Yamaha RX-V1900/3900 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 72 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1428
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Ok, får vente med å kjøpe da. Når jeg ser på baksiden av disse receiverene så mister jeg lysten på å kjøpe uansett. Hva skal jeg med dusingvis av innganger fra steinalderen (S-video, composite video, phono innganger for lyd etc.). Nei, jeg venter til de stripper receiverene for denslags.
    Hva var poenget med tråden??????? Da er det jo som du selv sier, bare å droppe i å kjøpe den. Skal du vente på at S-video, composite etc skal bli borte kan du jo vente en stund.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hva var poenget med tråden??????? Da er det jo som du selv sier, bare å droppe i å kjøpe den. Skal du vente på at S-video, composite etc skal bli borte kan du jo vente en stund.
    Helt enig.
    Du må ikke bruke alle tilkoblingene.
    Og det finnes andre fjerkontroller.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, får vente med å kjøpe da. Når jeg ser på baksiden av disse receiverene så mister jeg lysten på å kjøpe uansett. Hva skal jeg med dusingvis av innganger fra steinalderen (S-video, composite video, phono innganger for lyd etc.). Nei, jeg venter til de stripper receiverene for denslags.
    Da må du nok vente en stund tror jeg
    Det er vel kjekt å ha analoge lyd-innganger da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Da må du nok vente en stund tror jeg
    Det er vel kjekt å ha analoge lyd-innganger da.
    Nei, det er ikke kjekt å ha. Totalt unødvendig. Trenger kun HDMI.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke kjekt å ha. Totalt unødvendig. Trenger kun HDMI.
    For deg ja. Er du alene i verden??? Ring Yamaha Norge å bestill en reciver med kun HDMI du.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For deg ja. Er du alene i verden??? Ring Yamaha Norge å bestill en reciver med kun HDMI du.
    Jeg er kanskje litt foran den typiske Elkjøp kunden da. Jeg skjønner ikke vitsen med å koble på gamle dårlige kilder til bra utstyr. Jeg venter gjerne til noen lager det jeg vil kjøpe.

Hva slags utstyr er det dere har som trenger disse avlegse analoge inngangene da?

Ok, jeg skal innrømme at ungene har et Thomas Tog "data-spill" liggende som har analoge utganger, men den trenger jeg ikke koble på surround prosessoren min.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fjernkontrollen på Yamaha RX-V1900 så stygg som den ser ut her? Den matcher jo ikke receiverens design (grøss)!

Eg har en RX-V1900 i titan utførelse og synes fjernkontrollen står mer i stil med den enn med en svart receiver, men dette er jo en smaksak:wink: Eg synes att fjernkontrollen er fin eg og den er oversiktelig og lett å bruke Har sett verre fjernkontrollere for å si det slik Må bare si att grunnen til att eg ville ha receiveren i titan var p.g.a att det passet bedre inn med de andre komponentene i oppsettet mitt Velger selvfølgelig ikke farge på receiveren ut i fra fargen på fjernkontrollen He he...

Her er ett lite sitat fra magasinet Hjemmekino der V1900 kom best ut i test nr. 12/08:

"Fjernkontrollen er ny siden sist, ett litt frisk pust med metallisk farge, mot de svarte, triste fjernkontrollene Yamaha har brukt tidligere"

Men som sagt er dette en smaksak Eg skriver bare hva eg mener og respekterer selvfølgelig om andre har andre synspunkter på dette om fjernkontrollen er fin eller ikke

Men viss du ikke skall kjøpe receiver p.g.a att en receiver har tilkoblingsmuligheter du ikke har bruk for betyr det vel ikke noe for deg om du liker eller ikke liker fjernkontrollen

Og det er jo som noen her sier att du trenger jo ikke bruke alle tilkoblingene :wink:

Viss du skal vente til det kunn er hdmi tilkoblingsmuligheter på baksiden da må du nokk vente litt tror eg:wink:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig????

Hva er pointet med en sånn tråd?
    Ny tråd kun om fjernkontrollen?
    Gud bedre.......

Vil opplyse trøtte forummedlemmer (spesiellt trådstarter) om at det allerede finnes en Yammaha 1900-tråd.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finne jammen meg mange rare bekymringer her i verden..... Beklager å si det, men at fjernkontrollen i matcher og at det er s-video innganger på en reciver er blandt dem. Hadde bekymret meg ganske mye mer hvis problemet var at utstyret låter bedritent (unnskyld uttrykket). For min del teller kvalitet på bilde og lyd mye mer enn at fjernkontrollen matcher reciveren utsendemessig og at det er noen tilkoblinger jeg ikke har brukt for.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Viss du skal vente til det kunn er hdmi tilkoblingsmuligheter på baksiden da må du nokk vente litt tror eg:wink:
    Denne har i det minste ikke S-Video. Jeg kan sikkert vente til høsten. Hadde nesten lyst på en RX-V1900 nå, men da jeg kikket på en forstørret utgave av baksiden med alt det gamle skrotet, så mistet jeg lysten igjen.

Der sparte nesten 10.000,-! Men, det ryker kanskje mer neste gang...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slått sammen tråden "Yamaha RX V1900 fjernkontroll?" med denne.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Er det mulig????

Gud bedre.......

Vil opplyse trøtte forummedlemmer (spesiellt trådstarter) om at det allerede finnes en Yammaha 1900-tråd.
    kommer vel også snart en tråd om uønskede tilkoblinger på Yamaha 1900

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig????

Gud bedre.......

Å, er det kun 1 tråd pr. produkt?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer vel også snart en tråd om uønskede tilkoblinger på Yamaha 1900
    Hehe.

Tydeligvis er det ikke brukt mest penger på fjernkontrollene til Yamaha men jeg synes den funker mer enn greit.
    Er vel samme på 1900-3900-z7 og z11?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.

Tydeligvis er det ikke brukt mest penger på fjernkontrollene til Yamaha men jeg synes den funker mer enn greit.
    Er vel samme på 1900-3900-z7 og z11?
    Jo, de er vel like. Men det er jo ikke en avgjørende faktor for kjøp av reciver. iallefall ikke fra min side.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen til 3900 er et kjempeløft i forhold til de første fjernkontrollene til Z-11.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det finne jammen meg mange rare bekymringer her i verden..... Beklager å si det, men at fjernkontrollen i matcher og at det er s-video innganger på en reciver er blandt dem. Hadde bekymret meg ganske mye mer hvis problemet var at utstyret låter bedritent (unnskyld uttrykket). For min del teller kvalitet på bilde og lyd mye mer enn at fjernkontrollen matcher reciveren utsendemessig og at det er noen tilkoblinger jeg ikke har brukt for.
    Er helt enig med deg:-)
    Eg for min del prøvde bare å svare høflig på innlegget i den tråden Eg er enig i att det med fjernkontroll utseende betyr ingenting. Selvfølgelig er det kvalitet på lyd og og bilde som teller Eg skrev bare min egen mening om det trådstarter bekymret seg over, selv om eg også synes det var en merkelig bekymring Eg skrev att eg syntes fjernkontrollen passet bedre med V1900 med titan farge og det er jo en erlig mening, men det betyr ikke att eg er opphengt i hvordan en fjernkontroll ser ut. Eg skreiv jo dette også fordi eg syntes hele saken egentlig var litt latterlig: "Velger selvfølgelig ikke farge på receiveren ut i fra fargen på fjernkontrollen He he..." Eg skrev også att fjernkontrollen var oversiktlig og lett og bruke viss dette kunne være interresant for trådstarter

Men som sagt eg er ikke dum, eg bryr meg aldri om hvordan fjernkontrollene ser ut så lenge utstyret er bra Det er jo selvfølgelig det som betyr noe

Kansje noen misforstod innlegget mitt, men eg prøvde bare å svare trådstarter på en høflig måte Liker egentlig ikke å kritisere noen, men dette er vel ett typisk eksempel på tråder en ikke burde gidde å svare på siden det rett og slett virket for dumt hele greiene:wink:

Edit: Glemte å skrive att eg er helt enig med deg i att eg også hadde vært mer bekymret hvis problemet var at utstyret låter bedritent som du sier:-) Hva skall en med en pen fjernkontroll viss lyden ikke er bra:-) Men eg mener alikevel att eg liker fjernkotrollen eg og eg syns den er oversiktelig og enkel å bruke. Men nå er det nokk snakk om fjernkontroller for min del. Må da være viktigere ting å diskutere som har mer med lyd, innstillinger og problemløsninger viss noen lurer på noe angående sin Yamaha receiver:-)

Edit 2: Beklager. Eg forstår nå att du kansje bare svarde på tråden til trådstarter og att du kansje ikke tenkte på det eg skrev i innlegget mitt når du skrev dette innlegget:-) Ble bare litt forvirret når tråden til trådstarter vart flyttet inn i denne tråden:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T 2

Hvor ofte ser du baksiden på receiveren siden alle tilkoblinger irriterer deg?

Og en ting til: Har du hørt V1900? Betyr ikke lyd noe for deg? Er du kunn opptatt av fjernkontroller og baksiden av receiverne?

Mener ikke å fornerme deg, men lurer litt på hva som er viktigst for deg når du skall velge receiver:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    T 2

Hvor ofte ser du baksiden på receiveren siden alle tilkoblinger irriterer deg?

Og en ting til: Har du hørt V1900? Betyr ikke lyd noe for deg? Er du kunn opptatt av fjernkontroller og baksiden av receiverne?

Mener ikke å fornerme deg, men lurer litt på hva som er viktigst for deg når du skall velge receiver:-D
    Jeg er opptatt av 1) Lyd, 2) Design (inkludert fjernkontroll) og 3) at produktet ikke inneholder for mye unødvendig gammel teknologi. Det siste er selvfølgelig ikke det viktigste, men som sagt jeg kan vente litt til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er opptatt av 1) Lyd, 2) Design (inkludert fjernkontroll) og 3) at produktet ikke inneholder for mye unødvendig gammel teknologi. Det siste er selvfølgelig ikke det viktigste, men som sagt jeg kan vente litt til.

Det var oppklarende opplysninger:-D

Eg må også si att etter eg har vurdert lyd ( Om receiveren er en bra match til høgtalerne o.s.v og att den har de innstillingsmuligheter og tilkoblingsmuligheter eg trenger) også tenker litt på design av receiveren Men dette er ikke noe problem i dag siden det er så mange gode receivere å velge mellom og de aller fleste ser jo ganske bra ut Eg skall ikke nevne navn, men det er noen få receivere eg rett og slett ikke liker utseende på og de receiverne kann se STYGGE ut etter min smak så eg kann forstå att du vektlegger det "litt". De fleste vil jo ha en receiver som i tillegg til god lyd også ser noenlunde bra ut:wink: Det gjør eg også, men lyd og innstillingsmuligheter og tilkoblingsmuligheter kommer i første rekke selvfølgelig Heldigvis for meg har Yamaha begge deler etter min smak

Men som sagt dette var oppklarende opplysninger og godt å se att du også vektlegger lyd som nr. 1 :-D

Tenkte det var greit å få en bekreftelse på hva du prioriterer først o.s.v slik att ingen misforstår deg Eg må innrømme att eg trodde du var mer opptatt av fjernkontroller enn lyd en liten stund, men hadde en mistanke om att dette ikke var tilfelle. Greit å få bekreftet att du er opptatt av lyd først og fremst:-D

Side 24 av 72 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •