Yamaha RX-V1900/3900 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 72 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1428
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg er kanskje litt foran den typiske Elkjøp kunden da. Jeg skjønner ikke vitsen med å koble på gamle dårlige kilder til bra utstyr. Jeg venter gjerne til noen lager det jeg vil kjøpe.

Hva slags utstyr er det dere har som trenger disse avlegse analoge inngangene da?

Ok, jeg skal innrømme at ungene har et Thomas Tog "data-spill" liggende som har analoge utganger, men den trenger jeg ikke koble på surround prosessoren min.
    Kan man kjøre SACD og DVD Audio med HDMI og full oppløsning gjennom en Yamaha RX-V3900?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Kan man kjøre SACD og DVD Audio med HDMI og full oppløsning gjennom en Yamaha RX-V3900?
    Fra manualen til RX-V1900:

Det ser vel ut som om det skal gå?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

Jaggu gjør det det gitt, skal teste!!:-D

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rx-v1900 er nå ganske aktuell. Får den i butikk til 9000,- Dette må da være en fin pris? Det jeg nå lurer på om er om folk er fornøyd med sin receiver? Jeg vet den har fått bra i tester. Oppfatter dere den som kraftig?

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Yamaha rx-v1900 er nå ganske aktuell. Får den i butikk til 9000,- Dette må da være en fin pris? Det jeg nå lurer på om er om folk er fornøyd med sin receiver? Jeg vet den har fått bra i tester. Oppfatter dere den som kraftig?
    Kan ambefale deg V1900 på det sterkeste fra min side! Til di høyttalerene jeg bruker syntes jeg den virker mer en kraftig nok, men har du store tunge fronter er det jo og foretrekke en effektforsterker til dem. 9000,- er en veldig bra pris, hvilken buttikk var det fra?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En butikk med 30 dagers angrerett Snakket med en hyggelig selger som kunne mer enn matche beste tilbud jeg har fått på nett. Å siden man tross alt får angrerett, så går det vel mot at jeg kjøper en sånn i morgen. Så får jeg se om blir fornøyd. Blir jeg ikke fornøyd, heller det mot å bytte mot Pioneer fra samme sjappe. (hadde ikke fått inn lx 51 oh lx 71 enda)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    En butikk med 30 dagers angrerett Snakket med en hyggelig selger som kunne mer enn matche beste tilbud jeg har fått på nett. Å siden man tross alt får angrerett, så går det vel mot at jeg kjøper en sånn i morgen. Så får jeg se om blir fornøyd. Blir jeg ikke fornøyd, heller det mot å bytte mot Pioneer fra samme sjappe. (hadde ikke fått inn lx 51 oh lx 71 enda)
    Takk for tipset! Jeg kikker på lx51 og v1900. Det er så vanskelig å bestemme seg for hvilken som passer meg.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg ikke garantere at du får samme prisen, men verdt å prøve seg På prislappen sto det 10995,-

Jeg har slitt veldig lenge med å bestemme meg. Denon 2808 var lenge mest aktuelt pga en veldig god pris. Etter jeg bestemte meg for å øke budjsettet, har jeg vurdert lx 51 og lx 70. Noen som vet om lx 70 er å oppdrive noe sted forresten? Tenker jeg skal høre om det er mulig med en fin pris på lx 71 også. Får jeg den til feks 14k, så er i alle fall budjsettet offisielt sprengt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på noe angående large og small på fronthøgtalerne

Har lest i manualen, men finner ikke helt svar på det eg lurer på.

Eg har Klipsch RF82 i front og har stilt inn disse til LARGE.

LFE-signalutmatning
    LFE signalutmatning går til subwoofer viss en velger BOTH eller SWFR. Viss en velger FRONT går LFE signalet kunn til FRONT. Eg har valgt SWFR siden eg ønsker att LFE skall gå til subwoofer.

Utmatning av lågfrekvenssignaler
    BOTH: Viss en velger BOTH går lågfrekvenssignal til subwoofer fra fronthøgtalerne og andre høgtalere innstilt til SMALL. Lågfrekvenssignaler går også til fronthøgtalerne med denne innstillingen. Lågfrekvenssignaler går også til andre høgtalere som er innstilt til LARGE med denne innstillingen.

SWFR: Lågfrekvenssignaler går til subwoofer når høgtaleresom er innstilt til Small. Lågfrekvenssignaler går også til fronthøgtalerne viss de er innstilt til Large ( slik som eg har stilt inn fronthøgtalerne) og Lågfrekvenssignaler går også til andre høgtalere som er innstilt til Large.

FRONT: Lågfrekvenssignaler går kunn til fronthøgtalerne og andre høgtalere innstilt til LARGE.

Eg har stilt inn mine RF82 fronthøgtalere til Large og alle andre kanaler til SMALL.
    Eg har stilt inn LFE signalet til SWFR og eg har stilt inn Lågfrekvenssignaler til SWFR. ( Det er vel foresten under samme meny og samme plass en stiller inn LFE og Lågfrekvenssignaler viss eg ikke tar helt feil?:-) )

Delefrekvens har eg stilt inn på 80 Hz.

Forstår eg dette rett viss eg etter de innstillingene eg har gjort får LFE signaler til subwoofer og Lågfrekvenssignaler går til subwoofer og fronthøgtalerne? Senter, suroundkanalene og suround bak-kanalene blir delt på 80 hz og subwoofer tar seg av frekvensene fra 80 hz og nedover rekner eg med selvfølgelig

Det eg EGENTLIG lurer på er om fronthøgtalerne som er stilt til LARGE spiller hele frekvensområdet som en fulltonehøgtaler eller om det blir et tomrom mellom 80 hz og der lågfrekvenssignalet slutter? Kansje litt vanskeleg å forstå hva eg mener her, men eg lurer rett og slett på om det som blir nevnt som lågfrekvenssignaler blir reknet som 80 hz og nedover?

Der det står om "utmatning av lågfrekvenssignaler" blir det jo ikke nevnt hvor på hz skalaen det området gjelder viss dere forstår hva eg mener. Er det opp lil 60hz- 80hz -100hz osv.

Viss "lågfrekvenssignaler" gjelder fra 80hz og nedover har eg jo hele frekvensområdet på fronthøgtalerne når eg har stilt delefrekvensen på 80hz siden eg har valgt fronthøgtalerne til LARGE og har stilt lågfrekvenssignaler til SWFR:-D Det er her eg er litt usikker på om eg har hele frekvensområdet som en fulltonehøgtaler. Gjelder "lågfrekvenssignaler"fra 60hz og nedover mister eg området mellom 60 og 80hz da?

Håper dere forstår hva eg lurer på:-D Eg er ikke så flink til å forklare desverre.

Eg må også si att eg ikke ønsker å stille fronthøgtalerne til SMALL viss det er noen som mener det er mer "riktig" Eg har rikelig med bass i subwooferen og eg liker også att fronthøgtalerne går dypere enn 80hz når eg ser film

Takker for svar:-D

EDIT: Har beskrevet "LFE-signalutmatning" og "Utmatning av lågfrekvenssignaler" ut i fra det som står i manualen:-)

EDIT 2 : En stiller vel inn LFE og Lågfrekvenssignaler under samme meny på samme plass? Derfor har eg endret litt på teksten lenger oppe:-) Dere får heller rette på meg viss eg tar feil her:-)

EDIT 3 : Tror eg har funnet ut svaret på spørsmålet selv:-):

Lågfrekvenssignalet er vel sikkert selvfølgelig fra der en stiller inn delefrevensen og nedover:-) Det vil vel si att når eg har stilt inn delefrekvensen på 80hz, så er vel lågfrekvenssignalene fra 80hz og nedover på fronthøgtalerne også. Stiller en delefrekvensen på noe annet som for eksempel 100hz så gjelder vel lågfrekvenssignalene fra 100hz og nedover:-) Da spiller vel fronthøgtalerne mine uten deling på 80hz slik eg har stilt det inn:-) De andre kanalene blir jo delt på 80hz slik eg ar stilt det inn selvfølgelig. Det er slik eg ønsker å ha høgtalerne innstilt med mitt oppsett:-)

Vart litt flau nå merker eg. he he... Burde vel forstått dette og det er vel selvfølgeleg p.g.a att det er slik som eg beskriver her att det ikke står noe om hvor lågfrekvenssignalene ligger på frekvens skalaen i manualen:-):-)

Da trenger eg vel ikke noe hjelp på dette området lenger ser det ut som:-)

Dere får heller rette på meg viss eg har konkludert feil her:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer det seg å koble panasonic 35 direkte til pj,eller la den gå via V1800.
    Bruker kun en signalkilde alikavel,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ray1
    Svarer det seg å koble panasonic 35 direkte til pj,eller la den gå via V1800.
    Bruker kun en signalkilde alikavel,
    Kobler du Panasonic 35 via V1800 med hdmi får du jo dra nytte av de nye lydformatene:-) Rekner med det er den Panasonic 35 blu-ray spilleren du har og rekner med den har støtte for disse formatene:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svart på mitt eget innlegg lenger oppe :-D Har skrevet svaret på EDIT 3 i mitt eget innlegg:-)

Edit : Var bare litt forvirret angående innstillingene til fronthøgtalerne og det hender jo att en ikke ser skogen for bare trer;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Net radio

Har hatt RX-V3900 i noen uker nå og er veldig fornøyd så langt. Har akkurat begynt å teste ut Net radio funksjonen. Har nå funnet en god del kanaler som jeg har lagret i "Bookmarks" ved å bruke GUI. Det jeg lurer på er om det er mulig å bla gjennom kanalene som er lagret bookmarks uten og ha TV`n slått på og GUI aktivert? Når jeg trykker USB/NET på fjernkontrollen kommer siste radiostasjon jeg hørte på. Har prøvd å finne ut av dette i manualen uten å lykkes.. Noen som har erfaring med dette?

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer bare på en liten ting her angående V1900. Når jeg kjører auto oppsett blir da di andre instillingene som er gjort på reciveren borte, eller er det kunn det med høyttalerene som justerer seg?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Lurer bare på en liten ting her angående V1900. Når jeg kjører auto oppsett blir da di andre instillingene som er gjort på reciveren borte, eller er det kunn det med høyttalerene som justerer seg?
    YPAO går bare på høttaleroppsettet. Du kan også gå inn og justere resultatet manuelt etterpå. Se side 30 (eller deromkring - jeg har 3900) i manualen.

Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RGB Monitor out rett til PC skjerm med RGB-->DVI adapter

Går det å få OSD ut til en PC skjerm ved siden av forsterkeren. Jeg ønsker altså at menyen til forsterkeren skal vises på en PC skjerm ved bruk av RGB til DVI adapter inn på forsterkerens monitor out. Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkzun
    Går det å få OSD ut til en PC skjerm ved siden av forsterkeren. Jeg ønsker altså at menyen til forsterkeren skal vises på en PC skjerm ved bruk av RGB til DVI adapter inn på forsterkerens monitor out. Noen som vet?
    Hvis du har en pc skjerm med enten hdmi inn eller en hdmi->dvi->rgb adapter bør vel det gå.....
    Men det beste er sikkert og bruke en skjerm som har DVI og/eller HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kinoanlegg

Hei. Jeg tenkte å kjøpe meg ett bra anlegg som skal brukes til film, musikk og ps3. Blir også å koble til PC via HDMI for bilde og toslink for lyd.

Har ikke så mye greie på dette, det jeg hadde tenkt å kjøpe er:
    Yamaha RX-1900 forsterker.
    SVS PC12-Plus subwoofer
    SVS SCS-01(M) 5.0 Deluxe

Dette kan kjøpes fra lsound.no nettsiden

Tenkte at når jeg først kjøper ett litt bedre anlegg, kan jeg kjøpe en god forsterker og en god sub, disse er vel noe som varer over lengre tid. Subwooferen må jeg vel sette litt ned effekten på eneste, så jeg ikke blir kastet ut

Er dette oppsettet bra? Har ikke hørt så mye om SVS høyttalerne, men virker som dem kan gi meg en god pris på den pakken, og foreløpig ser det veldig positivt ut. Høyttalerne er vel i en fin størrelse for å henge opp på stueveggen.

Og en annen ting, har studert på bildene av portene bak på forsterkeren og subwooferen, men finner ikke ut hva slags kabel jeg må bruke for å koble dem i lag.

Mvh.
    Rune

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zephyrion
    Har ikke så mye greie på dette, det jeg hadde tenkt å kjøpe er:
    Yamaha RX-1900 forsterker.
    SVS PC12-Plus subwoofer
    SVS SCS-01(M) 5.0 Deluxe
    Yamahaen blir du sikkert godt fornøyd med. Har du forresten vurdert høyttalere fra XTZ? Disse vil pris- og lydmessig gå bra sammen receiveren. Sjekk på surround.no eller noen av de mange trådene her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt innom på XTZ høyttalerne nå, men er mye å sette seg inn i. Dette er mitt første anlegg, og har ikke så mye peiling på hva som passer sammen med hva. Vet at Yamaha og SVS høyttalerne går godt overens, pga ohm og slikt. Prøvde å lese litt om ohm på wikipedia, men ble bare mer forvirra.

SVS subwooferene har fått veldig god omtale i tester på forumet her virker det som, så dette er noe jeg tror jeg vil gå for. Vet eneste ikke hva slags kabler jeg trenger for å koble sub mot forsterkeren. Hørt at jeg må ha en Y kabel, men denne kabelen er jo beregnet for å koble til 2 subwoofere?

Sitter med ett logitech 5500 anlegg nå (Ja ikke mobb). Så nå når jeg først skal oppgradere, tenkte jeg å spøtte inn en 25-30k på anlegg. Fra SVS vil jeg klare å holde meg rundt 30k, med frakt på døren for alt.

Men har ikke funnet noen omtaler på de aller siste høyttalerne fra SCS-01 (m). Ser at man får kjøpt enkle veggfester til dem, så det er jo ett pluss.

Side 25 av 72 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •