Yamaha RX-V1900/3900 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 72 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1428
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg spiller jo av musikken min med en integrert forsterker og dedikert cd-spiller, så når det gjelder musikk er jeg helt klart purist jeg med - på godt og vondt.

Til film varierer det, men jeg liker helt klart den ekstra dimensjonen presencehøyttalerne gir meg på mange filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg spiller jo av musikken min med en integrert forsterker og dedikert cd-spiller, så når det gjelder musikk er jeg helt klart purist jeg med - på godt og vondt.

Til film varierer det, men jeg liker helt klart den ekstra dimensjonen presencehøyttalerne gir meg på mange filmer.

Som dere kansje har lest i noen av mine tidligere innlegg i denne tråden, så spiller eg av musikk med en Hegel H200 med prosessorinngang og bruker V1900 kunn til film og tv Har koblet cd spilleren og LP spilleren til stereoforsterkeren selvfølgelig og bruker selvfølgelig stereoforsterkeren til musikk Effekten i stereoforsterkeren har eg god nytte av på fronthøgtalerne til film og tv siden V1900 er koblet til prosessorinngangen på steroforsterkeren Når eg ser på film med blu-ray spilleren har eg V1900 innstilt på Straight og blu-ray spilleren er stilt inn på bitstream siden eg synes dette er det beste etter min mening Når eg ser på tv med CD PVR tuner bruker eg PLIIx Movie mode for å få lyd i alle kanalene når eg ser på serier og filmer på parabolen. Dette gjør eg fordi CD PVR tuneren leverer kunn stereo ut via HDMI og eg har derfor koblet tuneren til DVR for å kunne koble til coax digitalkabel i tillegg til HDMI kabelen. Da skifter den automatisk til coax digitalkabelen når lydkilden er Dolby Digital og når det kunn er stereo signal kobler den automatisk over til HDMI til PLIIx Movie mode. Bruker PLIIx Movie mode når det er stereosignal på grunn av att eg har suround bakhøgtalere tilkoblet og eg liker dette best med tanke på serier og filmer på parabolen Kunne gjort som deg og hatt presence fremme, men eg har ikke plass desverre:-? Har ikke peiling på hvordan det er med presence fremme, men eg har hørt att det skall være veldig bra Mulig eg skall klare å lage plass til presence høgtalere, men vi får se hva det blir til senere. Kann jo velge Klipsch RS10. De er jo ikke så store Det er det eg bruker som suround bakhøgtalere nå.

Så vi er ikke så veldig ulike noen av oss X3MHC og kenti Selv om det er flere veier som fører til Rom så ønsker vi i allefall musikkavspilling i stereo så rent og bra som mulig uten innblanding av tonekontroller o.s.v:-D Når det er sagt så sier det seg vel selv att eg personlig ikke liker subwoofer til musikk heller så lenge som en har litt store gulvtående høgtalere i allefall, men det er en erlig mening fra min side Synes også att en ren stereoforsterker med prosessor inngang er ett smart valg for en som elsker musikk like mye som god hjemmekinolyd. Da får en jo i pose og sekk etter min mening:-D

Anbefales på det sterkeste

Edit: Dette er bare mine meninger og respekterer selvfølgelig viss andre har andre meninger, men eg håper noen har nytte av å lese innlegget mitt uansett:-) Det er jo ikke alle som vet om desse stereoforsterkerne med prosessorinngang selv om mange bruker slike i oppsettet sitt og en del har hørt om de:-) Til dere som kansje er litt ferske på dette med stereoforsterker med prosessorinngang så må dere selvføgelig hugse på att hjemmekinoreceiveren deres må ha linje utganger for å koble til effekt;-)

Eg forstår jo også att en del trenger å bruke subwoofer til musikk p.g.a dårlig plass til litt "store" gulvstående eller av andre grunner har satelitthøgtalere, stativhøgtalere eller små gulvstående med begrenset bass:-) Da er jo en god subwoofer som spiller bra på musikk kjekt å ha;-)

Her er iallefall en link til en tråd med stereoforsterkere med prosessorinngang:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...orinngang.html

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Med stereo kilder, er PURE DIRECT det optimale valget.

Med surround kilder, er STRAIGHT det optimale valget.
    Ved DTS HD master audio kan jeg være enig i at straigth er det beste.. Men ellers?

Når du kobler inn straight så kobler du jo også ut prosesseringen?? Hva var da vitsen med hjemmekinoanlegg i det hele tatt?

Mulig jeg har misforstått noe men...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har sikkert vært tatt opp en mengde ganger så beklager om det irriterer noen.

Jeg bare lurer på om det er noen høytalere som utmerker seg spesielt som match til Yamaha receivere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ved DTS HD master audio kan jeg være enig i at straigth er det beste.. Men ellers?

Når du kobler inn straight så kobler du jo også ut prosesseringen?? Hva var da vitsen med hjemmekinoanlegg i det hele tatt?

Mulig jeg har misforstått noe men...
    Ja, nå har du misforstått BIG TIME!

STRAIGHT sørger for at du kommer nærmest mulig originalt lydbilde (slik dette er mikset i 5.1/7.1 av lydingeniøren). Og kalibreringsresultatene fra YPAO er fullt ut i bruk i STRAIGHT modus.

Alternativet til STRAIGHT er å benytte en eller annen DSP-modus som modifiserer det originale lydbildet i den ene eller den andre retningen, og her har Yamaha mange moduser å by på. Men du ville vel ikke velge pan & scan versjonen av en film fremfor en versjon i originalt aspektforhold, ville du?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har sikkert vært tatt opp en mengde ganger så beklager om det irriterer noen.

Jeg bare lurer på om det er noen høytalere som utmerker seg spesielt som match til Yamaha receivere?
    Klipsch er kjent for å være en god match til Yamaha, men de er langt fra det eneste alternativet

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali er det mange som bruker også. Deriblant meg:-D

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er populært valg hos mange, untertegnende inkludert. Litt tungdrevne, men 3900 fikser dem greit.

Edit: Ser du har 1900. Vel det skulle holde det også, i alle fall til stativhøyttalerne.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buddha: Hva synes du om Yamaha/Dali match?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Buddha: Hva synes du om Yamaha/Dali match?
    Har ikke hørt Dali på mange år så det kan jeg ikke svare på. Men jeg skulle tro de fleste kvalitetshøyttalere vil gå bra med disse receiverne.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz ville sikkert vært bra og har vurdert disse selv.
    Ser imidlertid at Lydogbilde råder til en mer nøytral forsterker feks. Onkyo/Pioneer til disse fordi Xtz er tilbakelent i mellomtonen...

Yamaha er jo ganske markant i mellombassen og derfor ikke helt nøytral...
    Trenger ganske enkelt en nøytral høytaler for å avbalansere.
    Sier ikke at Xtz er en dårlig løsning men lurer på om det finnes enda bedre matcher.

BW er vel en ganske nøytral høytaler, er ikke disse kjent for det?
    Hvordan er det med Dali, er de kjent for å være nøytrale?

Sånn sett så tror jeg nemlig engelske BW eller Monitor Audio Bronze BR6 kan være bra match pga deres nøytrale, korrekte egenskaper... BW blir muligens for tunge å drive for 1900?

Synes de jeg har, Dynavoice er altfor skarpe i toppen.. De er heller ikke kjent for å være så nøytrale at det gjør noe værken i bass eller diskant.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på et par ting til jeg, fint om noen vet svar.

Video...

Jeg bruker både dvd og bluray.
    Til Dvd bruker jeg komponent siden Yamaha har bedre skaler enn både denon1940 og denon1800.
    Til bluray bruker jeg derimot selvfølgelig HDMI.....
    Er det noen måte jeg kan stille inn receiver på uten å måtte bytte ledning hele tiden? For Yamaha virker som om bare tar imot HDMI uansett til bilde dersom både komponent og HDMI er tilkoblet...

Noe som er ganske dumt da valgfrihet og slippe å dra ut ledninger hele tiden ville vært bedre.

Så en annen ting, dette med flere sweetspots... Betyr det at man tilpasser til flere seter for samtidig bruk?

Eller betyr det at man må velge mellom flere sweetspots til hver sin tid?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz ville sikkert vært bra og har vurdert disse selv.
    Ser imidlertid at Lydogbilde råder til en mer nøytral forsterker feks. Onkyo/Pioneer til disse fordi Xtz er tilbakelent i mellomtonen...

Yamaha er jo ganske markant i mellombassen og derfor ikke helt nøytral...
    Trenger ganske enkelt en nøytral høytaler for å avbalansere.
    Sier ikke at Xtz er en dårlig løsning men lurer på om det finnes enda bedre matcher.

BW er vel en ganske nøytral høytaler, er ikke disse kjent for det?
    Hvordan er det med Dali, er de kjent for å være nøytrale?

Sånn sett så tror jeg nemlig engelske BW eller Monitor Audio Bronze BR6 kan være bra match pga deres nøytrale, korrekte egenskaper... BW blir muligens for tunge å drive for 1900?

Synes de jeg har, Dynavoice er altfor skarpe i toppen.. De er heller ikke kjent for å være så nøytrale at det gjør noe værken i bass eller diskant.
    Jeg har nettopp bestilt meg Monitor Audio høyttalere fra hifihuset.no. Dette er av Silver RS serien, RS6, RSLCR og RSFX, samt en subwoofer Focal 800 V. Regner med jeg får dem i neste uke. Ifølge tester skal dem være veldig gode, og fungere veldig bra sammen med 1900/3900. Gå inn på nettsiden deres og se litt, og ring telefonnummeret til dem, veldig hyggelig å prate med.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God match

handler mye om smak og behag, rom og annet tilkoblet utstyr også.

Personelig har jeg hørt vellykkede oppsett med Monitor Audio, Swans F2.2, Focal, Respons, B&W, og i følge Dag Johnsen er ikke Swans F1.1 borte heller...
    Lytt og lær, har hørt like mye mislykket Klipsch som vellykket, så det er desverre ikke noen fasit bortsett fra dine egne ører. Er nok enig med Asfalt på dette punktet, en graf kan være grei å vise til en stokk døv person, men den forteller ikke "sannheten" om hvordan du oppfatter lyden.

For øvrig må jeg atter en gang skryte uhemmet av 3900'en, den er så bra at jeg bare smiler og koser meg med makalaust god lyd :-).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på et par ting til jeg, fint om noen vet svar.

Video...

Jeg bruker både dvd og bluray.
    Til Dvd bruker jeg komponent siden Yamaha har bedre skaler enn både denon1940 og denon1800.
    Til bluray bruker jeg derimot selvfølgelig HDMI.....
    Er det noen måte jeg kan stille inn receiver på uten å måtte bytte ledning hele tiden? For Yamaha virker som om bare tar imot HDMI uansett til bilde dersom både komponent og HDMI er tilkoblet...

Noe som er ganske dumt da valgfrihet og slippe å dra ut ledninger hele tiden ville vært bedre.

Så en annen ting, dette med flere sweetspots... Betyr det at man tilpasser til flere seter for samtidig bruk?

Eller betyr det at man må velge mellom flere sweetspots til hver sin tid?
    Vet ikke helt om jeg skjønner problemstillingen din....men....
    Har du koblet både bluray sin hdmi og dvd'en sin component inn på f.eks BD/HD-DVD inngangen? I såfall er det bare og koble dvd'en sin component over på DVD inngangen....så kan du switche mellom de to på fjernkontrollen.

**edit** Så ikke at det var 1900 du hadde....kan hende det er litt forskjell på den og 3900'en her ops:

Når det gjelder dette med flere sweetspots, så blir lyden optimalisert for alle de plassene du setter målemikrofonen....ikke noe du får valgt i mellom senere. Da må du begynne og eksprimentere med system memory!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Vet ikke helt om jeg skjønner problemstillingen din....men....
    Har du koblet både bluray sin hdmi og dvd'en sin component inn på f.eks BD/HD-DVD inngangen? I såfall er det bare og koble dvd'en sin component over på DVD inngangen....så kan du switche mellom de to på fjernkontrollen.

**edit** Så ikke at det var 1900 du hadde....kan hende det er litt forskjell på den og 3900'en her ops:

Når det gjelder dette med flere sweetspots, så blir lyden optimalisert for alle de plassene du setter målemikrofonen....ikke noe du får valgt i mellom senere. Da må du begynne og eksprimentere med system memory!
    :roll: Å, så dumt av meg at jeg ikke tenkte på det, så simpelt..
    Vel, da er det jo ikke noe problem i det hele tatt... når det gjelder videodelen.

Dette med system memory, gjelder det for alle innstillingene?

Jeg tenker nemlig at det hadde vært ideelt å ha to oppsett både med eq og høytalerer for musikk og film.

Til musikk så er feks Flat og frontht til Large ideelt i mitt oppsett, men til film så blir det helt annerledes både med fronter og sub, kanskje frekvens også tilogmed.

Er dette vanskelig å bruke i praksis?

Det blir litt mye det her men lurte på en bagatell til.
    Det gjelder Logitech harmony one kontrollen for de som har denne...
    Jeg har merket at det ikke går å bla i system menyen til Yamaha med Logitech harmony kontrollen. Muligens fordi fjenkontrollen har for lite minne.

Har noen andre fått dette til å fungere?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du mange gode spørsmål som du får svar på i manualen. For å få ennå mere fyldige svar enn de du får her er det greit å ha lest den :-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Nå har du mange gode spørsmål som du får svar på i manualen. For å få ennå mere fyldige svar enn de du får her er det greit å ha lest den :-)
    Jeg hater Yamaha manualen, har lest den opp og ned.

Manualen er for kort og synes den gir lite info på det jeg lurer på...
    Skal riktignok se mer på den angående minnefunksjonen, men tenkte først å høre om andre hadde fått til å bruke denne.

Det enkleste er ofte det beste...

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Yamaha RX-V1900/3900 en slik funksjon som forbreder mp3 musik osv? Hvordan fungerer denne?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Har ikke Yamaha RX-V1900/3900 en slik funksjon som forbreder mp3 musik osv? Hvordan fungerer denne?
    Testet litt "Music enchancer" på min 1900 - virker som den "myker opp" stereobildet litt og sender noe lyd til center (sang) og mer bass til sub b.la. Funker faktisk overbevisende bra, men en ihuga musikkelsker vil nok rive seg i håret okke som.

Side 28 av 72 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •