Yamaha Scandinavia avd. Norge
    Grini Næringspark 1
    N-1361 ØSTERÅS
    NORGE

Tlf. 67 16 77 70
    Fax 67 16 77 79

Kontaktperson: Erik Sæther
    E-mail: info@yamaha.no

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Hei fant denne kontakt informasjonen i tråden om denne feilen som er linket til over:

Yamaha Scandinavia avd. Norge
    Grini Næringspark 1
    N-1361 ØSTERÅS
    NORGE

Tlf. 67 16 77 70
    Fax 67 16 77 79

Kontaktperson: Erik Sæther
    E-mail: info@yamaha.no
    Tusen takk skal du ha

Dette var meget behjelpelig Da skal jeg sende de en mail eller ringe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du sjekket hva slags firmwareversjon du har da?
    Noe eldre enn 1.04 så ville hvertfall jeg lagt inn den nyeste 1.05 og testet før jeg begynte og kontakte yamaha......

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne tråden er konsensus det samme som flere her mener: Max = maximum dynamic range. Det virker som flere sliter med tolkningen av en manual som kanskje er oversatt fra Japansk ? Uansett, etter mange søk på ulike fora er konklusjonen ganske entydig ... Men hovedpoenget må vel likevel være å velge det man selv liker best.

D. Range Comp... What setting should be at? - Audioholics Home Theater Forums

Her er en av postene:

On the Yamaha, I think the choices are Min, Max, and Std, correct? That is slightly different than the original poster's Sony with Off, Std, Max but equally confusing. Because his includes 'Off' (no compression), then I assume Max means maximum compression.

In the case of the Yamaha, when they say 'use Max to preserve the greatest dynamic range' that means that Max is no compression. It refers to 'maximum dynamic range' NOT 'maximum compression'. Min would be the absolute minimum dynamic range and therefore the most compression and Std would be somewhere in between.

So to translate:
    No compression = None (Onkyo), Off (Sony), Max (Yamaha)
    little compresion = Low (Onkyo), Std (Sony), Std (Yamaha)
    a lot of compression = High (Onkyo), Max (Song), Min (Yamaha)

If you play a DD track either from a disc or from digital cable, you should be able to tell which is which when you switch between them. The setting for the small amount of compression sometimes doesn't make a very drastic change, but the maximum compression is very noticeable."

Men forvirringen blir ikke mindre av at det står:

"Use to select the amount of dynamic range compression to
    be applied to your speakers and headphones. This setting
    is effective only when the unit is decoding Dolby Digital
    and DTS signals."
    - i manualen.

Og innledningsvis står det :

Adjusting the dynamic range
    The dynamic range is the difference between the
    minimum and maximum amplitude. The higher the
    dynamic range, the more accurate the sound reproduction
    for bitstream signals
    . You can adjust the dynamic range
    for speakers and headphones individually. Also, you can
    use the adaptive dynamic range control feature to adjust
    the dynamic range automatically in conjunction with the
    volume level.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Har du sjekket hva slags firmwareversjon du har da?
    Noe eldre enn 1.04 så ville hvertfall jeg lagt inn den nyeste 1.05 og testet før jeg begynte og kontakte yamaha......

akkurat dette har jeg ikke greie på. hvordan sjekker jeg dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

For å sjekke hvilken firmware du har trykker du først av forsterkeren på MASTER ON/OFF. Hold deretter inne STRAIGHT knappen mens du trykker inn igjen MASTER ON/OFF. Hold STRAIGHT knappen inne noen sekunder til ADVANCED SETUP kommer frem i display. Vri så PROGRAMME selector til det står VERSION i display.
    Instruksjoner og ny firmware kan lastes ned på yamaha.no. Brukte selv nettverkskabel, tok ca. 10 min.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaj
    For å sjekke hvilken firmware du har trykker du først av forsterkeren på MASTER ON/OFF. Hold deretter inne STRAIGHT knappen mens du trykker inn igjen MASTER ON/OFF. Hold STRAIGHT knappen inne noen sekunder til ADVANCED SETUP kommer frem i display. Vri så PROGRAMME selector til det står VERSION i display.
    Instruksjoner og ny firmware kan lastes ned på yamaha.no. Brukte selv nettverkskabel, tok ca. 10 min.
    Tusen hjertelig takk:-D

Denne 1.05 versjonen man burde ha har jeg skjønt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som regel alltid fornuftig å oppdatere til siste firmware, men den berømte DTS-HD MA dekoderfeilen eksisterer ikke for generasjon 9 (V1900 og V3900).

Denne feilen ble korrigert mens V1800 og V3800 fremdeles var i produksjon og fra et gitt tidspunkt så ble V1800 og V3800 levert feilfrie fra fabrikk.

Det samme gjelder V663 og V863, hvor feilen ble korrigert kort tid etter lansering og således bare berørte de aller første partiene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Med surround kilder, er STRAIGHT det optimale valget.
    I mitt display står det SUR.DECODE også lydformatet den spiller under.

Spiller ingen rolle om det står SUR.DECODE eller STRAIGHT vel?

etter det jeg har forstått så spilles lyden av riktig og uten å legge til noe uavhengig av hvem av disse som står i displayet?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit at det står sur.decode når du ser tv men helst straight når du ser film, da får du det lydsporet du velger på filmen uten innblanding av de innebygde lydprogrammene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Det er greit at det står sur.decode når du ser tv men helst straight når du ser film, da får du det lydsporet du velger på filmen uten innblanding av de innebygde lydprogrammene.
    Ja men såvidt jeg har skjønt er det ingen som helst innblanding av de innebygde programmene når den står i SUR.DECODE.

virker for meg helt likt som STRAIGHT, men derfor jeg lurte litt, hva er forskjellen på disse 2?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men såvidt jeg har skjønt er det ingen som helst innblanding av de innebygde programmene når den står i SUR.DECODE.

virker for meg helt likt som STRAIGHT, men derfor jeg lurte litt, hva er forskjellen på disse 2?

Surr.Decode så setter du igang maskinens lydprosessorer som koder lyden din.
    Noen mener at dette farger lyden unødig mye.

Derfor liker de å kjøre straight på film som bare sender lyden direkte uten å gjøre noe, altså bare forsterking.

Selv kjører jeg dolby og dolbytruhd i Surr.dek.

DTS-HD master kjører jeg straight..

Side 35 av 72 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •