Yamaha RX-V1900/3900 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 72 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1428
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Jeg ringte Hihihuset i dag vedr. dette problemet. Andre 8som sier han er skandinavias størte yamaha forhandler) sa han ikke hadde hørt om dette tidligere. Han skulle ringe Yamaha med en gang å høre. de bekreftet det du skriver kenti, og de legger ut firmware i neste uke på sidene deres.

Z7 hadde ikke dette problemet.
    Det er feil, Z7 har også problemet med "beskyttelseskretsløpet". Jeg fikk oppdatert min Z7 forleden med tilsendt usb-pinne fra Yamaha Norge. Det er også enkelte andre bugs som endres i firmware-oppdateringen.

Jeg kan sitere fra Yamaha Corporation sin Service News (bulletin no E-1252):

" Sympton:
    - When the system is turned off for couple of hours, there are some cases that the unit shuts down soon after Master Power SW and Main Zone SW is turned ON. The unit will be able to power back ON by unplugging and then unplugging the AC cable back in.
    - When the unit communicates to read the album art in an iPod Classic with no album art, the iPod resets itself.
    - When HDMI processing is ON, output aspect ratio doesn't follow the source ratio.
    - For USA models, the extended IR code prepared for custom installation "Rhapsody" doesn't function.
    - Minor corrections on GUI and Zone OSD display.
    - General improvement in system control

Cause: Microprossesor program error "

User version: 1.05 skal fikse disse problemene.

EDIT: Ifølge vedlagte dokumentasjon, virker det som om problemet gjelder 3900 og Z7 (så ikke sikkert 1900 er rammet, men Yamaha ordner uansett det også).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestill V1900, men den er ikke kommet enda. Håper den kommer snart Er ett par ting eg lurer på:

Når eg har koblet til alle høgtalere og skall slå på V1900 for første gang, hvordan skall eg da gå frem for å stille den inn for best mulig resultat? Er det bare å følge det som står på skjermen eller må eg aktivere auto oppsett selv? Inneholder auto oppsett romkorreksjon eller må en stille inn det etterpå? Hva inneholder romkorreksjonen av innstillinger egentlig? Blir eq stilt inn automatisk med romkorreksjon eller må eq stilles inn etterpå manuelt?

Ligger litt etter når det gjelder utviklingen av hjemmekinoreceivere som dere sikkert forstår og er litt bekymret for å ikke stille forsterkeren inn optimalt

Er en del ord eg ikke vet hva betyr også. Hva betyr YPAO for eksempel?

Og når eg leser slik som dette er eg litt for uerfaren til å forstå hva dette betyr for eksempel: "Hva bruker dere av Dynamic Range og PEQ? Har selv DR til NR og PEQ til NTR." Dette er eg helt grønn på

Vet det er mangen spørsmål, men trenger litt hjelp med å forstå det som er avgjørende for å stille inn receiveren optimalt

Gleder meg veldig til eg får V1900'n i hus, men er som sagt litt redd for att eg ikke er "smart" nokk til å stille inn receiveren perfekt:roll:

På den gamle receiveren eg hadde (som nå er solgt) stilte eg inn avstand, størrelse og nivå manuelt. Brukte heller ikke eq på den, så alt dette automatiske innstillingene er veldig ukjent for meg
    Setter veldig stor pris på tips som gjør det enklere for en som ikke er vand med nye receivere med auto oppsett, romkorreksjon og "avanserte" eq innstillinger:-D

Vet eg burde vente til eg får receiveren og lest litt i manualen, men har lest att den er tykk som en telefonkatalog og eg er ikke noen ekspert til å lese meg frem på ting eg ikke har peiling på. Spesielt viss eg ikke forstår hva enkelte uttrykk betyr Skall heller ikke legge skjul på att eg er av den utålmodige typen

Så eg setter VELDIG stor pris på om noen kann forklare hvordan eg bør gå frem for å få stilt inn V1900'n:-D

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow det var mange spørsmål i ett innlegg, nesten ny rekord vil jeg tro
    Anbefaler deg å lese bruksanvisningen godt når du lurer på så mye, hvis du vil få et lite forsprang kan manualen lastes ned i pdf herfra: Yamaha Service . Etter du har koblet til alt som det skal være kobler du bare til målemikrofonen og auto oppsettet starter automatisk. YPAO(Yamaha Parametric Room Acoustic Optimizer) er yamahas egne rom korrigering.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var mange spørsmål. Anbefaler det på det sterkeste å lese gjennom manualen mens du venter på forsterkeren din, se på det som litt engelsk-trening

Jeg har desverre ikke mulighet til å svare det på alt dette nå, men aller enkleste fremgangsmåte for å komme "fort" igang kan være:

1. Koble til alle høyttalere
    2. Koble til tv/projektor til receiver slik at du får on-screen meny. Det er håpløst å navigere menysystemet ellers.
    3. Gå inn i setup-menyen med fjernkontrollen.
    4. Finn fram til Auto-setup (YPAO), koble til mic og følg anvisningene (start YPAO).
    5. Når YPAO har kjørt ferdig er du i utgangspunktet "klar", men du kan velge størrelse på høyttalere, delefrekvens, avstand, nivå og justere PEQ-innstillinger m.m. i ettertid hvis dette er ønskelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ja, dette var mange spørsmål. Anbefaler det på det sterkeste å lese gjennom manualen mens du venter på forsterkeren din, se på det som litt engelsk-trening

Jeg har desverre ikke mulighet til å svare det på alt dette nå, men aller enkleste fremgangsmåte for å komme "fort" igang kan være:

1. Koble til alle høyttalere
    2. Koble til tv/projektor til receiver slik at du får on-screen meny. Det er håpløst å navigere menysystemet ellers.
    3. Gå inn i setup-menyen med fjernkontrollen.
    4. Finn fram til Auto-setup (YPAO), koble til mic og følg anvisningene (start YPAO).
    5. Når YPAO har kjørt ferdig er du i utgangspunktet "klar", men du kan velge størrelse på høyttalere, delefrekvens, avstand, nivå og justere PEQ-innstillinger m.m. i ettertid hvis dette er ønskelig.
    Dette ser jo ikke så vanskelig ut:-D Trodde det var så veldig komplisert, men det ser jo ryddig og enkelt ut slik som du skriver her Skall gjøre alt i den rekkefølgen du skriver her og vips så er det i gang med prøvelytting med Hancock blu-ray filmen Så kann eg eventuelt stille inn litt endringer manuelt viss det blir behov for det. Eg tror det blir bra med auto oppsettet så det er ikke sikkert eg trenger endre noe etter det, men det er jo en fordel att en har mulighet til det viss det blir behov for det. Dette finner eg fort ut når eg har sett ett par filmer Nå skall eg laste ned manualen som Perminow linket til og trene meg litt på engelsk:wink: Selv om eg synes det virket veldig enkelt å stille inn receiveren slik som du beskriver her så er det sikkert lurt å lese litt i manualen for å lære mer om manuelle innstillinger for delefrekvens, størrelse o.s.v. Sikkert mye mer som står i manualen også som er nyttig lesning

Er eg heldig så kommer V1900 litt senere i dag Da får eg jo manualen på norsk også Men eg skall som sagt laste ned den med engelsk tekst allerede nå og få lest litt før eg får receiveren.

Takker for svar og gode tips:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Wow det var mange spørsmål i ett innlegg, nesten ny rekord vil jeg tro
    Anbefaler deg å lese bruksanvisningen godt når du lurer på så mye, hvis du vil få et lite forsprang kan manualen lastes ned i pdf herfra: Yamaha Service . Etter du har koblet til alt som det skal være kobler du bare til målemikrofonen og auto oppsettet starter automatisk. YPAO(Yamaha Parametric Room Acoustic Optimizer) er yamahas egne rom korrigering.

Ja det var vekdig mange spørsmål, men har fått svar på det viktigeste av deg og kenty nå:-D

Takker for svar og tips og link til manualen:-D Skall laste ned manualen nå og studere den litt før receiveren kommer:-D Håper eg får den i dag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fekk eg V1900

Har koblet alt til og har slått på receiveren, men eg har ikke kjørt auto oppsett enda.

Men det er ett par ting eg lurer på. Når eg bruker CD hd tuner så veses kunn høgre og venstre høgtaler til høgre i displayet selv om eg har lyd i alle kanalene. Eg valgte SUR. DECODE PL IIx MOVIE innstillingen, men får bare opp bilde av høgre og venstre høgtaler i displayet uansett hva eg velger av innstillinger. Skall dette være slik? Når eg spiller av blu-ray så vises alle høgtalerne i displayet og det er også lyd i alle kanaler, men det står Movie Drama i displayet, men det står PL II TRUE HD nede i venstre hjørne med liten skrift. Er dette normalt eller er det noe eg har gjort feil her? Er klar over att eg skall stille inn receiveren med auto oppsett eller gjøre det manuelt, men har nett fått slått det på og synes det er litt rart att ikke alle høgtalerne vises til høgre i displayet når det er lyd i alle kanaler når eg bruker hd tuner. Litt rart att det ikke står TRUE HD med store bokstaver i displayet når eg bruker blu-ray spilleren også.

Skall stille receiveren inn senere, men er så sliten etter all koblingen att eg må ta meg en liten pause nå

Har lest i manualen, men eg er ikke så flink med manualer desverre og finner ikke ut noe om akkurat dette her desverre.

Men faktisk kann eg si med en gang (selv om eg ikke har gjort auto oppsett, justert nivå, størrelse og avstand o.s.v enda ) att dette var ett stort løft i lyden i forhold til den gamle Rotelreceiveren eg hadde Tenk da hvordan det blir når eg har fått stilt inn alt

Takker for all hjelp og tips eg kann få slik att eg kann forstå litt hvorfor det er slik:-D Det er sikkert bare en bagatell og mulig det bare er å gjøre en liten innstilling som eg ikke finner på fjernkontrollen eller i manualen

Vet eg er litt utolmodig nå, men det er alltid greit å få litt hjelp på småting i starten. Som sagt skall eg kjøre auto oppsett etter eg har kvilt ryggen litt, men det hadde vært veldig hyggelig å fått svar på dette eg lurer litt på om det det som står i displayet:-D

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Har et merkfundig problem med Yamaha RX-V1900.
    Når jeg pusher den litt hardt, dvs. lå på -1 db til 0 db på begynnelsen av Transformers, så har det nå hendt ved 2 forskjellige anledninger at hele forsterkeren skrur beint av når det virker som at det blir for intenst. Når jeg da skrur den på igjen så får jeg melding om "Check SP Wires", har gått over ledningene og alt later til å fungere helt normalt. Første gangen dette skjedde brukte jeg Van Den Hul kabler, og nå med ViaBlue kabler. Første gangen rocka jeg Dire Straits - Brothers in arms SACD albumet rimelig heftig og da skjedde det, men så skjedde det liksom ikke igjen på en stund. Men så nå skjedde det igjen. Høres det ut som kjente symptomer på noe for noen av de litt mer drevne?

Newcomer jankristian sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt av BiAmp'ing

Jeg har bestilt en V3900, og har 5.0 oppsett med Yamaha NS 777,444,333. Sony S350 er også på vei

Ettersom jeg ikke har 7 høyttalere, vurderer jeg å bruke BiAmp på frontHT.

Hvilken opplevd effekt bør jeg få av dette?

Spm. 2:
    XBox 360 kan settes til å bruke WMA i stedet for Dolby Digial - har V3900 støtte for dette og vil det i så fall gi bedre lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Når eg bruker CD hd tuner så veses kunn høgre og venstre høgtaler til høgre i displayet selv om eg har lyd i alle kanalene.
    Hadde en del problemer med dette når jeg koblet opp for første gang jeg også. Da brukte jeg bare HDMI inn på SAT/CBL inngangen. Prøvde å bytte mellom stereo og hjemmekino i CD HD tunerens lydinnstillinger uten resultat.
    Da byttet jeg til DVR-HDMI inngang på receiveren og la opp coax i tillegg (CBL/Sat har jo ikke dedikert coax-inngang ut fra standardinnstillingene). På kanalene som sender 5.1-lyd skiftet da receiveren automatisk til lydoverføring via coax med Audio-select-knappen stående på auto.

Mandagen oppdaterte jeg tuneren og nå får jeg alt over HDMI:-D , slik at nå er coax-kabelen overflødig. Displayet viser også rett. Har ikke plukket vekk coax enda, men receiveren switcher ikke lengre til coax på kanalene med surround.

Newcomer jankristian sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Student85
    Hadde en del problemer med dette når jeg koblet opp for første gang jeg også. Da brukte jeg bare HDMI inn på SAT/CBL inngangen. Prøvde å bytte mellom stereo og hjemmekino i CD HD tunerens lydinnstillinger uten resultat.
    Da byttet jeg til DVR-HDMI inngang på receiveren og la opp coax i tillegg (CBL/Sat har jo ikke dedikert coax-inngang ut fra standardinnstillingene). På kanalene som sender 5.1-lyd skiftet da receiveren automatisk til lydoverføring via coax med Audio-select-knappen stående på auto.

Mandagen oppdaterte jeg tuneren og nå får jeg alt over HDMI:-D , slik at nå er coax-kabelen overflødig. Displayet viser også rett. Har ikke plukket vekk coax enda, men receiveren switcher ikke lengre til coax på kanalene med surround.
    Jeg har også CD HD PVR for kabel TV - er det det du har? Du sier du oppdaterte den - er det noe du gjør manuelt, eller kom det en oppdatering automatisk tilfeldigvis på mandag?

2.
    Jeg ser du kjører BiAmp fra din V1900 - hvilken forskjell opplevde du mellom BiAmp aktivert/deaktivert?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jankristian
    Jeg har også CD HD PVR for kabel TV - er det det du har? Du sier du oppdaterte den - er det noe du gjør manuelt, eller kom det en oppdatering automatisk tilfeldigvis på mandag?

2.
    Jeg ser du kjører BiAmp fra din V1900 - hvilken forskjell opplevde du mellom BiAmp aktivert/deaktivert?
    CD HD PVR for kabel TV er det jeg har.
    Når jeg slo den på mandags ettermiddag fikk jeg spørsmål om jeg ville oppdatere. Klart det

Hadde planer om å dra innom soundgarden i Tromsø i helga med mine nordost super flatline (bi-wire) for å få dem omterminert til Bi-amp, men ringte dem først og da sa de at de ville ikke gjøre dette. De hadde fått melding av nordost om ikke å gjøre dette for kundene sine fordi det forringer lydkvaliteten...

Så da blir det nok nye HT-kabler før jeg kan aktivere bi-amp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Student85

Ok. Takker for tips om hd tuneren:-D Har ikke fått noe melding på skjerm om oppdarering av programvare på CD pvr tuneren, men eg har parabol så det kommer sikkert senere Mulig det går å gjøre manuelt også, men det står ingen ting om det i bruksanvisningen. Oooops sporet litt av her Men når eg bruker blu-ray spilleren står det Movie Drama i displayet, men det står PL II TRUE HD nede i venstre hjørne med liten skrift. Hva må eg gjøre for å få TRUE HD med store bokstaver midt i displayet?

Takker for svar:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men når eg bruker blu-ray spilleren står det Movie Drama i displayet, men det står PL II TRUE HD nede i venstre hjørne med liten skrift. Hva må eg gjøre for å få TRUE HD med store bokstaver midt i displayet?
    Prøv å trykke på knappen som heter "SUR.DECODE".

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut en "audiophile" test fra det velrenommerte og seriøse bladet Hi-Fi News av bl.a. RX-V3900. Er personlig litt lei av alle denne overdrevne forhelligelsen av Yamaha sine recievere og AV-forsterkere som spesielt bladet Hjemmekino står for og som folket her på AV-forum følger blindt. ”Alle” på AV-forum skal ha Yamaha nå.
    Yamaha lager veldig bra produkter (vurderte DSP-Z11 sjøl men den passet ikke inn i racket), men jeg reagerer på at alle Yamaha recievere og AV-forsterkere får 6’ere mens alt det andre blir nærmest ”slaktet” som grått og kjedelig. Ser at Hjemmekino skal teste receivere i prisklassen pluss minus 5000 kr i neste nr. Jeg trenger ikke lese den testen for å vite konklusjonen.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Prøv å trykke på knappen som heter "SUR.DECODE".

Fekk en pm sent i gårkveld av Student85 og han hjalp meg Så nå er alt slik det skall være.

Han skrev: "Fra alle kilder som som sender ut 5.1 SD-lyd bruker jeg "straight" mode'n. Da blir det som filmprodusenten har "ment det".
    Disse Movie-drama osv osv bruker jeg på tuneren når lyden sendes som PCM 2 kanals for å få lyd i alle HT."

Nå bruker eg straight knappen på fjernkontrollen når eg bruker blu-ray spilleren og da står det med store bokstaver TrueHD midt på displayet og eg får da lyden slik lyden er produsert av produsenten. Da blir lyden slik som den "skall" være med blu-ray spilleren som kilde

Når eg bruker CD HD tuneren dekoder eg lyden til PLIIx Movie mode for å få lyd i alle kanaler

Har stilt inn nivå, størrelse og avstand og delefrekvens manuelt og er veldig imponert over lydkvaliteten i V1900 Hadde en Rotel receiver før og det er tydelig att her har utviklingen vært stor siden det var som natt og dag for meg når eg sammenligner lyden.

Er ikke overasket i det hele tatt over att Yamaha kommer godt ut i tester etter den lydopplevelsen eg fikk med V1900:-D

Men takker for svar Setter utrolig stor pris på alle som svarer på innleggene mine:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Legger ut en "audiophile" test fra det velrenommerte og seriøse bladet Hi-Fi News av bl.a. RX-V3900. Er personlig litt lei av alle denne overdrevne forhelligelsen av Yamaha sine recievere og AV-forsterkere som spesielt bladet Hjemmekino står for og som folket her på AV-forum følger blindt. ”Alle” på AV-forum skal ha Yamaha nå.
    Yamaha lager veldig bra produkter (vurderte DSP-Z11 sjøl men den passet ikke inn i racket), men jeg reagerer på at alle Yamaha recievere og AV-forsterkere får 6’ere mens alt det andre blir nærmest ”slaktet” som grått og kjedelig. Ser at Hjemmekino skal teste receivere i prisklassen pluss minus 5000 kr i neste nr. Jeg trenger ikke lese den testen for å vite konklusjonen.

Er enig med deg i att en ikke skall lese seg blind på tester, men det er unødvendig å kritisere og anklage enkelte magasin fordi du ikke liker att ett produkt får gode omtaler ganske ofte. Vi skall være glade for att vi har magasiner som tester produkter. Slik kann vi få en veiledning på hva vi synes er verd en lytt etter egne krav, smaksak og matching av oppsettet vi har selv o.s.v I tester får du en forklaring på hvordan receiverne låter. Når en receiver får "BEST I TEST" betyr det selvfølgelig ikke att det er den rette receiveren for alle Match til høgtalerne betyr veldig mye Eg gjekk for Yamaha litt på grunn av gode omtaler i tester og her på forumet, men den STØRSTE grunnen var att eg har hørt en Yamaha receiver på Klipsch høgtalere av en kamerat og syntes det var en GOD match og eg likte lyden Siden eg har Klipsch selv og Yamaha er en god match til Klipsch etter min mening og siden V1900 har fått mye skryt var ikke valget så vanskelig for meg:-D Det er ikke slik du sier att: "Yamaha recievere og AV-forsterkere får 6’ere mens alt det andre blir nærmest ”slaktet” som grått og kjedelig." Det er veldig overdrevet. Det er mange receivere som får god omtale. Pioneer og Yamaha kommer veldig ofte godt ut i tester og desse receiverne har jo forskjellig lydsignatur. Andre receivere som Onkyo, Denon o.s.v får også gode omtaler. Det eg vil frem til er att du må tenke på receiver til ditt oppsett av høgtalere o.s.v. Smaksak er også en ting som er avgjørende for hva du liker best Det er som regel aldri slik att en receiver som for eksempel Yamaha får 6’ere mens alt det andre blir nærmest ”slaktet” som grått og kjedelig.. Da har du misforstått. Det står ofte att det ikke er så veldig mye som skiller enkelte receivere, men att de har ulik lydsignatur, noen er kraftigere enn andre og sparker mer i fra og noen er bedre på musikk enn enkelte andre receivere og enkelte har bedre lyd på film og enkelte har mer innstillinger enn andre o.s.v. Dette blir da bare en pekepinn på hva du bør prøve ut av receivere i forhold til din smak og hvordan lydsignatur du tror kann passe dine høgtalere o.s.v Derfor må du selv finne ut hva som hørest best ut for deg og få lyttet på denne receiveren sammen med samme høgtalere som du har selv. Det beste er selvfølgelig om du får lånt med hjem siden det aldri låter likt i butikk som hjemme

Testene er bare en veiledning til de som er på utkikk etter ny receiver og de som bestiller en receiver bare ut i fra att den får "BEST I TEST" uten å tenke på match av høgtalere og ikke tenker på om dette er en receiver som er etter deres smak gjør kansje en tabbe og blir veldig skuffet når de kommer hjem og finner ut att receiveren ikke var noen god match til høgtalerne o.s.v.

Og viss du er som du sier: "Er personlig litt lei av alle denne overdrevne forhelligelsen av Yamaha sine recievere" Da er du kansje på feil forum Og det er vel ingen som tvinger deg til å lese i denne tråden Har du lest tråd tittel? He he....

Nei da, det er greit att du kommer med dine synspunkter Men eg synes du overdriver litt og ville bare skrive min mening om hvordan en kann bruke en "test" for å finne den beste receiveren til den enkelte. Eg ville kansje ikke sett så svart og hvit på det som du skriver i innlegget ditt, men det er bare min mening:-D

Ikke meningen å fornerme deg, men prøver bare å forklare litt annerledes:-D

Alle må få lov til å ha hver sin mening:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ser at Hjemmekino skal teste receivere i prisklassen pluss minus 5000 kr i neste nr. Jeg trenger ikke lese den testen for å vite konklusjonen.
    Vi som er PremiumClub medlem vet at du tar feil :-) (neste nr ligger ute for oss)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Z7 fikk terningkast 5.:???:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Og viss du er som du sier: "Er personlig litt lei av alle denne overdrevne forhelligelsen av Yamaha sine recievere" Da er du kansje på feil forum Og det er vel ingen som tvinger deg til å lese i denne tråden Har du lest tråd tittel? He he....

Nei da, det er greit att du kommer med dine synspunkter Men eg synes du overdriver litt og ville bare skrive min mening om hvordan en kann bruke en "test" for å finne den beste receiveren til den enkelte. Eg ville kansje ikke sett så svart og hvit på det som du skriver i innlegget ditt, men det er bare min mening:-D
    Klart jeg overdriver litt. Tenkte jeg skulle få litt fart i denne tråden.

Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Vi som er PremiumClub medlem vet at du tar feil :-) (neste nr ligger ute for oss)
    Jeg er Premium Club medlem men har ikke tatt meg bryet med å sjekke. Må ha skjedd ett under hvis ikke Yamaha vinner er receiver-test i Hjemmekino og DSP-Z7 ikke får en 6'er!
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Side 22 av 72 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •