Yamaha RX-V1900/3900 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 72 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1428
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan se ut som det er feil på min 3900.
    Det er dårlig respons på power knappen.

Om reciveren har stått avskrudd i noen minutter, vil den ikke la seg skrus på igjen. Må ta ut og inn stikkontakten, så kommer den.

Andre som har opplevd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller

Om reciveren har stått avskrudd i noen minutter, vil den ikke la seg skrus på igjen. Må ta ut og inn stikkontakten, så kommer den.

Har kommet FW 1.05 som skal fikse dette problemet.....den ligger ikke ute på Yamaha siden enda....men la den inn her i går og ingen problemer :-)
    (Jeg hadde ikke dette problemet fra før eller...så det er sagt....men fikk ingen nye problemer med 1.05!)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JazBas
    Har kommet FW 1.05 som skal fikse dette problemet.....den ligger ikke ute på Yamaha siden enda....men la den inn her i går og ingen problemer :-)
    (Jeg hadde ikke dette problemet fra før eller...så det er sagt....men fikk ingen nye problemer med 1.05!)

Ok. Hvor får jeg tak i den?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Dette er et "kjent" problem, som jeg faktisk snakket med Yamaha om på tirsdag. Det skyldes at beskyttelseskretsløpet slår inn for tidlig.. Som JazBas skriver skal dette være fikset i fw 1.05 (som ikke ligger ute på nett), men Yamaha sa at de ikke anbefalte/ville at folk skal legge inn dette selv. Nå er det selvfølgelig kjedelig å måtte sende fra seg receiveren for å få den oppdatert, så personlig kan jeg forstå de som tar "sjansen".

Kriller: Jeg anbefaler deg å ta kontakt med forhandleren din og forklare problemet. Søker du på nettet vil du også finne en del som har opplevd det samme problemet i utlandet. Den forrige 3900 jeg hadde inne (som Hjemmekino testet) hadde også dette problemet, men har nå blitt fikset av Yamaha.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjitle
    Må man velge noe for å kjøre bi-amp på frontene?
    Har koblet frontene til Front og Sorround Back, men de spiller ikke på Sorround Back utgangen...
    Er det en innstilling på forsterkeren som må skrues på? Finner ikke utav dette :/
    Du må aktivere dette i "advanced setup", noe som står beskrevet i brukermanualen Ellers har jeg skrevet hvordan man gjør det i en hjelpetråd for Yamaha 1900.

Edit: La til link.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Det hadde vært flott! Prosessor-delen blir mye fortere avlegs enn forsterkere.
    +1.

Så surt å måtte betale for "7x140W" Når de aldri kommer til å brukes. Å ok prosessorer begynner jo på 30.000....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    +1.

Så surt å måtte betale for "7x140W" Når de aldri kommer til å brukes. Å ok prosessorer begynner jo på 30.000....

Man får trøste seg med at de kansje driver bakhøyttalerne :-D

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg bytter inngangssignal kommer det ofte et knepp i høyttalerne på min 3900. Andre som har merket det? Det gir en litt jalla-følelse hos meg..

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått 1 problem

kan 3900 vise både lyd og bilde sammtidig, ifra 2 forskjellige inputs ?

kjører hdmi ( bildet ) ifra bærbar pc`n ...samt toslik optical for og få lyden i Dolby Digital... men, da får jeg jo ikke opp bildet på tv´n ...eller omvendt hvis jeg skifter input til hdmi ... grunnen til at jeg må kjøre toslink er at bærbarn ikke sender 5.1 ut av hdmi

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette er et "kjent" problem, som jeg faktisk snakket med Yamaha om på tirsdag. Det skyldes at beskyttelseskretsløpet slår inn for tidlig.. Som JazBas skriver skal dette være fikset i fw 1.05 (som ikke ligger ute på nett), men Yamaha sa at de ikke anbefalte/ville at folk skal legge inn dette selv. Nå er det selvfølgelig kjedelig å måtte sende fra seg receiveren for å få den oppdatert, så personlig kan jeg forstå de som tar "sjansen".

Kriller: Jeg anbefaler deg å ta kontakt med forhandleren din og forklare problemet. Søker du på nettet vil du også finne en del som har opplevd det samme problemet i utlandet. Den forrige 3900 jeg hadde inne (som Hjemmekino testet) hadde også dette problemet, men har nå blitt fikset av Yamaha.

Er dette ett problem på V1900 også? Eller er det bare V3900 som har dette problemet? Vurderer V1900 ser du:-D

Setter UTROLIG stor pris på svar siden eg tenker litt på V1900:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hmmm. Finner bare Engelsk og Tysk på Yamaha Europe > Norge
    Men synes manualen er lettere å forstå på Engelsk enn svensk.

Er det ikke norsk, dansk eller svensk tekst i manualen på V1900 heller? Tenker litt på denne, men er veldig dårlig til å lese engelsk

Takker for svar

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt: Er ikke sikker på om det gjelder 1900, desverre. Men det er forsåvidt ikke noe å tenke på, skulle du være såpass uheldig at du får en forsterker som er rammet av det fikser Yamaha det fort for deg.

Bruksanvisningen du får med er vel på svensk tror jeg (har ikke åpnet den, kun lest den engelske på nett). Det er nettutgavene som bare er på engelsk og tysk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt: Er ikke sikker på om det gjelder 1900, desverre. Men det er forsåvidt ikke noe å tenke på, skulle du være såpass uheldig at du får en forsterker som er rammet av det fikser Yamaha det fort for deg.

Bruksanvisningen du får med er vel på svensk tror jeg (har ikke åpnet den, kun lest den engelske på nett). Det er nettutgavene som bare er på engelsk og tysk.
    Manualen er like stor som en telefonkatalog, og svensk tekst er der.
    På z7 er det en manual for hvert språk.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg grøsset da jeg så telefonkatalogen til 3900, så fant det best å la den bli i plasten sin

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ringte Hihihuset i dag vedr. dette problemet. Andre 8som sier han er skandinavias størte yamaha forhandler) sa han ikke hadde hørt om dette tidligere. Han skulle ringe Yamaha med en gang å høre. de bekreftet det du skriver kenti, og de legger ut firmware i neste uke på sidene deres.

Z7 hadde ikke dette problemet.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg grøsset da jeg så telefonkatalogen til 3900, så fant det best å la den bli i plasten sin
    Er vel ikke så ille da et av spåka dekker 1/4 eller noe av manualen...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Hihihuset i dag vedr. dette problemet. Andre 8som sier han er skandinavias størte yamaha forhandler) sa han ikke hadde hørt om dette tidligere. Han skulle ringe Yamaha med en gang å høre. de bekreftet det du skriver kenti, og de legger ut firmware i neste uke på sidene deres.

Z7 hadde ikke dette problemet.
    Yamaha vet i allefall om det etter at jeg sa det til de. Virket ikke kjent for de heller, men i utlandet er det flere som har opplevd det. Sikkert fra samme batch.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Er vel ikke så ille da et av spåka dekker 1/4 eller noe av manualen...
    Har ikke noe med om det dekker hele eller 1/1000-del. Det var størrelsen på manualen jeg snakket om.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for svar:-D Tenker som deg Viss eg skulle være såpass uheldig så fikser Yamaha det fort for meg Det er jo en garantisak

Edit: Glemte å skrive att eg allerede har bestilt V1900:-):-):-) Det var derfor eg var litt "engstelig", men det er eg ikke nå lenger. Har ikke lest om noen som har dette problemet med V1900. Og som sagt viss eg skulle være så uheldig att eg får en forsterker som er rammet av dette så er det jo en garantisak og da fikser Yamaha det fort:-) Og da er det som du sier ikke noe å tenke på:-) Nå gleder eg meg bare helt enormt til den kommer i neste veke:-) Fikk den for veldig god pris også:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen er like stor som en telefonkatalog, og svensk tekst er der.
    På z7 er det en manual for hvert språk.

Takker for det Engelsk er eg veldig dårlig på, så svensk tekst er mye bedre for meg:-D

Side 21 av 72 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •