Yamaha RX-V1900/3900 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 72 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1428
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zephyrion
    Har sett litt innom på XTZ høyttalerne nå, men er mye å sette seg inn i. Dette er mitt første anlegg, og har ikke så mye peiling på hva som passer sammen med hva. Vet at Yamaha og SVS høyttalerne går godt overens, pga ohm og slikt. Prøvde å lese litt om ohm på wikipedia, men ble bare mer forvirra.

SVS subwooferene har fått veldig god omtale i tester på forumet her virker det som, så dette er noe jeg tror jeg vil gå for. Vet eneste ikke hva slags kabler jeg trenger for å koble sub mot forsterkeren. Hørt at jeg må ha en Y kabel, men denne kabelen er jo beregnet for å koble til 2 subwoofere?

Sitter med ett logitech 5500 anlegg nå (Ja ikke mobb). Så nå når jeg først skal oppgradere, tenkte jeg å spøtte inn en 25-30k på anlegg. Fra SVS vil jeg klare å holde meg rundt 30k, med frakt på døren for alt.

Men har ikke funnet noen omtaler på de aller siste høyttalerne fra SCS-01 (m). Ser at man får kjøpt enkle veggfester til dem, så det er jo ett pluss.
    Har du sett på Klipsch?

Klipsch er en veldig bra sammen med Yamaha. TV-boden i Sverige har også meget gode pris på Klipsch. RF-82, RC-62, RS-52 sammen med en SVS sub F.eks. Har ikke disse selv, men flere andre her som har og skryter av disse. Har selv RF-83 (handlet på TV-boden til 18 200 kr med dagens gode kurs (ferdig tollet inn), mot 22 500kr i Norge) sammen med en Yamaha DSP-Z7 og kan ikke si jeg angrer et sekund :-D

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Kobler du Panasonic 35 via V1800 med hdmi får du jo dra nytte av de nye lydformatene:-) Rekner med det er den Panasonic 35 blu-ray spilleren du har og rekner med den har støtte for disse formatene:wink:
    Hei, har også fått meg 1900... og jeg lurer på et par ting angående oppsett.

Det jeg lurer mest på er fronthøytalerne. Biampet så deler nemlig Yamahaen frontene mine i fire høytalere!!!
    Dette er noe helt nytt for meg.

Hva lønner det seg å ha tro? Kjedelig å velge bort høytalerkanaler når man kan ha de da.

Da er det altså small i øverste frekvens og large 1 eller large 2stk i nedre frekvens på frontene.

Dessuten blir jeg fortsatt ikke klok på delefrekvensen. 80 eller 60?
    Yamahaen stilte surround til large, center til large og diskant front til small, bass front til large. Dessuten satt den frekvensen til 200??

Jeg har endret litt, senter og surr til small osv, men er YPAO/Yamaha helt på trynet eller? Eller kan disse innstillingene ovenfor kanskje ha noe for seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bestemme delfrekvens og høyttaler setting, spill musikk mens du switcher mellomalternativene, og la ørene betemme resultatet.

Biamping, vet ikke.....uansett blir strømforsyningen som alt henger på ikke større, tror det er best å ikke. Men husk la alltid Ohm settingen stå på 8 ohm på Yamaha, UANSETT. Ellers mister du MASSE krefter og vinner ingenting, ref. Audioholics.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kan man velge Ohm settingen på yamaha?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohm-innstillingen gjøres under Advanced Setup menyen.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det jeg lurer mest på er fronthøytalerne. Biampet så deler nemlig Yamahaen frontene mine i fire høytalere!!!
    Dette er noe helt nytt for meg.

?
    Om den deler høytalerne opp,så kan du umulig ha slått på biamping i advanced setup menyen!

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Ohm-innstillingen gjøres under Advanced Setup menyen.
    Okei. gjelder dette RX-V1900? Kan ikke huske jeg har sett den innstillingen (Advanced Setup) noen sted hverken i reciveren eller i manualen. Eller er det bare jeg som ikke henger helt med lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sett litt på Klipsch også nå, var mye å velge mellom der, som gjør ting ennå vanskeligere. Sett litt mere på xtz. Noen som vet om disse er lydmessig bra? Hørt en som sa at lyden er pen fra disse, så lenge man holder volumet under ett viss nivå.

Tror jeg har bestemt meg for å gå for en Yamaha RX-1900 og en SVS PC12-plus sub. SVS PC13-pluss blir nok litt for kraftig kanskje, mulig den første også er det, men tenker å stille ned kraften litt om den er det. Vil ha en mulighet til å kjøre på når huset er tomt!

Høyttalere er det så utrolig mye og velge mellom, og hver person jeg spør om anbefaling kommer med vær sitt merke, så dette er ikke lett, i og med at jeg har selv ikke hørt på lyd fra noen av disse typene før. XTZ ser nok så fin ut i Piano. Ikke sikker på hva som er de mest populære merkene osv. SVS ht finner jeg pent lite informasjon om, den siste utgaven SCS-01 (m) som er basert senteren. Derfor frister dem ikke så veldig!

Ettersom jeg har forstått er det 8 ohm ht jeg burde se etter? XTZ ser jeg det står 4-8 ohm, betyr det at disse kan kjøres på alt mellom dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sett litt på Klipsch også nå, var mye å velge mellom der, som gjør ting ennå vanskeligere. Sett litt mere på xtz. Noen som vet om disse er lydmessig bra? Hørt en som sa at lyden er pen fra disse, så lenge man holder volumet under ett viss nivå.

Tror jeg har bestemt meg for å gå for en Yamaha RX-1900 og en SVS PC12-plus sub. SVS PC13-pluss blir nok litt for kraftig kanskje, mulig den første også er det, men tenker å stille ned kraften litt om den er det. Vil ha en mulighet til å kjøre på når huset er tomt!

Høyttalere er det så utrolig mye og velge mellom, og hver person jeg spør om anbefaling kommer med vær sitt merke, så dette er ikke lett, i og med at jeg har selv ikke hørt på lyd fra noen av disse typene før. XTZ ser nok så fin ut i Piano. Ikke sikker på hva som er de mest populære merkene osv. SVS ht finner jeg pent lite informasjon om, den siste utgaven SCS-01 (m) som er basert senteren. Derfor frister dem ikke så veldig!

Ettersom jeg har forstått er det 8 ohm ht jeg burde se etter? XTZ ser jeg det står 4-8 ohm, betyr det at disse kan kjøres på alt mellom dette?
    Du kan ha både 4, 6 og 8 ohms høyttalere, bare la settingen på receiveren stå på 8 ohm!

Newcomer BigH sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Knepp i høytaler/RX-V3900

Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Når jeg bytter inngangssignal kommer det ofte et knepp i høyttalerne på min 3900. Andre som har merket det? Det gir en litt jalla-følelse hos meg..
    Jepp, har samme problemet.
    Byttet ut min gamle receiver med RX-V3900 igår, og kneppet du beskriver merket jeg ganske tydelig. Hadde ikke samme problemet med den gamle receiveren.
    I tillegg knepper det når jeg skrur på lysbrytere (spots m/ trafo) i huset. Her er det tydeligvis strøm på avveie.

Muligens to forskjellige problemstillinger, men er det noen som har et bud på hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Okei. gjelder dette RX-V1900? Kan ikke huske jeg har sett den innstillingen (Advanced Setup) noen sted hverken i reciveren eller i manualen. Eller er det bare jeg som ikke henger helt med lenger?
    Ja, du henger ikke med 8)
    Du skal holde inn en knapp mens du slår på Yamaha'en for å komme inn i menyen. Der stiller du bl.a Ohm, Bi-amp, osv.

Dette står klart i manualen, bare leit fram Ohm eller Bi-amp.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sitron
    Ja, du henger ikke med 8)
    Du skal holde inn en knapp mens du slår på Yamaha'en for å komme inn i menyen. Der stiller du bl.a Ohm, Bi-amp, osv.

Dette står klart i manualen, bare leit fram Ohm eller Bi-amp.
    Takk. Fant ut av det nå!

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sett litt på Klipsch også nå, var mye å velge mellom der, som gjør ting ennå vanskeligere. Sett litt mere på xtz. Noen som vet om disse er lydmessig bra?
    Ta deg tid til å lese Den store XTZ-høyttaler tråden. Og ja, XTZ er suvernet bra til sin prisklasse - det hersker det stor enighet om. Kort sagt regnes Klipsch for å være veldig bra til film, XTZ noe bedre hvis du også skal bruke høyttalerne til musikk. Lykke til med valg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Side 93 i den engelske manualen:

1 Press MASTER ON/OFF on the front
    panel to release it outward to the OFF
    position to turn off this unit.
    2 Press and hold STRAIGHT and then
    press MASTER ON/OFF inward to the ON
    position to turn on this unit.
    This unit turns on, and “ADVANCED SETUP”
    appears in the front panel display.
    3 Rotate the PROGRAM selector to select
    the parameter you want to adjust.
    4 Press STRAIGHT repeatedly to change
    the selected parameter setting.
    5 Press MASTER ON/OFF to release it
    outward to the OFF position to save the new
    setting and turn off this unit.
    y
    The settings you made are reflected next time you turn on this
    unit.
    ■ Speaker impedance SPEAKER IMP.
    Use this feature to set the speaker impedance of this unit
    so that it matches that of your speakers.
    Using the advanced setup menu
    Choice Descriptions
    8ΩMIN Select this setting to set the speaker impedance to
    8 Ω. The impedance of each speaker must be 8 Ω
    or higher.
    6ΩMIN Select this setting to set the speaker impedance to
    6 Ω. The impedance of each speaker must be 6 Ω
    or higher (front speakers only: 4 Ω or higher).

Men....

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Du kan ha både 4, 6 og 8 ohms høyttalere, bare la settingen på receiveren stå på 8 ohm!

+1

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seeker-man
    Om den deler høytalerne opp,så kan du umulig ha slått på biamping i advanced setup menyen!
    Hehe, joda det gjorde jeg helt i førsten og er godt vant med Yamaha og biamping så den er koblet inn og alle høytalerne er koblet korrekt.

Biamp betyr jo rett og slett at man deler høytalerne i to, en forsterker for diskant/mellomtone og en forsterker for bass.

Yamaha satt diskantene som Surr back,left and right... og det kom faktisk lyd når den testet... Jeg har nå fjernet surr back left and right siden det jo tross alt er fronthøytalerne....

Men er litt forvirret i hvorfor i all verden dette skjedde... får undersøke litt til..

EDIT. Huff, jeg hadde sef glemt å trykke master off som lagring til slutt. Det er veldig viktig ja.

Ellers så lagres ikke innstillingene, jeg trykket nemlig power off og det hjalp jo ingenting.
    Etter at jeg gjorde alt om igjen så fikk jeg biampingen og bassene til å spille ordentlig med....

Håper bare det ikke gjorde noe skade på forsterkeren....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på dynamic range og dynamic effect også...

Dvs en innstilling for lave volum lyttenivåer....
    Noen som vet om dette har noe for seg?

En annen ting jeg reagerer litt på er OSD menyen under filmtitting. Det står Bluray/HD og også Audio select eller auto osv...

Er det virkelig nødvendig at alt dette står i display under film? På den gamle forsterkeren så stod det bare DTS eller Dolbydigital noe som så mye bedre ut..

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En annen ting jeg reagerer litt på er OSD menyen under filmtitting. Det står Bluray/HD og også Audio select eller auto osv...

Er det virkelig nødvendig at alt dette står i display under film? På den gamle forsterkeren så stod det bare DTS eller Dolbydigital noe som så mye bedre ut..
    Er iikke input signalet ditt som vises da?

Prøv og trykk på info knappen..
    Nest nederst til venstre på fjernkontrollen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ohm

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Hei jeg har dynavoice m65 koblet til en rxv 1900.

har bi amp på front høytalerene, kan jeg sette ohm verdien til 8 ohm?

Vil ikke brenne opp utgangene? noen som vet hvilke ohm m65 har?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KGH
    Hei jeg har dynavoice m65 koblet til en rxv 1900.

har bi amp på front høytalerene, kan jeg sette ohm verdien til 8 ohm?

Vil ikke brenne opp utgangene? noen som vet hvilke ohm m65 har?
    Du skal kjøre i 8ohm, jeg kjører i 8ohm selv... tror dynavoicene er 4ohm men jeg husker ikke.. dumt at det ikke står på høytalerne eller er synlig...

Du skal iallefall ikke ha 6ohm på dynavoice... jeg har kjørt 8ohm på dynavoicene mine i over et år og det er det som rådes...

Har du bare 6ohm ht som ikke tåler annet så er det en annen sak....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal kjøre i 8ohm, jeg kjører i 8ohm selv... tror dynavoicene er 4ohm men jeg husker ikke.. dumt at det ikke står på høytalerne eller er synlig...

Du skal iallefall ikke ha 6ohm på dynavoice... jeg har kjørt 8ohm på dynavoicene mine i over et år og det er det som rådes...

Har du bare 6ohm ht som ikke tåler annet så er det en annen sak....
    Akkurat da skal jeg prøve å sette den til 8 ohm.:-D

vil jeg få mer effekt til høytalerene med den innstillingen?

Takker for svar.
    :-D

Side 26 av 72 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •