Yamaha RX-V1900/3900 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 72 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1428
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    og du vil også oppleve forskjellen som STOR, iallefall ut fra hva jeg hørte i natt med en grov-kalibrert 3900... :-) :-)
    Jeg får ta å sammenligne de to før jeg kaster ut Onkyo 905.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Lurer på en ting. Har ikke subbene mine ennå, bare senter og et par gamle høyttalere på front via en ECI-1. Får etterhvert XTZ 99.26 til front og 2 stykk XTZ 10.17 passive subber som skal drives av en XTZ sub-amp 1. På surroundlyd vil det jo bli greit å koble 99.26 + ECI-1 på front pre-out, og sub-oppsettet på sub pre-out. Men hva skjer hvis jeg ønsker å kjøre musikk på "pure direct", går det bare signal til frontene da? Og hvis lyd går i LFE også, vil jeg tape (mye) kvalitet på at bassen bare vil gå i mono? Vil jeg kanskje få et bedre opplegg (for musikk) hvis jeg kjøper fullregister (f.eks 99.36 eller 99.38 ) til fronter og evt bare en enkel ekstra aktiv sub? Blir litt dyrere og ikke så lekkert 8)
    Ingen som kan hjelpe meg med denne? Går det signal i pre-out til sub når man kjører Pure Direct? Super-takknemlig hvis noen kan svare meg på dette

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Pure Direct opsjonen gir ren stereo, dvs. 2.0

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da er frontene fullrange. Da er det jo ingen hensikt å sette crossover.

Hva vil det si? Autoen satte frontene til Large med deling på 40!!! Kanskje ikke helt riktig med tanke på hva alle har sagt de bør stå på men.

Hva mener du Daniel? Burde jeg sette frontene mine til Small også å dele dem på 80 som resten eller burde de stå som autoen satte dem synes du?

Jeg vet jeg spør mye, men mye av dette er så gresk for meg ennå. Spør man ikke, får man ikke svar=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si meg nå en gang folkens dere som også har 3900. Kan man ikke gjøre noen justeringer (EQ osv) i Stereo og Pure Direct her?????

Finner ikke noe i hverken manual eller inne på receiver.

Synes ikke den spiller rent og fint nok i det hele tatt på musikk ennå, så dette skulle jeg gjort noe med.

Takker for svar.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Si meg nå en gang folkens dere som også har 3900. Kan man ikke gjøre noen justeringer (EQ osv) i Stereo og Pure Direct her?????

Finner ikke noe i hverken manual eller inne på receiver.

Synes ikke den spiller rent og fint nok i det hele tatt på musikk ennå, så dette skulle jeg gjort noe med.

Takker for svar.
    I stereo kan du bruke EQ, men ikke i pure direct.
    Velg først 2ch stereo, deretter går du inn i menyen under setup deretter sound. Der kan du velge EQ. Valg da mellom Natural, Front, Flat eller bypass.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay takk Daniel=)

Vil det si at man faktisk ikke kan gjøre noe som helst av innstillinger i Pure Direct?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay takk Daniel=)

Vil det si at man faktisk ikke kan gjøre noe som helst av innstillinger i Pure Direct?
    Nope. Ingen innstillinger i pure direct. Litt av poenget det da

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn når den står i stereomode. Har man da full mulighet til kalibrering. Velge small, sette delefrekvens, velge targetkurver, delay osv ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Enn når den står i stereomode. Har man da full mulighet til kalibrering. Velge small, sette delefrekvens, velge targetkurver, delay osv ?
    På Z7 kan du gjøre hva du vil under alle inngangskildene. Da mener jeg under CD,DVD,TUNER ,ETC. Der kan du sette str på høyttalerne, sette delefrekvens, EQ, nivå osv. Regner med at det er det på 1900/3900 også.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Ingen innstillinger i pure direct. Litt av poenget det da
    Ok i see.

Men sub går ikke å bruke i Pure Direct her heller? Gikk på Denonen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok i see.

Bruk Straight. Tviler på at du hører forskjell. Der kan du bruke front og sub sammen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk Straight. Tviler på at du hører forskjell. Der kan du bruke front og sub sammen.

Ok takk=)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok i see.

Kjenner ikke Denons begreper, men hvis det er slik du antyder så er det jo tullete av Denon å kalle en modus for Pure Direct når denne vitterlig bearbeider signalet digitalt ved å ekstrahere og duplisere nedre frekvensområde for overføring til sub..?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig bilde men ett lite inntrykk. Bilde tatt ca 1 meter fra sweetspot.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det si? Autoen satte frontene til Large med deling på 40!!! Kanskje ikke helt riktig med tanke på hva alle har sagt de bør stå på men.

Hva mener du Daniel? Burde jeg sette frontene mine til Small også å dele dem på 80 som resten eller burde de stå som autoen satte dem synes du?

Jeg vet jeg spør mye, men mye av dette er så gresk for meg ennå. Spør man ikke, får man ikke svar=)
    Det Daniel mener er at delefilteret (crossover innstillingen) ikke får noen effekt for høyttalere som er satt til LARGE - kun høyttalere som er satt til SMALL. Det spiller derfor ingen rolle hva x-overfrekvensen er satt til dersom alle dine høyttalere er satt til LARGE.

Det normale er dog å sette høyttalerne til SMALL, selv for full-range høyttalere, og i stedet overlate de laveste frekvensene til en dedikert basshøyttaler, m.a.o en subwoofer.

X-over innstillingen krever for øvrig som oftest manuell justering etter autokalibrering og bør da som en tommelfingerregel settes et par titalls Hz over laveste oppgitte frekvens for din høyttaler (basert på spec fra høyttaler produsent).

En fornuftig x-overfrekvens ligger normalt i området 60 - 120 Hz. Jo bedre høyttalere desto lavere x-overfrekvens. Og jo lavere x-overfrekvens desto mindre retningsavhengig bass fra subwoofer, hvilket er å foretrekke - spesielt om man benytter kun 1 sub og ikke 2.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Kjenner ikke Denons begreper, men hvis det er slik du antyder så er det jo tullete av Denon å kalle en modus for Pure Direct når denne vitterlig bearbeider signalet digitalt ved å ekstrahere og duplisere nedre frekvensområde for overføring til sub..?
    Jeg vet ikke, men suben spilte i hvert fall i Pure Direct på Denonen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig bilde men ett lite inntrykk. Bilde tatt ca 1 meter fra sweetspot.
    Her var det veldig smalt. HT står noe for nærme hverandre. Men nå er dette en Yamaha tråd. Du bør opprette din egen hjemmekinotråd, så kan vi diskutere ting der

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Det Daniel mener er at delefilteret (crossover innstillingen) ikke får noen effekt for høyttalere som er satt til LARGE - kun høyttalere som er satt til SMALL. Det spiller derfor ingen rolle hva x-overfrekvensen er satt til dersom alle dine høyttalere er satt til LARGE.

Det normale er dog å sette høyttalerne til SMALL, selv for full-range høyttalere, og i stedet overlate de laveste frekvensene til en dedikert basshøyttaler, m.a.o en subwoofer.

X-over innstillingen krever for øvrig som oftest manuell justering etter autokalibrering og bør da som en tommelfingerregel settes et par titalls Hz over laveste oppgitte frekvens for din høyttaler (basert på spec fra høyttaler produsent).

En fornuftig x-overfrekvens ligger normalt i området 60 - 120 Hz. Jo bedre høyttalere desto lavere x-overfrekvens. Og jo lavere x-overfrekvens desto mindre retningsavhengig bass fra subwoofer, hvilket er å foretrekke - spesielt om man benytter kun 1 sub og ikke 2.
    Godt forklart

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det veldig smalt. HT står noe for nærme hverandre. Men nå er dette en Yamaha tråd. Du bør opprette din egen hjemmekinotråd, så kan vi diskutere ting der
    Det skal jeg gjøre nå=)

Side 17 av 72 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •