Yamaha RX-V1900/3900 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1428
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fjernkontrollene til 1900 og 3900 ser så vidt jeg kan se like ut.

Men er det slik at 3900 har lys i fjernkontrollen, mens 1900 ikke har ?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Fjernkontrollene til 1900 og 3900 ser så vidt jeg kan se like ut.

Men er det slik at 3900 har lys i fjernkontrollen, mens 1900 ikke har ?
    Vet ikke med 1900, men 3900 har hvert fall lys.

Det er dog en møkka fjernkontroll. Vonde knapper og dårlig rett og slett. Minus til Yamaha akkurat der.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Vet ikke med 1900, men 3900 har hvert fall lys.

Det er dog en møkka fjernkontroll. Vonde knapper og dårlig rett og slett. Minus til Yamaha akkurat der.
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det blitt Yamaha på deg John eller er du i vurderings-fasen ennå?
    Jeg er fremdeles i vurderingsfasen ops: Først skal sbs-01 + sub på plass, så skal receiver på plass. Men som du ser tar det tid, går nesten litt ut over studiene dette når jeg er så til de grader hektet, hehe.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles i vurderingsfasen ops: Først skal sbs-01 + sub på plass, så skal receiver på plass. Men som du ser tar det tid, går nesten litt ut over studiene dette når jeg er så til de grader hektet, hehe.
    Hehe, vet hvordan det er å være hektet.

har du fått hørt noen recievere da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vet hvordan det er å være hektet.

har du fått hørt noen recievere da?
    Nei, har ikke hørt noen enda. Vingler frem og tilbake mellom yamaha, pioneer og til tider også denon. Tenker også at v765 mulig er verdt å vente på. Men må nok lytte før jeg vet helt sikkert om jeg er fornøyd. Det kommer også en test av receivere i 8-10000 klassen i neste nr av Hjemmekino, som mulig er interessant. Så ikke godt å si hva jeg ender opp med

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke hørt noen enda. Vingler frem og tilbake mellom yamaha, pioneer og til tider også denon. Tenker også at v765 mulig er verdt å vente på. Men må nok lytte før jeg vet helt sikkert om jeg er fornøyd. Det kommer også en test av receivere i 8-10000 klassen i neste nr av Hjemmekino, som mulig er interessant. Så ikke godt å si hva jeg ender opp med
    Det blir nok bra tenker jeg. Du tar deg god tid og det er bra

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Er D\A konverteren i 1900 av høyere kvalitet en i Sony BDP-S550, slik att det lønner seg og kjøre digitalt (HDMI) til 1900 istede for analog ut (phono) fra S550? Tenker kunn på avspilling av CD i stereo?
    Eller er det vert og koste på en egen D\A konverter? Eventuelt en egen CD-spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil v3900 høres ut i forhold til v633 på relativt små høyttalere(sbs-01) på lave og moderate lydvolumer..vil det likevel f.eks bli mye mer dynamikk med 3900 kontra 633, dvs slik at man hører tydelige forskjeller ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil v3900 høres ut i forhold til v633 på relativt små høyttalere(sbs-01) på lave og moderate lydvolumer..vil det likevel f.eks bli mye mer dynamikk med 3900 kontra 633, dvs slik at man hører tydelige forskjeller ?

Akkurat dette bør du kanskje spørre Akto om. Han har hørt de fleste receivere side om side, han har et profesjonelt trenet øre, og han var første eier av mine SBS-01 ht.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Student85
    V1900 setter alle mine HT til large.

Med en gang jeg går inn på manual setup etterpå å setter en HT til small etter autokorreksjonen forsvinner også YPAO-merket i displayet til receiveren.
    Dette er dumt siden det er greit å ha et merke som indikerer at oppsettet ikke er "standard", men customized.
    Gjelder dette også for V3900 selv når man huker av for at ht-størrelse ikke skal måles(som bare V3900 kan), at YPAO-merket i displayet ikke vises ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei.....blir ikke borte på 3900 da...før man eventuelt fipler med f.eks volumet til sub'en yamaha tror ingen vil høre :???:
    Men da igjen...så er det vel ingen krise om det minste røde tegnet av alle blir borte i displayet hvis man justerer på noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    nei.....blir ikke borte på 3900 da...før man eventuelt fipler med f.eks volumet til sub'en yamaha tror ingen vil høre :???:
    Men da igjen...så er det vel ingen krise om det minste røde tegnet av alle blir borte i displayet hvis man justerer på noe?
    Nei, det er vel evt ingen krise Bare man vet hva man kan fiple med uten at YPAO-funksjonen slår seg av ? Hva mente du med "volumet til sub'en yamaha tror ingen vil høre" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg har forøvrig et annet ankepunkt til 1900 i forhold til 661 også. Det gjelder HDMI switching.

Dette løste 661 helt uten problemer.

1900 har derimot et kornete bluraybilde uten like.
    Dvd i komponent oppskalert i Yamaha derimot ser nesten bedre ut enn bluray pga dette!!
    Pass through er ikke akkurat pass through for å si det sånn.

Skulle ikke være nødvendig med så dårlig switch i 2009, dette har jeg hørt andre kommentere her inne på forumet også.
    Dere som har V1900..er det virkelig slik på denne receiveren ??

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    John - du har kanskje hørt sos-øk uttrykket om "the point of diminishing returns", dvs. når man har kommet så langt at ytterligere innsats kaster mindre og mindre av seg, kanskje tilogmed gir en negativ avkastning? Jeg tror du er der nå når det gjelder din receiver-research....

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet ut en ny ting angående 1900 (om ikke alle vet det da ).

Dynamic Range skal vistnok trolig være på std under vanlige lytteforhold. Men den står på Max til vanlig.

Fant dette på nettet:
    B) Dynamic Range: In this one, I can select the amount of "Dynamic Range Compression" to be applied to my speakers. Options are Min., STD, and MAX. The description of each one doesn't exactly clarify what I'm changing. Right now, I would say that the difference between a regular scene containing dialogue/atmosphere and a heavy action scene are a bit much. I want those regular scenes to be a good volume but I don't want to shatter the windows when somebody goes berserk with a shotgun. It says that MAX preserves the greatest amount of Dynamic Range. Does that mean the range is larger? If that is so, does that mean that setting it to anything else is altering the signal and possibly degrading it or losing tonal range?

Answer
    Yes, your manual is confusing regarding exacty what these settings do. It has to be deciphered. The dynamic range compression setting is most useful when you listen at low volumes. As your manual instructs, you'd set the DRC to "Min" in this circumstance. On other manufacturer's receivers, this setting is often called "Night" or "Midnight" mode. What it does is compress the dynamic range of the movie's soundtrack. This makes soft sounds louder and loud sounds softer so that when you are listening at low volume so as not to disturb someone, for example, the soft sounds will be loud enough for you to hear them and the loud sounds will not be so loud that they may bother someone. The "Std" setting is sort of self-explanatory and is what you should probably use for normal listening. The "Max" setting is obviously the opposite of the "Min" setting, so soft sounds will be really soft, and loud sounds will be really LOUD, so it exaggerates, or expands, the dynamic range of the movie's soundtrack. Honestly, this is a weird setting. Other manufacturer's receivers do not have this setting; with most receivers you either listen to a soundtrack normally, or you compress the dynamic range for low volume listening. So, I'm not sure when you would want to use the "Max" setting. I'm not sure which setting you're currently using but you said that the volume disparity between soft and loud scenes was a bit bothersome, so you should definitely NOT use the "Max" setting. If you're using the "Std" setting and this difference is really bothering you, you could use the "Min" setting to even things out. But the "Std" setting is the way the soundtrack was meant to be listened to. If the dynamic range seems a little much, what you are experiencing is the wide dynamic range that's possible with DD/DTS soundtracks when played back on on a HT setup. Again, make certain your speakers are calibrated, as this may affect your perception of the normal dialogue scenes versus the effects-laden scenes.

LFE-Bass Out/Dynamic Range? [Text View] - AVS Forum

Dette er iallefall noe JEG har grublet lenge over.
    Synes det er litt mange innstillinger for dette, og synes det hadde vært enklere med en night funksjon på fjernkontrollen ved siden av alle disse dyn range og Drc funksjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

bra forsterker dette`?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

nokk til å drive b&w 703 tror dere?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Tror jeg har funnet ut en ny ting angående 1900 (om ikke alle vet det da ).

Dynamic Range skal vistnok trolig være på std under vanlige lytteforhold. Men den står på Max til vanlig.

Fant dette på nettet:
    B) Dynamic Range: In this one, I can select the amount of "Dynamic Range Compression" to be applied to my speakers. Options are Min., STD, and MAX. The description of each one doesn't exactly clarify what I'm changing. Right now, I would say that the difference between a regular scene containing dialogue/atmosphere and a heavy action scene are a bit much. I want those regular scenes to be a good volume but I don't want to shatter the windows when somebody goes berserk with a shotgun. It says that MAX preserves the greatest amount of Dynamic Range. Does that mean the range is larger? If that is so, does that mean that setting it to anything else is altering the signal and possibly degrading it or losing tonal range?Yes, your manual is confusing regarding exacty what these settings do. It has to be deciphered. The dynamic range compression setting is most useful when you listen at low volumes. As your manual instructs, you'd set the DRC to "Min" in this circumstance. On other manufacturer's receivers, this setting is often called "Night" or "Midnight" mode. What it does is compress the dynamic range of the movie's soundtrack. This makes soft sounds louder and loud sounds softer so that when you are listening at low volume so as not to disturb someone, for example, the soft sounds will be loud enough for you to hear them and the loud sounds will not be so loud that they may bother someone. The "Std" setting is sort of self-explanatory and is what you should probably use for normal listening. The "Max" setting is obviously the opposite of the "Min" setting, so soft sounds will be really soft, and loud sounds will be really LOUD, so it exaggerates, or expands, the dynamic range of the movie's soundtrack. Honestly, this is a weird setting. Other manufacturer's receivers do not have this setting; with most receivers you either listen to a soundtrack normally, or you compress the dynamic range for low volume listening. So, I'm not sure when you would want to use the "Max" setting. I'm not sure which setting you're currently using but you said that the volume disparity between soft and loud scenes was a bit bothersome, so you should definitely NOT use the "Max" setting. If you're using the "Std" setting and this difference is really bothering you, you could use the "Min" setting to even things out. But the "Std" setting is the way the soundtrack was meant to be listened to. If the dynamic range seems a little much, what you are experiencing is the wide dynamic range that's possible with DD/DTS soundtracks when played back on on a HT setup. Again, make certain your speakers are calibrated, as this may affect your perception of the normal dialogue scenes versus the effects-laden scenes.

LFE-Bass Out/Dynamic Range? [Text View] - AVS Forum

Dette er iallefall noe JEG har grublet lenge over.
    Synes det er litt mange innstillinger for dette, og synes det hadde vært enklere med en night funksjon på fjernkontrollen ved siden av alle disse dyn range og Drc funksjonene.
    Hmmm interessant.

Jeg har min på MAX, trodde det kun skulle bety "ingen begrensninger".

Skal sette den på STD neste gang jeg film, for så å switche mellom STD/MAX.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olema
    nokk til å drive b&w 703 tror dere?
    Seek and you shall find :

http://avforum.no/forum/search.php?searchid=3383972

Kort oppsummert så tenger 703 MYE strøm for å yte optimalt.

Side 33 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •