Yamaha RX-V1900/3900 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 72 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1428
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    På min 3800 satt jeg høytalerene til small og satt x-over til 80hz før kjøring av ypao. når jeg hadde koblet til målemikrofonen og fikk opp menyen fjernet jeg haken på det moduset dette gjalt og kjørte ypao uten den målingen. Jeg vet ikke om det er likt på 1900 men tok en sjanse.
    Har ikke noe å si hva du setter X-over før du kjører auto-setup. Testtonen kjøres som fullrange uansett.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har ikke noe å si hva du setter X-over før du kjører auto-setup. Testtonen kjøres som fullrange uansett.
    ok!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Jeg kjører alt til small delt på 80Hz ja. Men det kan jo være en fordel med 3900 på det området der....siden det er mulig og ta hensyn til at høyttalerene er satt til small når man kjører YPAO oppsettet.
    Vet du helt sikkert om det har noen betydning eller ikke om man setter alle ht til small før eller etter man kjører YPAO oppsettet ? Hadde du evt giddet å teste dette på din V3900 (bare hvis du gidder) ?

Jeg spør om dette pga at med V1900 kan du ikke "låse" small-innstillingen før du kjører YPAO oppsettet, men med V3900 kan du..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ]Det har ingenting å si hva du setter HT størrelse på før Auto-setup kjøres. Testsignalet er fullfrekvent. Men du kan huke ut at du ikke vil den skal sette HT størrelse, men tonen er fortsatt fullfrekvent.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    ]Det har ingenting å si hva du setter HT størrelse på før Auto-setup kjøres. Testsignalet er fullfrekvent. Men du kan huke ut at du ikke vil den skal sette HT størrelse, men tonen er fortsatt fullfrekvent.
    Du kan visst ikke huke av for dette med RX-V1900, er derfor jeg spør.

Har man sub, så vil man ha alle ht til small..jeg vil være helt sikker på om det har noen betydning om man setter de tilbake til small igjen etter auto-kalibrering med V-1900 kontra å låse de til small med V-3900 før auto-kalibrering. Var derfor jeg spurte om JazBas kan teste dette på sin V3900.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare og kjøre auto-oppsett og så finjustere på diverse innstillinger etterpå a? Har vel ikke noe betydning om man gjør det før eller etter. kalibreringen gjør jo det samme alikevell! Hvertfall på 1900...

Newcomer BigH sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Du kan visst ikke huke av for dette med RX-V1900..er derfor jeg spør..
    Har nettopp kjørt YPAO på min 3900. HT small/80 før kjøring, og tickmark fjernet i meny for HT størrelse. Resultat: YPAO i rødt på Receiver display og HT størrelse som tidligere valgt (small/80)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan visst ikke huke av for dette med RX-V1900, er derfor jeg spør.

Har man sub, så vil man ha alle ht til small..jeg vil være helt sikker på om det har noen betydning om man setter de tilbake til small igjen etter auto-kalibrering med V-1900 kontra å låse de til small med V-3900 før auto-kalibrering. Var derfor jeg spurte om JazBas kan teste dette på sin V3900.
    Kan teste det en dag.....men har byttet til seas diskanter på M65'ene og center høyttaleren i dag....så må la de få spilt seg inn litt før jeg kjører noe romkorreksjon på nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Kan teste det en dag.....men har byttet til seas diskanter på M65'ene og center høyttaleren i dag....så må la de få spilt seg inn litt før jeg kjører noe romkorreksjon på nytt.
    Ok

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigH
    Har nettopp kjørt YPAO på min 3900. HT small/80 før kjøring, og tickmark fjernet i meny for HT størrelse. Resultat: YPAO i rødt på Receiver display og HT størrelse som tidligere valgt (small/80)
    Ok Men hva betyr "YPAO i rødt på Receiver display" ?

Det var jo "uflaks" at YPAO satt ht-størrelse til small. Da fikk du ikke testet om lyden ble annerledes om du satt de til small etterpå.

Hva hvis YPAO først setter ht-størrelse til large og man etterpå manuelt setter de til small(med RX-V1900). Vil ikke da delefrekvensen til sub fortsatt være satt til å grense opp til ht=large som gjerne er rundt 40 hz, istedenfor til rundt 80 hz som delefrekvensen vil være for ht satt til small ? Blir vel i så fall en dip i 40-80 hz ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Men hva betyr "YPAO i rødt på Receiver display" ?
    Det betyr at man ennå ikke har entret noen verdier i manuell set-up som endrer verdiene fastsatt av YPAO, mao. tatt YPAO for god fisk. Så fort man endrer noe så forsvinner den lampen.

Ok Det var jo "uflaks" at YPAO satt ht-størrelse til small. Da fikk du ikke testet om lyden ble annerledes om du satt de til small etterpå.
    Nei, du kan jo bare toggle frem og tilbake når du selv vil og høre forskjellen direkte.

Ok Hva hvis YPAO først setter ht-størrelse til large og man etterpå manuelt setter de til small(med RX-V1900). Vil ikke da delefrekvensen til sub fortsatt være satt til å grense opp til ht=large som gjerne er rundt 40 hz, istedenfor til rundt 80 hz som delefrekvensen vil være for ht satt til small ? Blir vel i så fall en dip i 40-80 hz ?
    Du overintellektualiserer dette og mye vil bli klarere for deg når du bare får klådd litt på en receiver selv.

Receiveren har bare én delefrekvens for sub'en og denne styrer du enkelt selv. Hvis du endrer ht-størrelse til small (noe vi nesten alle gjør) så må du også kontrollere at delefrekvensen er der den skal være. Hvis du deler lavere enn hva høyttalerne makter å gjenskape, så vil det naturligvis bli en dip mellom der høytalerne gir seg og der hvor delefrekvensen tillater at sub'en plukker opp.

Men, det er ingen automatikk i YPAO at Large=40Hz og Small=80Hz, det vil avhenge av hvilken respons YPAO måler. YPAO setter gjerne mine SBS-01 ht til Large og samtidig delefrekvensen til 80-90Hz. Jeg endrer rutinemessig begge verdiene manuelt etterpå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..jeg trodde det var nettopp delefrekvensen som blir forandret når man forandrer ht-instillingen fra large til small ? Hvilke andre ting skjer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har V1900 samme lyd som V1800, evt hvordan oppleves forskjellen ?

Newcomer BigH sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering 1.05 firmware

Har problemer med PWR-on (får ikke skrudd på receiver før strømkabel er dratt ut) etter at RX-V3900 har stått avslått en stund. Tidligere diskusjoner på denne tråden nevner at oppdatering av firmware løser dette problemet. Har 1.04 idag og ønsker 1.05, men iht brukermanual fraråder Yamaha at du gjør denne oppdateringen selv.
    Noen som har gjort denne oppdateringen selv? Har dere støtt på problemer knyttet til dette? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av firmware 1.05

Har oppdatert min V3900, gikk smertefritt. Brukte nettverkskabel, men du kan også laste ned filen på en tom USB nøkkel. Tok ca. 10 min.

Newcomer BigH sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaj
    Har oppdatert min V3900, gikk smertefritt. Brukte nettverkskabel, men du kan også laste ned filen på en tom USB nøkkel. Tok ca. 10 min.
    Takk skal du ha. Jeg hadde en mistanke om at dette burde kunne gå uten krøll. :-D

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er D\A konverteren i 1900 av høyere kvalitet en i Sony BDP-S550, slik att det lønner seg og kjøre digitalt (HDMI) til 1900 istede for analog ut (phono) fra S550? Tenker kunn på avspilling i CD i stereo?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..jeg trodde det var nettopp delefrekvensen som blir forandret når man forandrer ht-instillingen fra large til small ? Hvilke andre ting skjer ?
    Når HT er satt til Large er det ingen delefrekvens. Da spiller høyttalerne fullrange.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har V1900 lys i fjernkontroll, eller er det bare V3900 som har ?

Vil man i noen som helst tilfeller få dårligere bilde (RX-V1900) når man sender inn på HDMI og ut igjen gjennom HDMI til TV kontra å sende direkte til TV(ikke gjennom receiver) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

presence

Hei. Har nettopp handlet inn en 3900 og er sålangt meget fornøyd. Men ett spørsmål har jeg ikke klart å finne svar på. Jeg har egen effekt-forsterker på frontene mine og bruker pre-out til dette. Er det da mulig å bruke både surround back og presence ? Siden jeg i teorien har ledig "kapasitet" til dette..

Side 31 av 72 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •